Yarına yüzde 100 hazırlanın

Güncelleme Tarihi:

Yarına yüzde 100 hazırlanın
Oluşturulma Tarihi: Şubat 18, 2016 09:17

Çağımız artık dijital çağ. Bu çağa ayak uyduramayan şirketler yarına ayak uyduramadığı gibi rakiplerinin de gerisinde kalıyor ve müşteri kaybediyor. Türkiye’deki şirketlerin dijital çağa ayak uydurmasını hızlandırmayı amaçladıklarını belirten Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy, “Türkiye’deki şirketlerin iş yapış şekillerini iyileştirecek ve onlara verimlilik katacak çözümleri global gücümüzle müşterilerimize sunuyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Dijitalleşen dünya ile beraber artık en küçüğünden en büyüğüne kadar bütün şirketler arasında rekabet hızla artıyor. Özellikle internete açılan kapılarla beraber, rekabet de öne çıkmak her zamankinden daha önemli. Bu hızlı değişime ayak uyduramayan KOBİ’ler hem müşteri kaybediyor hem de rakiplerinin gerisinden kalıyor. KOBİ’leri geleceğe hazırlamak için ise mobil iletişim operatörlerinin birçok çözümü bulunuyor. Vodafone da bunlardan biri.

Vodafone olarak, ‘yüzde yüz yarına hazır KOBİ’ hedefiyle daha iyi bir gelecek için iletişim teknolojileri ile Türkiye’de herkese ilham vermek misyonuyla Türkiye’nin dijital dönüşümüne öncülük etmeyi hedeflediklerini ifade eden Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy, Türkiye’deki şirketlerin iş yapış şekillerini iyileştirecek ve onlara verimlilik katacak çözümleri global güçlerinin de desteği ile müşterilerine sunduklarını ve onları yarına hazırladıklarını söyledi.

Haberin Devamı

DÜNYAYI TAKİP EDİYORLAR

Genel olarak bakıldığında KOBİ’lerin, eskiden sadece yakınlarındaki diğer işletmeleri takip ederken şimdi diğer kıtalardaki işletmeleri de takip etmeleri gerektiğinin altını çizen Engin Aksoy, “Eskiden müşterilerine 3 gün içinde dönmelerinde bir problem olmazken şimdi 3 saatte dönmemeleri durumda müşteri kaybedebiliyorlar. Eskiden müşterilerini sürekli takip etmeleri gerekmezken şimdi sürekli bir iletişim içinde olma ihtiyacı duyuyorlar” dedi. 

OPERASYONEL VERİMLİLİK

Tüm dünyada dijitalleşen şirketlerin farklılıklarından bahseden Engin Aksoy, “Kaynaklarını artırmadan gelirlerini sektörlerinin yüzde 9 üzerinde büyütüyorlar. Kârlılıklarını sektörlerinin yüzde 26 üzerinde gerçekleştiriyor ve pazar değerleri sektörlerinin yüzde 12 üzerinde belirleniyor. Operasyonel verimlilik kazanarak daha çok müşteriye ulaşabiliyorlar” diye konuştu.

DİJİTALLEŞMEYE AYAK UYDURULMALI

Hızla değişen ve rekabetin arttığı dünyada KOBİ’lerin büyük işletmelerden önemli bir farkı olduğuna vurgu yapan Engin Aksoy, “Kaynakları kısıtlı ve sürekli yeni yatırım yapacak güçleri yok. Dolayısıyla, ellerindeki kaynaklarla verimliliklerini artırarak 1 değil 2 üretmeleri gerekiyor. Dijitalleşme KOBİ’lerin verimliliklerini arttırarak onları yarına hazırlamanın anahtarı. Dijitalleşme, her ölçekten şirketin pazardaki varlığı ve konumu açısından sürdürülebilirliğin garantisi olacak. Bu ortamda KOBİ’lerin de işlerini büyütmek ve başarılarını sürdürmek için dijitalleşmeye ayak uydurması gerekiyor” ifadelerini kullandı. 

