Güncelleme Tarihi:
Pandemi öncesinde aynı bölgede düzenlenen ikili iş görüşmeleri sayesinde önemli bir ihracat artışına imza atan dernek üyeleri hedef pazar olarak belirledikleri Latin Amerika’daki ağırlıklarını artırmak için Kolombiya’yı merkez olarak belirleyerek Latin Amerika ülkelerindeki alıcılarla bir araya geldi. Bu yıl beşincisi düzenlenen etkinliğe Türkiye’den yaklaşık 40 üretici firma ve 60 satın almacının katılımıyla bir organizasyon gerçekleştirdiklerini belirten EVSİD Başkanı Talha Özger, ayrıca 16 farklı ülkeden de bölgenin en iyi satın almacılarının Bogota’ya geldiğini söyledi. Özger, “Bir pazarda orta ve uzun vadede kalıcı olmak istiyorsak o pazarda yapmış olduğumuz etkinlikleri sürekli hale getirmemiz gerekiyor. Yani bir kere gidip o pazardan sonuç beklemek yanlış bir anlayış olur. Ve biz burada Türk mutfak eşyaları sektörü olarak Latin Amerika’daki pazara çok önem veriyoruz. Beş yıl süre zarfında, Ev ve Mutfak Eşyaları sektörü Latin Amerika özelinde yaklaşık yüzde yüz bir büyüme göstermiş durumda. Türk mutfak eşyaları sektörü olarak, 2021’de dünyada yaklaşık yüzde 34’lük bir büyüme gösterdik. Buraya gelen üretici firmalarımıza ve üyelerimize program başlamadan, sadece ürünlerimizi pazarlamaya gelmediğimizi; aynı zamanda ülkemizi tanıtmaya ve böyle bir sanayinin olduğunu, güçlü üreticilerinin olduğunu hissettirmek için burada olduğumuzu söylüyoruz” değerlendirmesini yaptı.