Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE’nin Küçük ve Orta Boy İşletmeleri (KOBİ) özellikle ikinci kuşakla ‘yeni üretim konuları’ denemekten çekinmiyor. Hadımköy’de 3 bin metrekarelik alanda plastik ürünler için sanayiye kalıp ve injeksiyon tedarik eden Afra
KENDİME YAPAYIM DERKEN
“Baba mesleğimiz kalıpçılık üzerine. Ağabeylerim o işleri yönetiyor. Ben, yeni bir iş geliştirmek istedim. Plastik işinde enjeksiyon makinelerimiz, kalıphanemiz var. Hadımköy’de 3 bin metrekare kapalı alandayız. 60’dan fazla da çalışanımız var. Ben yeni iş derken aynı zamanda bir ‘marka’ olabilmesini de önemsiyordum. Tasarımda iyiyim. 28 yaşındayım ve otomobil merakım da var. Kendime çok güzel bir döküm jant yapmak istemedim. Elimizedeki makinelerle dövme jant yapabilirim diye düşündüm. 2010 sonunda başladım ve yaptım ama ilk jant hatalı oldu. Onu duvara astım. Bu tecrübe ile Türkiye’de üretilmeyen bir ürünü bizim yapabileceğimizi de kanıtlamış oldum. İşin üretim ve pazar durumunu araştırınca pazarın çok iyi olduğunu ama bu tür jant üretiminin Avrupa’da bile olmadığını gördüm.
HAMMADDE RUSYA’DAN
Dövme jantın hammaddesi magnezyum titanyum kütük. Çok nitelikli bir malzemedir ki F-16 uçakları için kullanılır. Biz hammaddeyi Rusya’dan alıyoruz. 2 metrelik bloklar halinde geliyor. Onları kesip kütük malzeme olarak kullanıyoruz. CNC tezgahlarda işleyerek hassas jant yapıyoruz. 80 kiloluk bir jant hammedesi jant olduğunda 3 kiloya düşüyor. Önceleri babam bu işi pek önemsemedi. Çünkü zaten bir işimiz vardı. Ancak, biz üretimi başarınca ve müşteriler gelmeye başlayınca işin seyri değişti. Bir kere lüks bir marka oluşturmanın diğer işimize çok katkısı olduğu ortaya çıktı. Ferrari, Lamborgini gibi araçlara jant takıyorduk.
2.5 YIL AR-GE PROJESİ
Üretim için 2.5 yıl Araştırma Geliştirme (AR-GE) dönemi geçti. 2013’ün sonunda ancak satışa başladık. TÜBİTAK, projenin hammaddesi yerli olmadığı için destek veremedi ama şu sıralar hammaddeyi yerlileştirme üzerine de çalışıyoruz. Türkiye Çin’den ve ABD’de jant ithalatı yapıyordu. Bu jantlar çok az kullanılıyor ama çok pahalı olduğu için de prestij ürünlerdi. Bazı ünlü isimler bile bu jantlardan ithal edip satarak iyi para kazanıyordu. Şu anda benim yerli jant takımı 25 bin TL, onların ithal takımları 50 bin TL.
5 MİLYON TL’LİK YENİ YATIRIM
Jant üretimi için yeni CNC tezgahları aldık ve toplamda sadece bu işe 5 milyon TL’lik yeni yatırım yaptık. 2014’te aylık 20 takım (80 adet) üretebiliyorduk. 2015’te yeniden yatırım yaptık. Çünkü talep çok yükseldi. Düsseldorf’a bir bayilik verdik, sadece Almanya’da 45 takım sipariş geldi. Bir çok ülkede zengin aileler için bu jantlar bir yaşam tarzı göstergesi olmuş. 2015 mart sonunda yeni tezgahlarımız geldi ve üretim gücümüzü günlük 6 takıma çıkardık. Üretimimizin yüzde 70’ini yurt dışına yaptık.”
Swarovski’li Rulet jant !
GYR Wheels Yönetim Kurulu Başkanı Recep Küçükhüseyin, kişiye özel jant üretimi yaptıklarını ve bazı meraklıların, firma, takım logosuna, bazılarının kendi isimlerine göre jant ürettirdiğini anlatıyor. Küçükhüseyin, şöyle devam ediyor: “Lasvegas’a bir takım yaptık ki ortası rulet masası görümünde. Swarovski taşlar gönderdiler şimdi onları işliyoruz. Fiyat aralığımız takımı 11 bin ila 25 bin TL arasında. Kişiye özel jantlarda işin zorluğuna göre fiyat oluşuyor. Bu yıl yaz sonuna kadar yeni sipariş almıyoruz. Çünkü tüm kapasitemiz doldu. 2016’nın tamamında 1000 takımı aşarız. Bu yıl kapasite yeni büyüdüğü için 500 takım üretip satmış olacağız ve bu işteki ciromuz 15 milyon liraya ulaşacak. 2016’da ise 30 milyon lirayı bulacak. Almanya, Azerbaycan, BAE ve İsrail’de bayilik verdik. İhracatımız hızla artıyor. 18 ülkeyle iletişim halindeyiz. Şu anda ürün çeşitliliğimizi geliştirmek için yatırım yapıyoruz. Yeni CNC’ler gelecek.”