Güncelleme Tarihi:
ULUSLARARASI Bisküvi ve Şekerleme Fuarı’nda en çok ilgiyi veterjan, ekolojik ve glutensiz gıda ürünleri gördü. Şeker oranı azaltılmış veya şeker kullanılmadan üretilmiş tatlılar da dikkati çekti. Bu çerçevede nougat kremlerin bitkilerden elde edilen xylit ile tatlandırılması, stevia maddesiyle tatlandırılmış yeni ürünler revaçtaydı.
Fuarda ilk defa ‘Helal ürünler bilgilendirme standı’ da kuruldu. Fuarın bir bölümünde pazara yeni giren ‘new comers’ ismi altındaki şirketler yeni ürünleriyle yer aldı. Bu ürünler arasında bademli kekler, glutensiz muz cipsleri, kolesterolsüz ürünler, bezelye benzeri yeni atıştırmalıklar gibi bir dizi yenilikler vardı.
68 ülkeden bin 600 standın yer aldığı fuara Türkiye’den 76 şirket katıldı. Türk şirketleri bisküvi, dondurma, sakız, kakao, çikolata ve çikolata ürünleri, şekerli ürünler, kuruyemişler helva ve lokum gibi ürünlerini sergiledi. Türk ürünleri ‘Delightland’ markası altında toplanarak ziyaretçilere ve katılımcılara tanıtıldı. Türkiye, şu anda 2 milyar 250 milyon dolar ihracatla dünya şekerleme liginde 18’inci sırada yer alıyor.
Fuara katılan bazı Türk şirketlerinin temsilcileri, izlenimlerini ve beklentilerini şöyle dile getirdi:
ANL Gıda Sanayi yetkilisi Önder Candan: “Genellikle çocuk ürünleri üretiyoruz ve yaklaşık 70 ülkeye ihracat yapıyoruz. Ülke olarak sektörde iyi yerlerdeyiz ancak daha iyi yerlerde olabiliriz. Teşviklerden de yararlanarak, bu tür fuarlara katılmaktan çekinmeyerek firmalarımızı ve ürünlerimizi tanıtmamız gerekiyor.”
Hazer Baba Gıda Sanayi İhracat Müdürü Ayşe Sağlam: “Firma olarak sektörümüzde iyi yerdeyiz ama ülke olarak şekerleme sektöründe hak ettiğimiz yerde değiliz. İyi bir ürünü iyi ambalajla her zaman satarsınız, ürününüz kötüyse ambalajınız iyiyse bile ancak bir kez satarsınız. Kaliteli içeriği kaliteli ambalajla sunmalıyız.”
Tıltay Gıda Sanayi Başkanı Haluk Tıltay: “Dünyada bilinmeyen bir kriz olmasına rağmen dört kıtaya ürünlerimizi satmaya devam ediyoruz. 2017’de işlerimizin daha iyi olmasını bekliyoruz.”