Güncelleme Tarihi:
ÇAĞIMIZ dijitalleşme çağı. Bu çağa ayak uyduramayan şirketler ise mevcut iş hacimlerini büyütemezken dijitalleşen şirketlerin gerisinde kalıyor. Özellikle söz konusu küçük ve orta ölçekli işletmeler (KOBİ) olunca dijitalleşme süreci çok daha fazla önem kazanıyor. KOBİ’lerin dijitalleşme sürecini hızlandırmak ve mevcut iş hacimlerini arttırmak için harekete geçen Yapı Kredi, KOBİ’lere özel bir internet sitesi geliştirdi. Geçtiğimiz günlerde hayata geçen wwww.yapikredikobi.com adresindeki internet sitesi, KOBİ sahiplerinin A’dan Z’ye istediği tüm bilgilere ve dijitalleşme ihtiyaçlarına ulaşabilmesini sağlıyor. Başka bir deyişle KOBİ’ler tek noktadan tüm ihtiyaçlarını bu web sitesinden karşılayabiliyor. Bu sayımızda Yapı Kredi’nin işletme sahiplerine sunduğu yeni web sitesini inceledik.
HERŞEY ELİNİZİN ALTINDA
Yapı Kredi Kobi web sitesine giren işletme sahipleri, sade ve ilk bakışta kolaylıkla anlaşılabilen bir arayüzle karşılanıyor. Sitede 7 farklı menü seçeneği bulunuyor. Bunlar, KOBİ, Tarım, İşimi Yönetiyorum, İşinizi Dijitalle Büyütün, Haberler ve Makaleler, Kampanyalar ve Piyasa Haberleri. KOBİ ve Tarım seçeneklerinde özel hazırlanmış sayfalar bulunuyor. Bu sayfalarda işletme sahipleri için hazırlanmış bilgilendirmeler bulunuyor. İşimi Yönetiyorum seçeneğinde ise Yapı Kredi KOBİ sitesine üye olarak kullananların profil sayfası, Takvim, Videolar ve Faydalı Linkler seçenekleri var.
Şirketlerin dijitalleşmesini hızlandırmak için ‘İşinizi Dijitalle Büyütün’ seçeneği bulunuyor. Bu seçenekte e-ticaret altyapıları ve şirket çalışanları ile internet üzerinden çalışabilmek için servisler hakkında ayrıntılı bilgiler yer alıyor. Google’ın işletmeler için sunduğu ‘Google For Works’ seçeneğinde şirketlerin e-posta servisi ‘Gmail’, tüm dosyalara internet üzerinden ulaşılabilmesini sağlayan ‘Drive’, sunum, tablo ve yazışmalar için kullanılan ‘Dökümanlar’ ve şirket içi yazışmaların yapılmasını sağlayan ‘Hangouts’ gibi servisler için ayrıntılı bilgiler yer alıyor. Ürettiği ürünü veya geliştirdiği hizmeti internet üzerinden pazarlamak isteyen işletme sahipleri için ise e-ticaret altyapısı sunan IdeaSoft’un çözümleri bulunuyor. E-ticaret sitesi kurmak isteyen işletme sahipleri birkaç saatlik işlem ile internet üzerinden ürünlerini veya hizmetlerini pazarlamaya başlayabiliyor.
ROZETLERİ TOPLAYIN
Yapı Kredi KOBİ web sitesini üye olarak daha etkili olarak kullanabilmek mümkün. Bunun için sitede yer alan üye girişi bilgilerini doldurmak veya Facebook, Twitter, Linkedin veya Foursquare gibi sosyal ağ hesaplarınız ile giriş yapmanız gerekiyor. Üye olan işletme sahipleri, şirketleri hakkında detaylı bilgileri siteye girebiliyor, ürün ve hizmet fotoğraflarını profil sayfalarına yükleyebiliyor. Profil bilgilerinin doluluk oranına ise profil sayfasından ulaşılabiliyor. Buna ek olarak işletme sahipleri Yapı Kredi sitesini kullanarak puan topluyor. Toplanan puanlara profil sayfasından ulaşılabiliyor. Toplanan bu puanlarla ise işletme sahiplerinin profillerine rozetler veriliyor. Örneğin, üye olanlara ‘Aranan Kobi’, profil bilgilerini dolduranlara ‘Vitrin’, Yapı Kredi KOBİ web sitesini sosyal ağlarda paylaşanlara ‘Fenomen’, eğitim videolarını izleyenlere ‘Eleştirmen’ rozetleri veriliyor. Alınan rozetlere profil sayfasından ulaşılabilirken bu rozetler, önümüzdeki dönemlerde işletme sahiplerine özel olarak düzenlenmiş kampanya ve fırsatlarda ayrıcalık sağlayacak
DESTEK ALMAK İSTEYENE TEK TIKLA BAŞVURU
KOBİ’lerin alabileceği birçok destek ve hibe bulunuyor. Ancak işletme sahipleri alacakları destek ve hibelerin ayrıntılarını ve şartlarını bilmediği için bu konuyu her zaman göz ardı ediyor. Yapı Kredi, hazırladığı KOBİ’lere özel web sitesiyle şirketlerin daha rahat destek ve hibe alabilmesini amaçlıyor. KOBİ ve tarım sekmelerinin altında hibe ve destek bölümünde, işletme sahiplerine programların tüm şartları sunuluyor. Sunulan program bilgileri arasında Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme İdaresi Başkanlığı (KOSGEB), Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK), Türkiye Teknoloji Geliştirme Vakfı (TTGV), ihracatçılara yönelik destekler, tarım sektörüne yönelik destekler, Avrupa Birliği Katılım Öncesi Yardım Aracı (IPARD) kırsal kalkınma, genel destek ve bölgesel kalkınma ajansları yer alıyor. Hibe veya destek almak isteyen işletme sahipleri Yapı Kredi’nin danışman şirketleri üzerinden başvurularını tamamlayabiliyor. En geç 2 iş günü içerisinde yanıt alabilen işletme sahipleri, böylelikle hibe veya destek alabilmek için şartları sağlamadığı bilgisini öğrenebiliyor. Hibe ve destek için uygun olan şirketler ise Yapı Kredi danışmanları ile gerekli evrakları hazırlayıp istedikleri programa başvurabiliyor.
