Koç’tan ‘dünya traktörü’

Güncelleme Tarihi:

Koç’tan ‘dünya traktörü’
OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 12, 2003 00:00

Koç Holding'e baÄŸlı Türk Traktör de TofaÅŸ-Fiat'ın Doblo'yla, Ford Otosan'ın Transit Connect'le baÅŸlattığı geleneÄŸe uydu. Türk Traktör, ağırlıklı olarak ihracata dönük geliÅŸtirdiÄŸi ‘TD’ serisinin ilk partisini yola çıkardı. Bu yılki ihracat 6 bin 500 adede ulaÅŸacak. Koç Holding Fiat Grubu BaÅŸkanı Aydın Çubukçu, ‘‘Çığır açtık’’ dedi.KOÇ Holding bünyesindeki Türk Traktör, Türkiye'de tasarlanan ve sadece Ankara'daki Türk traktör tesislerinde üretilen TD serisi traktörlerin ihracatına baÅŸladı. Türk Traktör ve New Holland mühendisleri tarafından 3 yılda Türkiye'de geliÅŸtirilen TD serisi traktörler 25 ülkeye ihraç edilmeye baÅŸlandı. Türk traktör 2003 yılında 6 bin 500 adet traktör ihracatından 70 milyon dolarlık gelir hedefliyor. Türk traktörün gelecekteki hedefi 400 bin adetlik dünya traktör ihraç pazarından yüzde 5 pay elde etmek.Böylece Koç Holding sadece Türkiye'de geliÅŸtirilen ve üretilen Palio ve Transit Connect'ten sonra ÅŸimdi de Türkiye'de tasarlanan ve üretilen TD serisi traktörlerin ihracatına baÅŸladı. Ä°LK PARTÄ° GÄ°TTÄ°Ä°hraç amaçlı üretimi gerçekleÅŸen TD serisi traktörlerin 697 adetlik ilk partisi Avrupa, Amerika ve Kanada'ya gönderilmek üzere yola çıktı. Ä°hracatın baÅŸlaması nedeniyle düzenlenen törene katılan Koç Holding Fiat Grubu BaÅŸkanı Aydın Çubukçu, dışa açılmada otomotivin öncü sektörlerden biri olduÄŸunu söyledi.ÇIÄžIR AÇTIKTofaÅŸ'ın Doblusu, Ford Otosan'ın Transit Connect'i için yapılan yatırımlar ve ürünlerin dış pazarlardaki baÅŸarının somut örnekleri olduÄŸunu kaydeden Çubukçu, ‘‘Bu geliÅŸmelerden sonra Türk Traktör'ün de misyonu, ürettiÄŸi yeni modellerle teknolojisini ve ihracatını en yüksek seviyelere taşımaktır’’ dedi. Türk Traktör'ün ihracatına baÅŸlanan TD serisi ile traktör konusunda bir çığır açtığını söyleyen Çubukcu, şöyle konuÅŸtu:‘‘Fabrikamız aynı imalat bandında peÅŸpeÅŸe deÄŸiÅŸik modellerin üretimine imkan veren ve yeni model traktör üretimine geçilmesi halinde tezgah yatırımı gerektirmeyen sürekli güncel kalabilen bir imalat teknolojisine sahiptir. Ä°ftihar ederek söyleyebilirim ki, Türk Traktör fabrikası esnek imalat olarak adlandırılan bu teknolojiyi uygulayabilen dünyadaki nadir traktör fabrikalarındandır. Yeni TD Serisi Türk ve dünya çifçilerinin beklentileri gözönünde bulundurularak tasarlandı ve üretildi. Dünya pazarının ihtiyacına cevap verebilecek bir tasarım olarak üretilen ilk traktör olan TD serisi gerçekten dünya çapında gururumuz olacaktır.’’Çubukçu, start alan ihracat maratonu ile 2003 yılında 70 milyon dolarlık ihracat geliri hedeflediklerini ve 6500 adetle ihracatın ilk kez iç pazarı geçeceÄŸini söyledi.Türkiye'de tasarlanan ilk traktör projesiTÃœRK Traktör ve Ziraat Makineleri A.