Güncelleme Tarihi:
En büyük özelleştirme işlemlerinden biri olan köprü ve otoyol özelleştirmesi ihalesine 3 konsorsiyum katılacak.
DEV KONSORSİYUMLAR
İhaleye katılacak konsorsiyumlar şöyle:
· Nurol Holding - MV Holding - Alsim Alarko - Kalyon İnşaat - Fernas İnşaat Ortak Girişim Grubu
· Koç Holding - UEM Group Berhad - Gözde Girişim Ortak Girişim Grubu
· Autostrade Per I’Italia SPA - Doğuş Holding- Makyol İnşaat - Akfen Holding
İHALE NERELERİ KAPSIYOR?
İhale, Karayolları Genel Müdürlüğü'nün sorumluluğunda olan, yapım, bakım, onarım ve işletimini üstlendiği, bağlantı yolları ile birlikte, “Edirne-İstanbul-Ankara Otoyolu”, “Pozantı-Tarsus-Mersin Otoyolu”, “Tarsus-Adana-Gaziantep Otoyolu”, “Toprakkale-İskenderun Otoyolu”, “Gaziantep-Şanlıurfa Otoyolu”, “İzmir-Çeşme Otoyolu”, “İzmir-Aydın Otoyolu”, “İzmir ve Ankara Çevre Otoyolu”, “Boğaziçi Köprüsü”, “Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ve Çevre Otoyolu”, bunlar üzerindeki hizmet tesisleri, bakım ve işletme tesisleri, ücret toplama merkezleri ve diğer mal ve hizmet üretim birimleri ile varlıklarını (OTOYOL) kapsıyor.
KAMU DENETLEYECEK
Özelleştirme İdaresi Başkan Vekili Ahmet Aksu, köprü ve otoyol özelleştirmesiyle ilgili olarak, “Amacımız, özelleştirme sonrasını tamamen başıboş bırakmak değil, hem fiyatların kontrolünün kamuda kalmasını sağlamak hem de o yolların standartlarını en üst seviyede tutacak yatırımların özel sektör eliyle yapılmasını kontrol edecek bir mekanizmayla özelleştirmek şeklinde değerlendirmede bulunmuştu. Özelleştirmenin ardından köprü ve otoyolların bakım ve onarımı dahil bütün maliyetlerin özel sektör tarafından sağlanacağını ifade eden Aksu, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ile Karayolları Genel Müdürlüğü’nün bu faaliyetleri denetleyeceğini açıklamıştı.