Tek tıkla ulaşabileceğiniz 7 özellik
Yapı Kredi’nin KOBİ’ler için hazırladığı özel web sitesinin ana sayfasından tek tıkla ulaşılabilecek birçok özellik bulunuyor. KOBİ’lerin dijitalleşmek ve mevcut iş hacimlerini büyütmek içerikler sağladığı web sitesinin dikkat çeken tüm özellikleri bir araya getirdik.
1) Kredi başvurusu: Yapı Kredi’nin ana sayfasında ‘Kredi Başvurusu’ seçeneği sunuluyor. Bu seçeneğe tıklayan işletme sahipleri, kredi başvurusu için gerekli alanları doldurarak hızlı bir şekilde kredi başvurularını gerçekleştirebiliyor. Siteye üye olan kullanıcılar daha hızlı bir şekilde kredi başvurularını tamamlayabiliyor. Kredi işlemleri ise işletme sahiplerinin daha önce çalıştığı Yapı Kredi şubesi üzerinden gerçekleştiriliyor.
2) Kampanyalar: KOBİ’lerin her an beklemedikleri ihtiyaçları olabiliyor. Bu ihtiyaçlara yönelik kampanyalar sunan Yapı Kredi KOBİ, araç kiralamadan dijital servislere kadar geniş çapta ürün fırsatları sunuyor. Ana sayfanın hemen altından veya sitedeki menüde yer alan bu seçenekte işletme sahiplerinin yararlanabileceği birçok kampanya yer alıyor. Kampanya detaylarına tıklayan kullanıcılar, alacakları kodlar ile sunulan fırsatlardan faydalanabiliyor.
3) Videolar: Dijital dünya ile bilgiye en kolay ulaşmanın yolu video. KOBİ’lerin ihtiyacı olduğu bilgilere daha kolay ulaşabilmesini amaçlayan Yapı Kredi KOBİ sitesi, başarı öyküleri, dijital dünya, piyasa değerlendirmeleri, eğitim videoları gibi kategorileri ziyaretçilerine sunuyor. Yapı Kredi’nin baş stratejisti ile Murat Berk’in piyasa yorumlarının videolarını da seçenekten izleyebilirsiniz. İşletme sahiplerinin dijital dünyaya daha çabuk adapte olmasını ve iş akışlarının hızlandırmasını amaçlayan videolar, en güncel bilgileri sunuyor.
4) İşinizi dijitalle büyütün: KOBİ’lerin dijitalleşmesi için tüm bilgiler, sitenin ana sayfasındaki veya menü seçeneklerinden ulaşılabiliyor. E-ticaret hakkında merak edilen sorular, Google’ın ürün ve hizmetlerinden yararlanmaları için gerekli bilgiler, e-ticarete atılmak isteyen işletmeler için altyapı sağlayan IdeaSoft’un servisleri hakkındaki bilgiler bu seçenek altında yer alıyor.
5) Piyasalar: İşletme sahiplerinin sık sık kontrol ettiği piyasalara dair tüm veriler, web sitesinin ana sayfasında yer alanlar arasında. Anlık olarak güncellenen Borsa İstanbul (BİST), döviz kurları ve piyasa haberlerinin yer aldığı bu bölümdeki bilgilere ilk bakışta sahip olunabiliyor. BİST verilerinde BİST 100, BİST 50 ve BİST 30 verileri yer alıyor ve anlık olarak günceleniyor. Döviz kurlarında ise Dolar, Euro ve XAU yer alıyor. Sol taraftaki bölümden de haberler takip edilebiliyor.
6) Haberler ve makaleler: İnternet siteleri arasında haber bulmakla zaman kaybetmek istemeyenler için haberler ve makaleler bölümü yer alıyor. KOBİ’lerin ihtiyacına yönelik hazırlanan haberler ve makalelere web sitesinin ana sayfasından veya menüler seçeneklerinden ulaşılabiliyor. Sektörel haberlerin yanı sıra, ekonomideki son gelişmeler bu bölümde yer alanlar arasında. Gündemdeki gelişmelerin yorumlarını okumak isteyen işletme sahipleri de güncel olarak yazılmış makaleleri inceleyebiliyor.
7) Etkinlik takvimi: Yapı Kredi KOBİ’nin dikkat çeken özellikleri arasında etkinilik takvimi bulunuyor. İşletme sahiplerinin vergi, SGK ödeme günleri, il özelinde fuarlarını görebildiği bu takvimde kişiselleştirme yapabilmek de mümkün. Kullanıcılar, işletmeleri veya diğer işleri için önemli günleri bu takvime işaretleyerek kendileri için özel bir takvim yaratabiliyor.