Konser ve festivaller 3 ayda 350 milyon liralık ekonomi yaratacak

Güncelleme Tarihi:

Konser ve festivaller 3 ayda 350 milyon liralık ekonomi yaratacak
Oluşturulma Tarihi: Haziran 10, 2012 00:00

Yaz aylarına girilmesiyle birlikte birbirinden ünlü yıldızları ağırlayacak olan konser ve festivalleri yaz boyunca 2.2 milyon lise ve üniversite öğrencisi takip edecek. Öğrenciler, bu süre boyunca 350 milyon liralık harcama yapacak.

Haberin Devamı

YAZ aylarının gelmesiyle birlikte, konser ve festival sezonu da açıldı. Binlerce genç, yaz boyunca devam edecek olan etkinliklere katılacak. Her tür müzik zevkine göre konser ve festival bulmak mümkün olurken, bu yıl Türkiye’de ünlüler geçidi yaşanacak. Lenny Kravitz, Red Hot Chili Peppers, Zaz, Stevie Wonder, Evanescence gibi yıldızlar Türkiye’de konserlerini verecek. Yaz boyunca 2.2 milyon öğrencinin izleyeceği bu konser ve festivalleri izleyeceği tahmin edilirken, büyük bir ekonomi ortaya çıkacak. Bir üniversiteli genç konser ve festival gibi aktiviteler için aylık olarak ayırdığı para ortalama 157 TL olurken, yaz boyunca 350 milyon TL konser ve festivallerde harcanacak.

Ayda 157 TL

Gençlik ajansı Youth Republic’in Ajans Başkanı Serhat Gürcü, yaz aylarında gençlerin daha çok festivallere gitmeyi tercih ettiklerini dile getirerek, şöyle konuştu: “Üniversite öğrencileri bu konuda şanslılar. Mayıs ayında birçok marka ücretsiz festivalleri okullara götürüyor. O noktada markaların farklılaşma problem başlasa da kampüsler festivaller için harika ortamlar. Üniversite öğrencileri ayrıca yaz festivallerine gidiyorlar ve bunun için bir bütçe ayırıyorlar. Yaz aylarında festivaller için ayırdıkları para ayda 157 TL. Lise öğrencilerinin okul açık olduğu sure içerisinde konsere gitmek gibi şansları pek olmuyor. Onlar da yaz festivalleri takip ediyorlar. Rock’n Coke, ve Fanta gençlik festivali gibi başarılı örnekler lise öğrencilerini de yakalayan festivaller. Sonuç olarak sanatçılar veya gruplar gençleri daha çok heyecanlandırsa da festival ruhunun kendisi hem eğlenceyi hem de sosyalleşmeyi barındırdığı için daha etkili olmaya başladı. Yine de unutmamak gerekiyor ki sponsor desteği olmadan gençlerin istedikleri festivallerin hepsine katılmaları hâlâ mümkün değil.”

Haberin Devamı

Canlı performans seviliyor

Gürcü, rapordan çıkan sonuçlara göre gençlerin müziği canlı dinlemeyi sevdiklerini ancak konsere para vermek istemediklerini belirterek, şöyle devam etti: “Müzik dinlemenin en temel hali, canlı performanslardır diyebiliriz. Gençler kendi şehirlerinde düzenlenen konser, festival gibi etkinliklere katılmayı sadece eğlence değil aynı zamanda sosyalleşme olanağı olarak görüyor ve buna bütçe ayırmaktan hiç çekinmiyor. Müziğe en çok para harcayan üniversite öğrencilerinin müzik etkinliklerine aylık olarak ayırdıkları miktar yaz aylarında 150 TL’yi geçiyor.”

Haberin Devamı

Müzik paylaşım siteleri ilk sırada

SERHAT Gürcü, MP3 müzik çalar ve benzeri cihaza kayıtlı müzik dinleme devrinin kapandığını belirterek, şöyle konuştu: “Yaptığımız bu trend araştırma analizi müziğin gençlerin gündelik hayatının vazgeçilmez bir parçası olduğunu kanıtlarken bir yandan da markaların müzik ve etkinlikler yolu ile gençlerle kurduğu etkileşimi gözler önüne seriyor. Araştırmanın çarpıcı sonuçlarından birisi Türkiye’de özellikle gençler arasında cihaza kayıtlı müzik ve orijinal albüm dinleme devrinin kapandığı yönünde. Gençler müziği en çok internetteki müzik paylaşım sitelerinden dinliyor.”

1297 kişiyle görüşüldü

YOUTH Republic ve Bigumigu İletişim Trendleri araştırma şirketinin ortaklaşa yaptığı ‘Gençlik ve Müzik Trendleri’ adını taşıyan ilk raporda ‘Müzik albümlerinin yeniden tanımlanması’, ‘Müzikte yeni tanıtım yöntemleri’, ‘Etkinlik ve konser trendleri’, ‘Sosyal medya ve müzik’ gibi farklı başlıklarda dünyada ve Turkiye’de trend yaratarak hayata geçirilen farklı projeler detaylarıyla anlatılıyor. Bunun yanı sıra Youth Republic bünyesindeki araştırma şirketi Youth Insight tarafından 340 lise, 319 üniversite ve 638 genç profesyonel olmak üzere toplam 1297 gençle yapılan araştırma ile de Türkiye’de yaşayan gençlerin müzik ve etkinlik konusundaki düşüncelerini detaylı bir şekilde ortaya koyuluyor.

Haberin Devamı

Yüzde 41’i en az bir etkinliğe gidiyor

Öğrenciler, konser ve festivaller için yaz boyunca aylık ortalama 157 TL harcıyor.
Bu yaz lise ve üniversite öğrencileri festival ve konserler için 350 milyon TL harcayacak.
Yaz boyunca 2.2 milyon genç bu aktiviteleri gidecek.
Geçtiğimiz yıl, lise öğrencilerinin yüzde 27’si, üniversitelilerin ise yüzde 41’i en az bir kez festival veya konsere katıldı.

10 kişiden 8’i dinlediğini paylaşıyor

ARAŞTIRMAYA göre, gençlerin telefonları ve bilgisayarları ile en çok yaptıklarını şeyin sosyal medya sitelerinde vakit geçirmek olduğunu söyleyen Serhat Gürcü, “Yeni nesil için müzik dinlemek artık ‘bireysel’ bir aktivite değil. Müziği çevresiyle paylaşmayı da önemsiyorlar. Paylaşım sitelerinden dinlenen müzikleri her 10 gencin 8’i çevresi ile paylaşıyor” diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!