Güncelleme Tarihi:
Son zamanların en çok konuşulan konularından biri de Endüstri 4.0 kavramı. Buharlı makinelerin icadı ile birlikte gerçekleşen Sanayi Devrimi ile 18. yüzyılda meydana gelen devrimin, 21. yüzyıldaki gelişmelerle aldığı halin Endüstri 4.0 adıyla karşılandığını söylemek mümkün. Bu devrimdeki başrol ise yapay zekalara ait.
1. yüzyılın en büyük icatlarından olan yapay zeka, yaşamın her alanında kendini göstermeye başladı. Google, Apple, UBER gibi büyük şirketlerin üzerinde yoğunlukla çalıştığı bu alanda, önemli gelişmelerin yaşandığı görülüyor. Bunlardan biri de yapay zekanın artık perakende sektöründe de kullanılabileceği ve pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirebileceği hakkında.
Perakende sektörünün online alışveriş ile teknolojiyle tanıştığını görüyoruz. Bu alanda büyük bir etki yaratan ve yeni bir alan açan teknoloji, yapay zekanın da kullanılmasıyla daha hızlı ve verimli online ve offline satış alanları yaratabilecek. Cep telefonlarında yer alan uygulamaların, internet üzerinde müşteri odaklı satış ve pazarlama teknikleri önümüzdeki 10 yıl içerisinde yapay zekanın yönetimi altına girebilecek. Bu konuyla ilgili çalışma başlatan ilk şirket ise Microsoft.
Yapay zekanın perakende sektöründe kullanılabilmesi için farklı sektörlerde yer alacak uygulamalara yer veren çalışma hakkında detaylı bilgi, "Yapay Zeka Perakende Oyun Kitabı" adlı raporda bulunuyor. Bu raporda çarpıcı bilgiler bulunuyor.
Kişiselleşmiş Perakende Satışı
Gelecekte üretilecek yazılımlarla, yapay zeka mağazalardaki müşterilerini tanıyabilecek. Genel müşteri profili çıkartarak, işletme sahiplerine de raporlar sunabilecek olan yapay zeka, müşterilerin eğilim, istek ve taleplerine göre de ürün önerebilecek.
Duygu Tanıma Özelliği
Perakende sektöründe tüketicilerin alışveriş anındaki psikolojilerini, davranışlarını ve isteklerini çözümleyecek olan yazılımlar, tavsiye desteği ile hem hızlı hem de verimli alışverişi sağlayacak.
Pazarlama Stratejilerinin Belirlenmesi
Müşteri ilişkileri yönetimi yapabilecek olan yazılımlar ile tüketici davranışları, satış yapan personel ve işletmeciler tarafından anlık olarak takip edebilecek. Bu sayede perakende outbound satış stratejileri doğru ölçülebilecek.
Müşteri Tepkilerine Anlık Yanıt
Müşterilerin istek, şikayet, görüş ve önerilerini toplayabilen yazılımlar sayesinde, yenilikçi fikirlerin ortaya çıkması hızlanabilecek. Perakende satış ekibi, sektördeki açığı ve ihtiyacı böylece fark etme mekanizmasına sahip olacak ve girişimcilik alanında yeni çalışmalar yapılabilecek.