Oluşturulma Tarihi: Kasım 20, 2003 02:10
MTM Medya Takip Merkezi, kola pazarında 4 markanın 5 aylık reklam harcaması tutarının 108.8 milyon dolara ulaştığını iddia etti.
MTM Medya Takip Merkezi'nin verilerine göre, 53.3 milyon
dolar reklam harcaması yapan Coca-Cola'yı, 45.5 milyon dolar ile ColaTurka izledi. Pepsi 6.5, Kristal Kola 3.5 milyon dolarlık reklam harcaması yaptı. Coca-Cola, Ramazan'ın başlangıcı olan ekim ayında, 1522 adet reklamı toplam 13 saat yayınlayarak 8 milyon 745 bin 310 dolarlık bir bütçe oluşturdu. ColaTurka, Ramazan ayında da iddiasını sürdürüp 11.4 milyon dolarlık harcama yaptı. Ancak reklamcılar, hesaplamanın ‘‘normal tarife’’ler üzerinden yapılmış olabileceğini, gerçekte 108.8 milyon dolarlık toplam rakama ulaşılmasının mümkün görünmediğini savundu.