Oluşturulma Tarihi: Kasım 29, 2002 00:00
Vizyonunu daha önce ''Dünyanın en büyük 200 şirketi arasında olmak'' olarak açıklayan
Koç Topluluğu, et ve süt ürünleri, makarna ve konserve gıda üretimi gerçekleştiren 4 şirketini TAT çatısı altında birleştirerek, Türkiye'nin en büyük gıda şirketlerinden birini oluşturacak. Koç Holding Gıda ve Perakende Grubu Başkanı Hasan Yılmaz, dünya çapında iddialı olabilmek için yılda ortalama yüzde 14 büyümeyi hedef aldıklarını ve 15 yıllık bir maraton koşusuna başladıklarını bildirdi. Koç Topluluğu Gıda ve Perakende Grubu'na bağlı, MARET Marmara Besicilik ve Et Sanayi Ticaret A.Ş., Pastavilla Makarnacılık Sanayi veTicaret A.Ş., SEK Süt Endüstrisi Kurumu Sanayi ve Ticaret A.Ş ve TAT Konserve Sanayi A.Ş.'nin, TAT çatısı altında birleştirilmesine ilişkinolarak Koç Holding'in Nakkaştepe'deki merkezinde bilgilendirilme toplantısı düzenlendi. Toplantıda konuşan Gıda ve Perakende Grubu Satış Başkanı Hasan Yılmaz, Türkiye için oldukça zor şartlar altında geçen 2001 yılını takiben 28 Mart 2002 tarihinde Koç Holding CEO'su Bülent Özaydınlı'nındüzenlediği bilgilendirme toplantısında, Koç Topluluğu'nun vizyonunun ''Dünyanın en büyük 200 şirketi arasında olmak'' olarak ifade edildiğini hatırlattı. Bunun çok önemli, çok iddialı ve kolay olmayan bir hedef olduğunu bilincinde olduklarını kaydeden Yılmaz, dünya çapında iddialı olabilmek için yılda ortalama yüzde 14 büyümeyi kendilerine hedef aldıklarını ve 15 yıllık bir maraton koşusuna başladıklarını dile getirdi. ''Sayın Özaydınlı, (Maraton koşmanın zorluğunu biliyoruz ancak bu uzun koşuyu 100 metre yarışı temposunda sürdürmemiz gerektiğinin de bilincindeyiz) demiş ve sözlerini (Bu yıldan başlayarak Koç Topluluğu'ndaki değişimi hissedeceksiniz) diyerek bağlamıştı'' diye konuşan Yılmaz, bilgilendirme toplantısında ''Bazı sektörlere odaklanmak'', ''Liderlik'', ''Uluslararası rekabet'', ''AR-GE ve marka'' olmak üzere 4 ana prensipten bahsedildiğini, bu prensipleri tüketiciye en yakın topluluk teması altında birleştirdiklerini belirtti.YÜZDE 15'İN ÜZERİNDE BÜYÜME TEMPOSUHasan Yılmaz, yaklaşık 1.4 milyar
EURO cirosuyla Koç TopluluÄŸu'nunyüzde 15'ini oluÅŸturan tüketim grubu bünyesindeki ÅŸirketlerin, Migros,Åžok, Ramenka, Rambutya, Ramstore, KoçtaÅŸ, Düzey Pazarlama ve gıda üretimi üzerine çalışan TAT, SEK, MARET ve Pastavilla olduÄŸunu kaydederek, Koç TopluluÄŸu'nun kendine çizdiÄŸi hedeflere ulaÅŸmasında gıda ve perakende grubunun önemli bir rolü olacağını söyledi. 