Haberin Devamı

KÜRESEL DENEYİMİ KULLANIYORUZ

Türkiye’nin sürdürülebilir büyüme ve ekonomik kalkınma hedeflerine erişmesi için KOBİ’lerin dijitalleşmesinin kaçınılmaz olduğunu vurgulayan Aksoy, “Vodafone olarak, 70’i aşkın ülkede sahip olduğumuz küresel deneyimimizi kullanarak, işletmelerimizin global rekabette öne çıkmasına destek oluyoruz. Onların ihtiyaç ve beklentilerine özel çözümler sunuyoruz. Bu yüzden Vodafone olarak Türkiye’deki işletmeler için ‘Yarına Hazırım’ hareketini başlattık” dedi. 

Yarına ne kadar hazırlar test ediyorlar

TÜRKİYE’de işletmelerin dijital haritasını çıkarmak ve ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla geliştirdikleri ‘Yarına Hazırım Platformu’nu Temmuz 2014’te www.yarinahazirim.com adresi üzerinden hizmete açtıklarının belirten Engin Aksoy, şunları söyledi: “Hazırladığımız bu platformla, işletmelere dijitalleşme konusundaki yerel ve global bilgi birikimimizle onlara rehberlik ediyoruz. Vodafone Grubu’nun geliştirdiği ‘Ready Business’ konseptinin ilk kez hayata geçirildiği ve somut olarak uygulandığı bu platformla, işletmeler, değişen iş dünyasında yarına ne kadar hazır olduklarını ücretsiz test ediyor. Aynı zamanda verimliliklerini artırmak için nelere ihtiyaçları olduğunu da anlıyor. Platformu, bağımsız bir danışmanlık kuruluşu olan Accenture işbirliğiyle ve yaklaşık 9 aylık bir çalışmanın sonucunda geliştirdik. Platformda yanıt aradığımız sorular, müşterilerden aldığımız geribildirimler sonucunda belirlendi.” 

Haberin Devamı

Finansal kârlılığa olumlu katkı

İşletmelerin, www.yarinahazirim.com sitesindeki uygulamayı kullanarak, Vodafone kullanıcısı olsun veya olmasın, hiçbir ücret ödemeden dijitalleşme endeksini hesaplayabildiğine değinen Engin Aksoy, “İşletmelerin dijitalleşmelerini arttıracak çözümler finansal kârlılıklarına da olumlu katkı sağlıyor. Dijitalleşme endeksi hesaplanırken, özel ve kamu olmak üzere 40 farklı sektöre 93 farklı soruyla ulaşılıyor. İşletmeler, dijitalleşme endeksini hesapladıktan ve ihtiyaçlarını belirledikten sonra verimliliklerini arttıracak ‘Vodafone İş Ortağım’ çözümlerine en hızlı ve kolay şekilde ulaşabiliyor. Bir kargo şirketinden avukatlık bürosuna ya da bir bakkal ile bir beyaz eşya bayisine kadar birçok farklı profildeki işletmenin ihtiyaçlarını analiz eden uygulama sonunda, işletmelerin farklı ihtiyaçlarına özel verimliliklerini arttırmaları için öneriler sunuyoruz. Makinelerarası iletişim, bulut, sabit ve mobil iletişim altında topladığımız bu çözümlerle işletmelere dijital hizmetler, dijital operasyonlar, dijital teknoloji platformları ve bilgi güvenliği konularında yol gösteriyoruz. Vodafone olarak, ‘yarına hazır KOBİ’ hedefiyle çalışmalarımızı sürdürüyoruz” dedi. 

