Güncelleme Tarihi:
Firma, Türkiye pazarındaki model sayısını bu yıl 10’a yükseltecek ve ürünlerine ‘5 yıl 50 bin kilometre’ garanti uygulaması başlatacak. Halen 5 bin adetler civarında olan yıllık satış 10 bin adeti geçerse de 2017’de Asya Motor’un Nazilli’deki fabrikasında ‘Hero motosikletlerinin’ üretimine başlayacak.
Hero Avrupa ve Ortadoğu Direktörü Pranchal Srivastava, ‘’Hero yılda 7 milyon adet üretim yapıyor ve Türkiye dâhil 29 ülkede satışı var. Halen 170 bin adet olan (2015) Türkiye yıllık motosiklet pazarının 2020 yılına kadar 500 bin adetlik satışa ulaşacağını öngörüyoruz. Türkiye’yi Avrupa pazarına giriş kapısı olarak görüyoruz. Türkiye’de üretime başlamak için gerekli altyapıyı oluşturduk. Ortağımız Soysal Grup ile yıllık 10 bin adetlik satış hedefimiz var. Türkiye’de üretimi 2017 yılından itibaren hayata geçirmeyi planlıyoruz. Türkiye’de üretilen motorları Türkiye, Yunanistan, İtalya, İspanya, Fransa ve Balkanlarda satacağız” dedi.
Hero’nun Türkiye temsilcisi Soysal Grup Yönetim Kurulu Üyesi Yusuf Soysal ise “Aydın Nazilli’de 25 bin metrekarelik üretim tesisimiz var. Burada kendi markamız olan Asya adı ile 12 modelin montaj ağırlıklı üretimini yapıyoruz. Şu ana kadar Asya markası ile 100 binin üzerinde kullanıcıya ulaştık. 2010 yılından beri global markalarla rekabet çok zorlaştı. Bu nedenle 2014 yılı başında Hero ile anlaştık. Hero’yu Türkiye’de sadece distribütör olarak değil üretici olarak da temsil etmek istiyoruz. Bu yıl satış hedefimiz 10 bin adet Hero’nun Türkiye’de üretimiyle maliyet ve fiyatlar düşecek. 2020 yılı satış hedefimiz 75 bin adet olacak’’ dedi.
İki taraf söylemekten kaçınsa da; Hero ile Soysal Grup arasındaki anlaşmanın, Asya marka motosiklet üretimine son verilmesini ve Nazilli’deki tesisin Hero motosikletlerinin üretimi için yapılandırılmasını öngördüğü öğrenildi. Halen Türkiye’de satılan motosikletin yarısının ithal olduğu bildiriliyor.
TÜRKİYE MOTOSİKLET PAZARI
2004 92.000
2006 400.000
2008 193.000
2010 140.000
2012 190.000
2015 170.000
2016 175.000*
* Tahmin