A.A
Oluşturulma Tarihi: Ekim 25, 2011 10:27
Ev geliştirme perakendeciliği alanında faaliyet gösteren Koçtaş'ın bu yılki toplam yatırımının 40 milyon doları aşması bekleniyor.
Koç Grubu'nun İngiliz Kingfisher Grubu ile 2000 yılında yüzde 50 ortaklık anlaşması imzalamasıyla ev geliştirme perakendeciliği sektörüne adım atan Koçtaş, bu güne kadar Türkiye genelinde 35 mağaza açtı.
Son olarak geçtiğimiz günlerde, Kapalıçarşı konseptinden esinlenerek Eryaman'da açtıkları mağaza ile Ankara'daki mağaza sayısını 4'e çıkaran Koçtaş'ın Genel Müdürü Alp Önder Özpamukçu, 2000 yılındaki ortaklıktan sonra 2001 yılında ilk büyük mağazalarını İstanbul'da açtıklarını anımsattı.Daha sonraki 3-4 yılda Türk tüketicisine adaptasyon, taleplere nasıl karşılık verileceği konusunda çalışmalar yürüttüklerini anlatan Özpamukçu, 2004 yılıyla birlikte girilen hızlı bir büyüme sürecini devam ettirdiklerini kaydetti.
2001-2002 döneminin ekonomik kriz dönemi, 2003 yılının ise krizden çıkışın planlandığı ve bankalar sistemindeki eksikliklerin giderildiği bir dönem olduğunu ifade eden Özpamukçu, “Doğal olarak 2004'te yatırımlara başlandı. Yoksa 4 sene sürmedi Türk tüketicisinin neyi istediğini anlamamız” dedi.
2001'deki krizden Türkiye'nin dersler çıkardığını, ekonomide önemli bir yol aldığını anlatan Özpamukçu, Koçtaş markasına olan güvenleri ve ekonomideki gidişatın kendilerini cesaretlendirdiğini söyledi.
Gelecek yılın planlarını yaptıklarını da bildiren Özpamukçu, “Faaliyetlerimize 2012'de de yüksek bir büyümeyle devam etmeyi düşünüyoruz. Aralık ayında Kayseri'de açacağımız mağazayla bu seneki 6'ncı mağazamızı açacağız. 2012'de de aynı sayıyı yakalarız diye düşünüyorum” dedi.
ANKARA MAĞAZALARINI ARTIRACAK
Firma olarak Ankara'daki tüketici potansiyeline ilişkin görüşlerini de paylaşan Özpamukçu, Ankara'nın nüfus olarak Türkiye'nin ikinci büyük ili olduğunu hatırlattı.
Ankara'nın sürekli olarak ilgi alanlarında olduğunu belirten Özpamukçu, “Biz Ankaralılarla uzun yıllardır beraberiz. Ankara mağazamızı açalı 4 yılı geçti. Ankaralı tüketicilerden çok güzel tepkiler alıyoruz. Ankara büyük bir şehir. Burada 3-4 mağazayla yetinilmeyecek. Süreç içerisinde daha da artacağını düşünüyoruz” dedi.
Ev geliştirme perakendeciliği üzerine açılan mağazaların Türkiye'de yeni sayılabilecek bir olgu olduğu değerlendirmesi üzerine Özpamukçu, tüketicinin bu konsepte son derece olumlu yaklaştığını belirtti.
Sektörün yeni olarak görülmemesi gerektiğini dile getiren Özpamukçu, “10 yılı aştı. Tüketici, uzmanlık alanı olan mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor. Koçtaş, ev geliştirme sektöründe çok önemli bir uzmanlığı ifade ediyor” diye konuştu.
Yaptıkları araştırmalarla firmanın tüketici yönünden beğenisini ölçtüklerini anlatan Özpamukçu, bu konuda iyi neticeler aldıklarını, firmanın bugünkü toplam bilinirliğinin yüzde 100 olduğunu söyledi.
“Bu sene itibariyle Türkiye genelindeki toplam yatırımların 40 milyon doları aşacağını” vurgulayan Özpamukçu, “2012 için bütçe çalışmaları yapılıyor. Yatırımlar içerisinde sadece yeni mağaza açılışları değil, diğer mağazalardaki yatırımları da söylüyoruz. IT yatırımlarına kadar yatırım yaptık. 500'e yakın ilave istihdam sağladık” ifadesini kullandı.
ORGANİZE PERAKENDE ÖNEMLİ
“Ev geliştirme perakendeciliğinde pazarın çok küçük bir kısmının organize perakende olduğunu” ifade eden Özpamukçu, “Yüzde 15'leri dahi bulmadığını düşünüyoruz. Geri kalan kısım geleneksel perakende tarafından üretiliyor. Organize perakende, kayıtlı ekonomiye geçmek, istihdamı kayıt altına almak, bütün buradaki vergi gelirlerini de düşündüğümüzde memleketimiz açısından son derece önemli. Organize perakendenin kayıtlı ekonomiye geçişte çok büyük bir rolü var” değerlendirmesinde bulundu.
Kendi yaptıkları perakendeciliği “uzman perakendecilik” olarak tanımlayan Özpamukçu, “O bakımdan tüketicinin beklentisinin de ötesine geçerek ona ürün ve hizmet sunduğu için pazarı büyütme potansiyelini taşıyor. Bir taraftan hali hazırdaki pazarın içindeki payını büyütüyor diğer taraftan pazarın büyümesine vesile oluyor” dedi.
Tüketicilerin önceden nalbura giderek ihtiyaçları olan bir ürünü aldıklarını kaydeden Özpamukçu, bugün ise mağazalardaki birbirinden farklı ürünler arasından en uygun fiyat ve kalitede ürünü temin edebildiklerini söyledi.
Özpamukçu, “Ürünlerimizin yüzde 85'inin yerli olduğunu dikkate aldığınızda üreticisini geliştiren, ekonomiye birçok yönden katma değer sağlayan bir iş” diye konuştu.