Oluşturulma Tarihi: Mayıs 13, 2003 00:00
Koç Turizm Grubu, e-dönüşüm atılımı kapsamında gerçekleÅŸtirdiÄŸi Müşteri Ä°liÅŸkileri Yönetimi (CRM) uygulamasına baÅŸladı. Projeyle, deÄŸiÅŸik turizm ÅŸirketlerinin müşteri bilgileri tek bir veri tabanında toplanarak verimliliÄŸin ve müşteri memnuniyetinin artırılması hedefleniyor.Oracle danışmanlarının Koç turizm uzmanlarıyla beraber geliÅŸtirdiÄŸi CRM projesiyle deÄŸiÅŸik sistemlerde farklı kayıt yapılarıyla toplanan dağınık müşteri bilgileri, tek bir veri ambarında birleÅŸtirildi.    Proje, Koç Turizm Grubu'nun tüm müşterileri hakkındaki bilgilerin tek bir çatı altında toplanmasına olanak tanıyor. Böylece müşterilerin toplamdaki deÄŸerini anlama ve buna göre müşteriye özel birebir pazarlama yapabilme olanağı sunuluyor.    Proje kapsamında, Setur İç Tur-Dış Tur, Kongre Sistemleri, Divan Otelleri, Divan Pastaneleri, Marinalar ve AVIS Rent A Car sistemlerinden alınan farklı müşteri verileri Koç Turizm Veri Ambarı bünyesinde toplandı. Veri ambarı aynı zamanda internet tabanlı bir portal olma özelliÄŸi de taşıyor. Projenin tanıtımı nedeniyle düzenlenen toplantıda konuÅŸan Divan Otelleri Genel Müdürü ve Koç Turizm Grubu Proje Yöneticisi Kamil Berk, CRM projesiyle ilgili çalışmaların 2002 yılının Haziran ayında baÅŸladığını belirterek, sistem sayesinde deÄŸiÅŸik ÅŸirketlerdeki müşteri özelliklerini birarada toplamayı baÅŸardıklarını kaydetti.    Berk, ilerleyen aÅŸamalarda tümüyle müşteri iliÅŸkileri yapısını tamamlayacak kampanya ve servis otomasyonu yapılarını saÄŸlamayı hedeflediklerini söyledi. Berk, proje kapsamında boÅŸ kalan otel odalarında müşterilere konaklama imkanı saÄŸlanıp saÄŸlanamayacağı yönündeki bir soruya ''Evet'' ÅŸeklinde yanıt verdi. Setur Genel Müdürü ve CRM Grubu Proje Yöneticisi Ãœstün Özbey de, Koç grubu bünyesindeki 8 turizm ÅŸirketinin müşteri profillerinin aynı çatı altında toplanmasıyla hem maliyet avantajı hem de verimlilik saÄŸlandığına dikkat çekti. Özbey, 8 ayrı ÅŸirketin 8 ayrı veri tabanının bir veri tabanı altında toplandığını kaydederek, daha önce sistem iÅŸlemediÄŸi için verilerin verimli deÄŸerlendirilemediÄŸi söyledi. Oracle CRM Çözümleri Müdürü Cenk Kıral da, geliÅŸmiÅŸliÄŸin altında mutlaka CRM ve verimliliÄŸin yattığına dikkat çekerek, bu projenin Türkiye'de bir ilk olduÄŸunu ifade etti. Kıral, ''Koç grubu, turizmde 8 ayrı ÅŸirketin müşteri bilgilerini biraraya getirerek Voltran'ı oluÅŸturdu'' dedi.Â
button