Koç’tan ‘dünya traktörü’

Güncelleme Tarihi:

Koç’tan ‘dünya traktörü’
Oluşturulma Tarihi: Ocak 11, 2003 01:55

Koç Holding'e bağlı Türk Traktör de Tofaş-Fiat'ın Doblo'yla, Ford Otosan'ın Transit Connect'le başlattığı geleneğe uydu. Türk Traktör, ağırlıklı olarak ihracata dönük geliştirdiği ‘TD’ serisinin ilk partisini yola çıkardı. Bu yılki ihracat 6 bin 500 adede ulaşacak. Koç Holding Fiat Grubu Başkanı Aydın Çubukçu, ‘‘Çığır açtık’’ dedi.

KOÇ Holding bünyesindeki Türk Traktör, Türkiye'de tasarlanan ve sadece Ankara'daki Türk traktör tesislerinde üretilen TD serisi traktörlerin ihracatına başladı.

Türk Traktör ve New Holland mühendisleri tarafından 3 yılda Türkiye'de geliştirilen TD serisi traktörler 25 ülkeye ihraç edilmeye başlandı. Türk traktör 2003 yılında 6 bin 500 adet traktör ihracatından 70 milyon dolarlık gelir hedefliyor. Türk traktörün gelecekteki hedefi 400 bin adetlik dünya traktör ihraç pazarından yüzde 5 pay elde etmek.

Böylece Koç Holding sadece Türkiye'de geliştirilen ve üretilen Palio ve Transit Connect'ten sonra şimdi de Türkiye'de tasarlanan ve üretilen TD serisi traktörlerin ihracatına başladı.

İLK PARTİ GİTTİ

İhraç amaçlı üretimi gerçekleşen TD serisi traktörlerin 697 adetlik ilk partisi Avrupa, Amerika ve Kanada'ya gönderilmek üzere yola çıktı. İhracatın başlaması nedeniyle düzenlenen törene katılan Koç Holding Fiat Grubu Başkanı Aydın Çubukçu, dışa açılmada otomotivin öncü sektörlerden biri olduğunu söyledi.

ÇIĞIR AÇTIK

Tofaş'ın Doblusu, Ford

Otosan'ın Transit Connect'i için yapılan yatırımlar ve ürünlerin dış pazarlardaki başarının somut örnekleri olduğunu kaydeden Çubukçu, ‘‘Bu gelişmelerden sonra Türk Traktör'ün de misyonu, ürettiği yeni modellerle teknolojisini ve ihracatını en yüksek seviyelere taşımaktır’’ dedi.

Türk Traktör'ün ihracatına başlanan TD serisi ile traktör konusunda bir çığır açtığını söyleyen Çubukcu, şöyle konuştu:

‘‘Fabrikamız aynı imalat bandında peşpeşe değişik modellerin üretimine imkan veren ve yeni model traktör üretimine geçilmesi halinde tezgah yatırımı gerektirmeyen sürekli güncel kalabilen bir imalat teknolojisine sahiptir. İftihar ederek söyleyebilirim ki, Türk Traktör fabrikası esnek imalat olarak adlandırılan bu teknolojiyi uygulayabilen dünyadaki nadir traktör fabrikalarındandır. Yeni TD Serisi Türk ve dünya çifçilerinin beklentileri gözönünde bulundurularak tasarlandı ve üretildi. Dünya pazarının ihtiyacına cevap verebilecek bir tasarım olarak üretilen ilk traktör olan TD serisi gerçekten dünya çapında gururumuz olacaktır.’’

Çubukçu, start alan ihracat maratonu ile 2003 yılında 70 milyon dolarlık ihracat geliri hedeflediklerini ve 6500 adetle ihracatın ilk kez iç pazarı geçeceğini söyledi.