Haberin Devamı

Üç adımda yarına hazırlanın

KOBİ’lerin yüzde 100 yarına hazır olmasının üç adımda gerçekleşebileceğine inandıklarını ifade eden Engin Aksoy, 3 maddeyi şöyle sıraladı:

- Mobil internet ile her an her yerde bilgiye ulaşıp işlerini sürekli takip ederek

- Akıllı cihaz kullanımını arttırarak hız ve mobilite kazanarak

- İş süreçlerine teknolojik çözümleri entegre ederek verimliliklerini artırarak 

2 milyon kişi ziyaret etti

Yarına Hazırım Platformlarının kurulduğu günden bugüne 2 milyon defa ziyaret edildiğinin altını çizen Engin Aksoy, “Toplamda 36 bin işletme dijitalleşme endeksini hesapladı ve ihtiyaçlarını öğrendi. Ek olarak, 1.000’i aşkın büyük işletmenin ve kamu kurumunun da dijitalleşme endeksini hesapladık. 1.5 yıllık süreçte tüm Türkiye’de 15 bin işletmemizi Yarına Hazırım Danışmanlarımız ile yerinde ziyaret ederek onlara dijitalleşme yolunda danışmanlık hizmeti sunduk. Lansmanımızdan bu yana yaptığımız çalışmalarla Türkiye’de işletmelerin dijitalleşme endeksini yüzde48’den yüzde 53’e çıkardık. Hedefimiz daha büyük; Türkiye’nin dijitalleşme endeksini yüzde 75’e çıkarmak için çalışıyoruz. Ek olarak, 800’ü aşkın büyük işletmenin ve kamu kurumunun da dijitalleşme endeksini hesapladık. KOBİ’lerden sonra Türkiye’nin büyük şirketlerinin de dijitalleşme endeksini çıkardık. Accenture Dijitalleşme Endeksi çalışması ile ise 17 sektörün öncü şirketlerinin dijital karnesi çıkarıldı ve sektörlerin dijitalleşme alanındaki liderlerini belirledik” ifadelerini kullandı.

Haberin Devamı

Verimliliğini yüzde 50 arttırdı

TÜRKİYE’de her ölçekten işletmenin ‘Yarına Hazırım Platformu’ ile dijitalleşme endeksini ve ihtiyaçlarını belirledikten sonra ‘Vodafone İş Ortağım’ çözümlerine kolayca ulaşabildiğine değinen Engin Aksoy, “Örneğin İzmirli şirket İlknak Su Ürünleri, Türkiye’nin önde gelen çiftlik balığı üretim tesislerinden biri. Yarına Hazırım Danışmanlarımız ile Dijitalleşme Endeksi’ni hesaplayarak ihtiyaçlarını tespit eden şirket, Vodafone Super Net cihazlarını ve Vodafone Makinalar Arası İletişim (M2M) teknolojilerini kullanarak Dijitalleşme Endeksi’ni yüzde 35’ten yüzde 75’e yükseltti. Şirket, balık üretim tanklarının kontrol süreçlerinin hızlanması, oksijen seviyelerinin anlık olarak takip edilmesi sayesinde üretim verimliliğini yüzde 50 oranında arttırmayı başardı” diye konuştu.  

4.5G ile yeni bir dönem başlayacak

Dijitalleşmede bizi bekleyen en büyük ve önemli gelişmenin ise, Nisan ayı itibariyle 4.5G teknolojisinin hayata girecek olmasını gösteren Engin Aksoy şunları söyledi: “4.5G teknolojisiyle mobil iletişimde yeni bir dönem başlayacak. Bu teknolojiyle 3G’nin en az 10 katı hızlara ulaşacağız. Bu teknoloji, daha hızlı, daha etkin ve daha rekabetçi iş süreçlerinin mimarı olacak. Bu da iş süreçlerinde önemli ölçüde verimlilik artışını, rekabetçiliği ve maliyet avantajını beraberinde getirecek. 4.5G, özellikle makinelerarası iletişim (M2M) alanında büyüme sağlayacak. İş dünyası 4.5G ile beraber bulut tabanlı uygulamalara yönelerek önemli zaman ve maliyet avantajı sağlayacak. KOBİ’lerin dijitalleşmesi, 4.5G’li yeni geleceğe hazır olmak açısından da önem taşıyor. Biz bugün 19 ülkede 4G, 5 kıtada ve 15 ülkede ise 4.5G hizmeti veren operatör olarak, global deneyimimizi Türkiye’ye de taşıyor ve yarına hazırlanmak isteyen KOBİ’lerin “dijital iş ortağı” olarak faaliyet gösteriyoruz.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!