Güncelleme Tarihi:
Son yıllarda, ‘yerli bebek-çocuk mağaza zinciri’ sayısı artıyor. Yabancı markalara karşı büyük başarı elde eden bu zincirlerden biri 2008 yılında İzmir’de ilk mağazasını açan Pamidor oldu. 7 yılda 48 mağazalı (3 mağaza
GÜLTEPE TÜCCARLARI
Sivas Koyulhisarlıyım. İstanbul’da Gültepe’de büyüdüm. Babam İSKİ’de çalışırdı. İmamhatip okudum ve sonra bir mesleğim olsun diye muhasebe kursuna gidip muhasebeci oldum, bir muhasebecinin yanında çalışmaya başladım. 1994’te bir arkadaş ihraç fazlası tekstil ürünleri satan bir yer açmıştı. Ona ortak oldum. Zamanla İstanbul’da 5 mağazaya kadar çıktık. Sonra da ayrıldık. İlginçtir ki Gültepe’de bu şekilde tekstil işine giren kişiler şu anda Türkiye’nin en büyük 0-14 yaş grubu mağaza zincirlerinin sahibi konumunda.
MARKA VE YENİ PAZAR
Kendi başıma işimi geliştirmek için ‘markalaşma ve bakir bir bölge bulma’ kararı aldım. Pamidor markasını kurdum. 2008 Ağustos’unda da İzmir’de ilk mağamızı Balçova’da 150 metrekare olarak açtık. Çok başarılı oldu ve kısa süre sonra ikinci mağazamızı Buca’da 950 metrekare olarak açtık. Şu anda yurt içindeki 45 mağazamızın 36 tanesi çoğunlukla Ege bölgesinde. 12 ilde mağazamız var. İstanbul’da 9 adet olduk. 2013’ten sonra ‘büyük mağazalar’ açma kararı aldık ve toplamda mağaza ortalamımız şu anda 600 metrekare. Yeni mağazalarımız ise 1000 metrekareden küçük olmayacak. Şu anda AVM’lerdeki en büyük bebek ve çocuk mağazası da Viaport Venezia’da 2.300 metrekare ile bir Pamidor oldu.
KENDİ ÜRETİMİMİZ HEP OLACAK
Perakende ile üretimin çok farklı işler olduğunu biliyoruz. Zaten şu anda tekstil ürünlerinin yüzde 15 kadarını kendimiz üretiyoruz, kalanını kendi markamızla fason ürettiriyoruz. Üretim, piyasa kontrolünü elde tutmak ve rekabet avantajını korumak için çok önemli. O yüzden üretimimiz hep olacak.
5 yılda 500 milyon lira ciro hedefi
PAMİDOR Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Sevim, “7 yılda ciromuzu 100 milyon lira seviyesine getirdik. Bunu yaparken bölgeseldik ve marka yatırımına da tam olarak başlamamıştık. Şimdi hem markamıza yatırım yapacağız hem de mağazalaşmada daha agresif olacağız. 5 yıl içinde 500 milyon lira ciro yapan bir perakende markası olacağız. Bu dönemde küresel bir Türk markası olma yolunda da çok yol alacağız inşallah” diyor. Sevim, yurtdışında Türkmenistan’a bayilik verdiklerini ve orada 3 tane mağaza açıldığını vurguluyor. Sevim, “Ancak bundan sonra yurt dışında kendimiz mağaza açacağız. 2016’da BAE, Rusya ve İran’da mağaza açmak istiyoruz” şeklinde konuşuyor.
sozdemir@hurriyet.com.tr