Türkiye'de tasarlanan ilk traktör projesi

TÜRK Traktör ve Ziraat Makineleri A.Ş. Genel Müdürü Hakkı Akkan, dün ihracatına başlanan TD serisinin Türkiye'de tasarlanan ilk traktör projesi olduğunu söyledi. Koç Holding ve Case-New Holland arasında 1998 yılında yapılan ortaklık anlaşması sonrasında 3 yıllık bir çalışma sonunda TD modelinin ortaya çıktığını belirten Akkan, şöyle devam etti:

‘‘Avrupa Birliği ve diğer uluslararası standartlara her yönden uygun olan ve bu özellikleri testlere ve uygunluk sertifikaları ile kanıtlanan bir modelin yaratılması hedeflendi. Bu özelliklerin yanında ergonomic özelliklere ses ve titreşim özelliklerinin iyileştirildiği, kullanım ve servis kolaylığı bulunan, estetik ve modern bir tasarım yakalanması amaçlandı.

Traktörün dış çizgilerinin belirlenmesinde CNH traktör modelinin tasarımında imzası bulunan desinatör John Russel ile çalışıldı ve güncel T serisi modelleri ile dış görüntüde benzerlik yakalandı. Bir yılı aşan bir sürede gerçekleşen kaporta tasarımı yapılan klinik değerlendirmeli sonunda uygun bulundu ve daha sonra seri üretim için kaporta parçaların tasarımları ve kalıpların imalatına geçildi.

Traktörün teknik özellikleri de dünyanın değişik yörelerinden gelen ve ürün geliştirme ve pazarlamadan sorumlu CNH teknisyenlerinin de katılımı ile müşterek toplantılarda belirlendi. Daha sonra gövde parçalarını detay projelendirme çalışmaları ve deneme üretimleri yapıldı. Dizyan ve seri üretim hazırlıkları iki yıllık yoğun bir çalışma sonunda tamamlandı. Proje Türkiyede tasarlanan ilk traktör projesi oldu. Projenin toplam maliyeti 4.5 milyon doları buldu.’’

Çubukçu: Her şartta yola devam yatırım ve büyüme sürecek

KOÇ Holding Fiat Grubu Başkanı Aydın Çubukçu, hedeflerinin küreselleşen ekonomi içinde başarılı bir oyunculuk olduğunu söyledi. 2001 krizi sonrası uygulamaya koyulan yeni programlarla Türkiye'nin uzun yıllar çektiği sıkıntıların ilk defa kökenine indiğini kısa vadeli yanıltıcı başarılar yerine, uzun vadeli menfaatleri gözeten ciddi bir dönüşüm sürecine girdiğini kaydeden Çubukçu, şöyle konuştu:

‘‘Yapılan son seçimin tek parti iktidarı ile neticelenmesi bu dönüşüm sürecinin hızlanarak devamı için gerekli kararlılığın gösterilebilmesine olanak sağladı. 58'inci hükümet, açıkladığı programda reformların yenilerinin de eklenmesi suretiyle devam edeceğini vurguladı. Böylece yıllarca bütçe açıkları borçlanma ve enflasyon ile yaşamını sürdürmeye çalışan ve sürekli iniş çıkışlar gösteren Türkiye ekonomisi istikrarlı sürdürülebilir bir büyüme sürecine girme imkanını yakaladı. Bu şansı kaybetmemiz lazım. Yeni Meclis ve hükümeti yoğun sorunların beklediği hepimizin malumudur. Ancak, biz Koç Topluluğu olarak her şartta yolumuza devam ettik ve ediyoruz. Yatırımlarımızı ve büyümeyi sürdürüyoruz. Yeniden oluşan bu siyasi ve ekonomik ortamda da liderliğimizi sürdürmeye kararlıyız. Teknoloji ve marka gücümüzü geliştirmeyi yurtdışı faaliyetlerimizi daha da artırarak ihracatın ciro içindeki payını yükseltmeyi hedefliyoruz. Yabancı yatırımcılar ile ortaklıklar kurarak yurt dışında marka ve tesisler satın alarak global pazarlara açılıyoruz.’’
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!