Rekabete yenilmeyin dijitalleşin

Güncelleme Tarihi:

Rekabete yenilmeyin dijitalleşin
Oluşturulma Tarihi: Nisan 15, 2015 15:46

G20 ülkelerinde 2016’da 4.2 trilyon dolar büyüklüğe ulaşacağı hesaplanan dijital ekonomi, dinamik yapısıyla dikkat çeken KOBİ’lere büyük fırsatlar sunuyor. Dijital ekonomiye hızlı uyum sağlayan ve inovasyon kültürünü benimseyen KOBİ’ler coğrafi bariyerleri aşarak dünyaya açılma imkanı yakalayabiliyor.

Haberin Devamı

BÜYÜK bir hızla yayılıp hayatın her alanında giderek kendini daha fazla hissettiren dijitalleşme, üretim süreçlerinden, pazarlamaya, lojistikten, üketim alışkanlıklarına kadar iş dünyasındaki hemen tüm dinamikleri kökten değiştirdi. Coğrafi bariyerleri de büyük oranda ortadan kaldıran dijital ekonomi ilk başta kendini bilişim teknolojilerinin yanı sıra perakende ve reklamcılık gibi alanlarda gösterse de, bugün artık tüm sektörler ciddi bir dönüşüm içinde. Avrupa Komisyonu’nun 2014 tarihli araştırmasına göre, G20 ülkelerinde dijital ekonominin büyüklüğü 2016’da 4.2 trilyon dolara ulaşacak. Bu rakam 2010’da 2.3 tirlyon dolardı. Yine aynı araştırma internet ekonomisinin G20 ülkelerinde yılda ortalama yüzde 8-12 arasında büyüyeceğini gösteriyor. Bu büyümeden aslan payını alması beklenen kesim ise, dijitalleşmeye hızlı uyum sağlayan şirketler olacak.

Haberin Devamı

BÜYÜK BÜTÇE GEREKMİYOR

Hızlı karar alma ve uygulayabilme imkanı, KOBİ’lerin fark yaratmak için dijital çağda kullanabilecekleri önemli bir özellik. Bu noktada da, hızlı karar alma imkanı olan, nispeten küçük bütçelerle dijital dönüşümünü sağlayabilecek KOBİ’leri büyük fırsatlar bekliyor. Küresel kriz sürecinde büyüme sıkıntısı yaşayan ülkelerde KOBİ’lerin büyümeye çare olarak görülmesinde işte bu dijital çağa uyum hızı da etkili oldu. KOBİ’ler teknolojik altyapıyı değiştirme ve geliştirme projeleri için büyük ve karmaşık yapıdaki şirketler gibi çok büyük bütçelere ihtiyaç duymuyorlar.


İNVASYON KÜLTÜRÜ ÖNEMLİ

Dolayısıyla inovativ düşünce günümüzde KOBİ’ler için hiç olmadığı kadar kritik bir öneme sahip. KOBİ’ler dijital teknoloji ile daha önceleri sadece büyük uluslararası yapısı olan şirketlerin sahip olduğu ihracat imkanlarına kavuşabiliyorlar. İstedikleri ülkede e-ticaret olanaklarını kullanarak hiçbir pazar araştırması yapmadan ürünlerini satabiliyorlar. Bulut teknolojisi ile maliyetlerini düşürürken, etkili stok ve müşteri verisi takip etme sistemleri kurararak doğru veri analizi yapıp, bunu satışlarını artırmada kullanabiliyorlar.

DİJİTALEŞEMEME UYKU KAÇIRIYOR

HER yıl dünyanın önde gelen ekonomi ve siyasi aktörlerinin bir araya geldiği Davos Zirvesi’nde bu yıl açıklanan PwC’nin CEO araştırması da dijital ekonominin önemini ortaya koydu. CEO’ların yüzde 81’i mobil pazalama teknolojileri ve dijital çağa ayak uyduramamanın yarattığı tehditlerin gece uykularını kaçırdığını belirtti. 1322 CEO’nun katıldığı araştırmada en çok kaygılandıkları konuları sıralayan CEO’ların yine yüzde 80’i veri elde etme ve analiz teknolojilerinin en önemli stratejik konu olduğunu dile getirdi. Bunu yüzde 78 ile sibergüvenlik kaygıları takip etti.

İNOVASYONLA UZUN ÖMÜR

Haberin Devamı

GEÇEN yıl Oxford Üniversitesi’nin 2 bin 300 KOBİ sahibi ile yaptığı bir araştırmada, şirketin sahibi ve üst düzey yöneticilerinin yüzde 60’ı teknolojinin büyümelerindeki en kritik unsur olduğunu belirtti. Şirketlerin 3’te 2’si ise inovasyon kültürünün şirketin uzun ömürlü ve rekabetçi olması için en stratejik adım olduğunu kaydetti.

MOBİLİTE BÜYÜMENİN STRATEJİK KANALI
Son yıllarda müşteri talep ve beklentileri de teknolojideki gelişmelere paralel olarak değişti. Artık dünyanın her yerinde müşteriler mobil cihazları üzerinden 7 gün 24 saat kaliteli hizmet istiyor, her an istediği her ürüne ulaşmayı talep ediyor. Müşterinin mobilleşmesiyle eş zamanlı olarak şirketlerin de mobilleşmesi gerekiyor. Bunda elbette büyük holdinglerden çok KOBİ’lerin öne çıktığı görülüyor. Her 4 araştırmadan biri mabil teknolojiye yapılan yatırımlar bir yıl içinde kendini ödüyor. Şirketlerin yaptığı mobil yatırımlar daha iyi müşteri hizmetleri ve ürün servisi için stratejik büyüme kanalı olarak ortaya çıkıyor. İş yapış prosedürlerini kökten değiştiren mobilite artık büyümede stratejik bir kanal.

REKABET VE MALİYET KONTROLÜ İÇİN BULUT

Verimlilik ve maliyet kontrolü ile avantaj sağlamayı hedefleyen KOBİ’ler için dijital çağın bir diğer önemli alanı da bulut teknolojisi. Bulut teknolojisi ile güvenli veri merkezi kurmak, zaman ve maliyet avantajı sağlamada fark yaratıyor. Doğru bir altyapı ile kurulan bulut teknolojisi küçük şirketler için en maliyeti karşılanabilir çözüm. Çünkü bulut teknolojisi ile üretim ve satış proseslerinin entegrasyonu ve en modern şekilde kurulması mümkün. Buna finansman, satış ve envanter kayıtlarının tutulması da dahil.

Haberin Devamı


‘BIG DATA’YI NASIL YÖNETELİM’

‘BIG Data-Büyük Veri’... Günümüz şirketlerinin en önemli konularından biri. Her saniye müthiş bir veri akımının olduğu şirketler bu bilgi ile ne yapacaklarını çok iyi bilmek durumundalar. Sürekli olarak artan bu veriyi iyi analiz etmek gerekiyor. Analiz yeteneğini geliştiren şirketler, iyi tedarik yönetimi ve müşteri ihtiyacını önceden görebilme avantajına kavuşuyor. Faaliyet yürüttüğü sektöre ilişkin verileri ve kendi şirketinin verilerini bir araya getirerek bir analiz yapma altyapısı bulunan şirketler edilgen tepkiler veren bir konumdan, gelişmeliri yönlendiren, önceden görebilen bir konuma geçebilir. Bu da tahmin edileceği gibi, şirketler için ciddi bir ön alma avantajı sağlayacaktır.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!