Güncelleme Tarihi:
Uytun, sektöre yönelik geliştirdikleri çözümler ve faaliyetlerine ilişkin yaptığı değerlendirmede, Hafele’nin temellerinin 1923’te bir hırdavat dükkanı olarak atıldığını, bugün dünyada “modern hırdavatçı” olarak tanındıklarını anlattı. Hafele’nin davetlisi olarak gittiğimiz Kıbrıs’ta düzenlenen toplantıda konuşan Uytun, şöyle konuştu:
4 ÜLKE BAĞLANDI
“Hafele Türkiye, küresel Hafele zincirinin dünya çapındaki 37 şirketi arasında büyüklük açısından ikinci sırada. Türkiye, aynı zamanda küresel Hafele Grubu’nun faaliyet gösterdiği 150 ülke arasında en yüksek ciroya sahip 5’inci ülke. Türkiye’deki hızlı büyüme, dünyanın dikkatini çekti. Gürcistan, Kıbrıs, Irak ve Suriye’nin bulunduğu 4 ülke Türkiye’ye bağlandı. İçinde bulunduğumuz sektör, ekonominin tüm alanlarına dokunan nitelikte. Onlarca farklı sektörden çok sayıda KOBİ ile çalışıyoruz. Portföyümüzdeki 150 bini aşkın ürünün tasarımı ve çizimlerini şirket bünyesinde yaptıktan sonra üretimini Türkiye’deki KOBİ’lere yaptırıyoruz. Yani KOBİ’leri hem büyütüyoruz hem de küresel gücümüz sayesinde dünyaya açıyoruz. Bu konuda çok başarılı örnekler var. Türkiye’de 20’nin üzerinde KOBİ bizim aracılığımızla uluslararası marka olma yolunda hızla ilerliyor.” Uytun, tasarladıkları Tedarikçi Geliştirme Programı ile Türkiye’deki KOBİ’leri, bütün dünyaya malzeme üretecek kalite ve disipline ulaştırmaya çalıştıklarını vurguladı. Otomotiv ve tekstilde yaşanan üretim hamlesini kendi sektörlerinde üstlendiklerini belirten Uytun, “Bunun için de özel danışmanlar tuttuk ve gerçekten çok olumlu sonuçlar alıyoruz. Ben ülkemiz için şunu gönül rahatlığıyla söyleyebilirim; Yarının Çin’i Türkiye olacak. Türkiye olarak dünyanın üretim merkezi olabiliriz” dedi.
KÜÇÜK M2’LERİ GENİŞLETİYOR
TÜRKİYE’de konut sektörünün hızlı bir dönüşüm içinde olduğundan bahseden Hilmi Uytun, “Artık konut anlayışı değişti. Dün lüks olarak görülen birçok unsur, insan hayatının vazgeçilmezi haline geldi” ifadelerini kullandı. İnsanların artık evin içinde kullanılan malzemeye, hayatına katacağı değere ve sağlığına dikkat ettiğini vurgulayan Uytun, bu değişimin şirket olarak yeni arayışlara ittiğini, bu sayede 2 yıllık bir çalışmanın sonucunda Hafele Concept’i geliştirdiklerini anlattı. Uytun, Hafele Concept ile proje konutların mutfak, banyo, giyinme alanı, vestiyer ve kapılarına yönelik çözümler sunduklarını aktararak, şunları söyledi: “Konut konusunda ailede en belirleyici kişi kadın. Kadının en çok önem verdiği konu ise renk uyumu, kullanışlılık ve şıklık. Biz, Hafele Concept ile tasarlanan evlerde tüketicinin yaşam deneyiminin tamamına dikkat ediyoruz. Örneğin, mutfakta bel seviyesinin altındaki tüm dolapları dışarıya çekilebilir hale getiriyoruz. Mobilyalara ışık ve müziği entegre ettik. Küçük bir dolaba 50 ayakkabı sığdıran çözümler geliştirdik. Giyinme odalarında her ürüne özel bir alan tasarladık. Artık çoraplarınızı ve kravatlarınızı düzgün şekilde ve fazla yer kaybetmeden koyabileceğiniz çekmeceler var.”