2001 yılında yaÅŸanan ekonomik kriz sonucunda ve devalüasyonun da etkisiyle 1.1 milyar EURO olarak gerçekleÅŸen cirolarını 2007 yılında 3milyar EURO'ya çıkarmayı planladıklarını dile getiren Yılmaz, ''Yani maratonu 100 metre temposuyla koÅŸmaya hazırız. Bu da yüzde 15'in üzerinde yıllık büyüme temposu demektir'' diye konuÅŸtu.Gıda grubu için teklif edilen ana stratejiler çerçevesinde tüm gıda ÅŸirketlerini ve markalarını TAT çatısı altında toplamayı planladıklarını anlatan Yılmaz, şöyle devam eti: ''Nitekim 4 ÅŸirketin yönetim kurulları toplanmış, bu konuda yetki istemek üzere olaÄŸanüstü genel kurullarını toplantıya çağırmış ve saat10.30'da Sermaye Piyasası Kurulu'na bilgi verilmiÅŸtir. Bu 4 ÅŸirketin tek elden yönetimi üretimden satışa, pazarlamadan lojistiÄŸe, insan kaynakları kullanımından finansman ve bilgi teknolojilerine kadar birçok alanda önemli faydalar getirecektir. Beklenilen faydalara şöylebir göz attığımızda karşımıza ölçek ekonomisinin faydalarından yararlanabilecek Türkiye'nin büyük gıda ÅŸirketlerinden biri çıkıyor. 2001 yılı Ä°SO 500 büyük firma verileri bazında örneÄŸin TAT 220. sıradayken yeni yapısıyla 62. sıraya oturuyor. 1997-2002 döneminde 2001 yılındaki krizin ve devalüasyonun etkisiyle EURO bazında ciddi ciro kaybı görünmesine karşın gıda ÅŸirketlerimiz ortalama yüzde 3.2'lik bir tempoda büyümüşlerdir. Öngörülen stratejilerin uygulanması, yaratılan kaynakların yönlendirilmesi sonucu yeni ÅŸirketin büyüme hızının yüzde 9'un üzerineçıkacağını ve önümüzdeki 5 yıl içinde 2001 yılı sonundaki boyutu ikiyekatlayarak 300 milyon EURO ciroya ulaÅŸmayı planlıyoruz.'' Hasan Yılmaz, büyümenin, verimliliÄŸin, yaratılan katma deÄŸerin ÅŸirket sonuçlarına olumlu yansımasıyla vergi, faiz, amortisman öncesi kar rakamlarının da ikiye katlanacağına iÅŸaret ederek, karın 20-25 milyon EURO seviyelerinden 50 milyon EURO seviyesine çıkmasının beklendiÄŸini kaydetti. BÄ°RLEÅžME SÃœRECÄ° 2003 MART AYINDA TAMAMLANACAKBirleÅŸmenin süreci ve metodu konusunda en çok dikkat ettikleri konunun açıklık, ÅŸeffaflık ve kontrol edilebilirlik olduÄŸunu anlatan Yılmaz, Tat, Maret ve Pastavilla ÅŸirketleri hisselerinin Borsa'da iÅŸlem gördüğünü hatırlattı. SPK'ya ve basına bilgi aktardıkları bugün baÅŸlayan sürecin Aralık ayında 4 ÅŸirketin olaÄŸanüstü genel kurullarının toplamasıyla devam edeceÄŸini dile getiren Yılmaz, ''Sürecin, SPK, Rekabet Kurulu, YabancıSermaye Genel Müdürlüğü, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı izinlerini takiben 2003 yılı Mart ayında sonuçlanması beklenmektedir'' dedi. Yılmaz, amaçlarını Türkiye'nin büyük ve iddialı gıda ÅŸirketini yaratmak, verimlilik çalışmaları sonucu elde edilen kaynakları, markalarının ve teknolojilerinin ardına koyarak, yıllık yüzde 9 gibi bir büyüme saÄŸlamak, karlılıklarını artırmak ve Koç TopluluÄŸu'nun hedeflerine ulaÅŸması için üzerlerine düşen katkıda bulunmak olarak özetledi. Hasan Yılmaz, birleÅŸmenin istihdam politikasını nasıl etkileyeceÄŸisorusunu da, ''Ãœretim açısından bakarsanız ÅŸu anda kapatmayı düşündüğümüz bir fabrika, yani ölçekte çalışanlarımızı çok etkileyecekbir planımız yok'' ÅŸeklinde yanıtladı. Â
button