Güncelleme Tarihi:
YAKIN zamanda Kuveyt sermayesi NBK Capital Alternative Investments Group’a (NBK) yüzde 51’ini satan Sistem 9 Medya A.Ş. (Sistem 9), bu yıl 5 milyon dolarlık yatırımla cirosunu yüzde 50 artıracak. 2004 yılında Londra’da tıraş olurken kuaförde gördüğü ‘dijital reklam ekranı’ndan etkilenen ve aynı sistemi Türkiye’de kuran Kaan Akın’ın şirketi Sistem 9 bugüne kadar; bankalardan, akaryakıt ve fast food zincirlerine, GSM mağazalardan, otellere, havayolu şirketlerine kadar ülke genelinde 14 bin dijital ekran yerleştirdi. Kaan Akın şöyle konuşuyor:
BANKALARLA BÜYÜDÜK
“Şirketimizi 2005’te kurmuştuk. Hedefimiz; lüks kuaför salonlarına dijital ekranlar kurup reklam dönerek para kazanmaktı. ‘30 kuaför saloluna 300 ekran kurarız, yeter’ demiştik ama 2007’de Oyakbank geldi ve bütün şubelerine e ekran kurmamızı istedi. İlk banka müşterimiz oldular. Peşi sıra diğer bankalar geldi. Biz de hemen şirketi ikiye ayırdık ve kurumsal sistemler için ayrı, kendi ekranlarımız için kuaförlere yönelik ayrı yapı oluşturduk. Oyakbank’tan hemen sonra, Finansbank ve Akbank geldi. GSM şirketleri de büyük çaplı iş olarak karşımıza çıktı. Hastaneler, restoranlar, AVM’ler, sinemalar, akaryakıt zincirleri derken işimiz 2014 yılına kadar ciro yazında yılda yüzde 40 büyüdü.
GÖSTERİYORUZ ‘PIŞŞT’ DİYECEĞİZ
Şu anda yurt genelinde nereye gitseniz bizi görürsünüz. Daha doğrusu biz o ekranlardan sizi görürüz ama farkında değilsiniz. Biri bizi gözetliyordan çok ‘biri bize bir şey gösteriyor’ diyebilirsiniz. Sadece canlı yayın yapmıyoruz. Teknoloji de işi daha ileriye taşıyor. Artık, banka şube içindeki müşterilerin profiline göre ekrandan teklifler yapılıyor. Bir ekranın önünde kaç kişi geçti, kaçı baktı, kaçı erkek kaçı kadındı, hangi yaş grubundaydı? Bilgileyebiliyoruz. Şimdi bir mağazaya girdiğinizde ya da bir kiosk önünden geçerken size ‘Pışşt’ da diyeceğiz. Sizi alğılayıp size özel bir teklif verebilecek teknoloji var artık.
3 FON İSTEDİ BİRİ ALDI
2014 sonuna kadar pazar payımız yüzde 75 oldu. Pazarda büyüme potansiyeli hâlâ da çok yüksek. 2014 başında ‘şirketimize bir yabancı fon bulalım ve gelecek kaynakla daha hızlı büyüyelim’ diye karar aldık. Böylece daha kurumsal bir yapıya geçiş de yapacaktık. 2014 son çeyreğinde bize 3 ciddi talip çıktı. Bağımsız denetim kuruluşlarına incelettiler ve sonunda NBK ile süreç olumlu tamamlandı. 2014 Kasım’da anlaşmayı imzaladık ve yüzde 51’i 20 milyon dolar bedelle verdik. O zaman akadar 26 kişilik ekibimiz vardı. Şu anda 50 kişiye ulaştık. Yatırım planlarımızı yaptık kararlarımızı aldık. Yeni ortak, kendi ekranlarımız ve reklam projemiz için kuaför mecrasına daha büyük yatırım yapmamız gerektiğine karar verdi. Kuaförler için hayalini kurduğumuz yapı için 5 milyon dolarlık yatırım kararı aldık. İlk 1000 ekranın sirapişini de verdik. Kurumsal tarafımız zaten çok iyi gidiyor.
Esnafa, KOBİ’ye yurt dışına
KAAN Akın, Sistem 9’un dijital ekranda, yeni bir mecra olarak esnaf ile Küçük ve Orta Boy İşletmelere (KOBİ) de gireceğini söylüyor. Akın şöyle konuşuyor: “Çünkü basit bir emlakçının da bana ihtayacı var. Penceresi kağıtlarla dolu. Ben ona bir ekran koyacağım, bambaşka bir yapıya kavuşacak. KOBİ’ler de bizim ekranlarla çok önemli masraf kalemlerinden kurtulabilir. Ayrıca yakın zamanda Avrupa, Orta Doğu ve Rusya’ya da giriyoruz. İran, Suudi Arabistan gibi ülkelerde bu iş tamamen bakir.“
30 milyon dolar ciro bekliyoruz
2014’te 20 milyon dolar ciro yaptıklarını belirten Kaan Akın, “2015 için 30 milyon dolar hedefimiz var. Çünkü yeni yatırımlar için düğmeye bastık. Bu yıl kuaför salonlarına 4 bin ve diğer yeni ekranlar 1000 adet olmak üzere 5 bin yeni ekran açıyoruz. Bizim kontrolümüzde Türkiye genelinde şu anda 14 bin ekran. Kendimize ait ekran (reklam amaçlı) sayımızı da 1300’den 6 bine çıkarıyoruz. 3 sene boyunca bu yatırımlar devam edecek. Benim tahminin 3-5 yıl içinde çok daha değerli bir şirket haline geleceğiz” diyor.