Güncelleme Tarihi:
Geçen hafta Ankara Bölge İdare Mahkemesi, köprü ve otoyol geçiş ücretleri zammı için yürütmeyi durdurma kararına yapılan itirazı reddetmişti. Ankara 4. İdare Mahkemesi, söz konusu davada oy birliğiyle yürütmeyi durdurma kararı vermesinin ardından bu karara Bayındırlık ve İskan Bakanlığı ile Karayolları Genel Müdürlüğü itiraz etmişti. Dosyayı inceleyen Ankara Bölge İdare Mahkemesi, yürütmenin durdurulmasına ilişkin karara yapılan itirazı yerinde görmeyerek reddetti. Bölge İdare Mahkemesi'nin kararı, taraflara tebliğ edilmek üzere Ankara 4. İdare Mahkemesi'ne gönderilmişti. İdare Yargılama Usül Yasası'na göre, Bayındırlık ve İskan Bakanlığı ile Karayolları Genel Müdürlüğü'nün, Ankara Bölge İdare Mahkemesi'nin bu kararını, kararın taraflara tebliğinden itibaren en geç 30 gün içinde uygulaması gerekiyordu. Ankara 4. İdare Mahkemesi, söz konusu iptal istemini ise daha sonra esastan görüşerek karara bağlayacak. Mahkemenin verdiği karara ilişkin tarafların temyiz hakkı bulunuyor. Temyiz istemini ise Danıştay karara bağlayacak. Dava konusu zam kararı 23 Haziran 2001 tarihinde alınmıştı. "ULAŞIM KAMUSAL HİZMET, GELİR ARTIRICI SEKTÖR DEĞİL" Ankara 4. İdare Mahkemesi'nin yürütmenin durdurulmasına ilişkin gerekçeli kararında, zammın, ekonomik sıkıntının aşılması açısından iç kaynak teminine yönelik olduğunun anlaşıldığı belirtilerek önemli kamusal faaliyetlerden olan ulaşım sektörünün öncelikli olarak devletin gelir artırıcı bir kalemi olarak görülmesinin, hukuka aykırı olduğu kaydedildi. Ayrıca normal karayollarının da bulunduğu ve otoyolları kullananlar açısından ayrıcalıklı hizmet sağlandığı yönündeki savunmalar da, yapılan yüzde 200 oranındaki zammın gerekçesi olarak kabul edilemez. Hal böyle iken, hukuka aykırı olan dava konusu işlemlerin uygulanması nedeniyle, sürekli olarak bunları ödemek durumunda kalanların maddi mağduriyetine neden olacağı açıktır.'' |