Åž. Genel Müdürü Hakkı Akkan, dün ihracatına baÅŸlanan TD serisinin Türkiye'de tasarlanan ilk traktör projesi olduÄŸunu söyledi. Koç Holding ve Case-New Holland arasında 1998 yılında yapılan ortaklık anlaÅŸması sonrasında 3 yıllık bir çalışma sonunda TD modelinin ortaya çıktığını belirten Akkan, şöyle devam etti:‘‘Avrupa BirliÄŸi ve diÄŸer uluslararası standartlara her yönden uygun olan ve bu özellikleri testlere ve uygunluk sertifikaları ile kanıtlanan bir modelin yaratılması hedeflendi. Bu özelliklerin yanında ergonomic özelliklere ses ve titreÅŸim özelliklerinin iyileÅŸtirildiÄŸi, kullanım ve servis kolaylığı bulunan, estetik ve modern bir tasarım yakalanması amaçlandı. Traktörün dış çizgilerinin belirlenmesinde CNH traktör modelinin tasarımında imzası bulunan desinatör John Russel ile çalışıldı ve güncel T serisi modelleri ile dış görüntüde benzerlik yakalandı. Bir yılı aÅŸan bir sürede gerçekleÅŸen kaporta tasarımı yapılan klinik deÄŸerlendirmeli sonunda uygun bulundu ve daha sonra seri üretim için kaporta parçaların tasarımları ve kalıpların imalatına geçildi. Traktörün teknik özellikleri de dünyanın deÄŸiÅŸik yörelerinden gelen ve ürün geliÅŸtirme ve pazarlamadan sorumlu CNH teknisyenlerinin de katılımı ile müşterek toplantılarda belirlendi. Daha sonra gövde parçalarını detay projelendirme çalışmaları ve deneme üretimleri yapıldı. Dizyan ve seri üretim hazırlıkları iki yıllık yoÄŸun bir çalışma sonunda tamamlandı. Proje Türkiyede tasarlanan ilk traktör projesi oldu. Projenin toplam maliyeti 4.5 milyon doları buldu.’’Çubukçu: Her ÅŸartta yola devam yatırım ve büyüme sürecekKOÇ Holding Fiat Grubu BaÅŸkanı Aydın Çubukçu, hedeflerinin küreselleÅŸen ekonomi içinde baÅŸarılı bir oyunculuk olduÄŸunu söyledi. 2001 krizi sonrası uygulamaya koyulan yeni programlarla Türkiye'nin uzun yıllar çektiÄŸi sıkıntıların ilk defa kökenine indiÄŸini kısa vadeli yanıltıcı baÅŸarılar yerine, uzun vadeli menfaatleri gözeten ciddi bir dönüşüm sürecine girdiÄŸini kaydeden Çubukçu, şöyle konuÅŸtu:‘‘Yapılan son seçimin tek parti iktidarı ile neticelenmesi bu dönüşüm sürecinin hızlanarak devamı için gerekli kararlılığın gösterilebilmesine olanak saÄŸladı. 58'inci hükümet, açıkladığı programda reformların yenilerinin de eklenmesi suretiyle devam edeceÄŸini vurguladı. Böylece yıllarca bütçe açıkları borçlanma ve enflasyon ile yaÅŸamını sürdürmeye çalışan ve sürekli iniÅŸ çıkışlar gösteren Türkiye ekonomisi istikrarlı sürdürülebilir bir büyüme sürecine girme imkanını yakaladı. Bu ÅŸansı kaybetmemiz lazım. Yeni Meclis ve hükümeti yoÄŸun sorunların beklediÄŸi hepimizin malumudur. Ancak, biz Koç TopluluÄŸu olarak her ÅŸartta yolumuza devam ettik ve ediyoruz. Yatırımlarımızı ve büyümeyi sürdürüyoruz. Yeniden oluÅŸan bu siyasi ve ekonomik ortamda da liderliÄŸimizi sürdürmeye kararlıyız. Teknoloji ve marka gücümüzü geliÅŸtirmeyi yurtdışı faaliyetlerimizi daha da artırarak ihracatın ciro içindeki payını yükseltmeyi hedefliyoruz. Yabancı yatırımcılar ile ortaklıklar kurarak yurt dışında marka ve tesisler satın alarak global pazarlara açılıyoruz.’’Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!