Güncelleme Tarihi:
2009 yılının Haziran ayında "araç çağırma uygulaması" olarak girişim hayatına başlangıç yapan Uber; Garret Camp ve Travis Kalanick tarafından San Francisco'da kuruldu. Şirket kurucularından Kalanick'in bir konferansa katılmak isterken taksi bulamaması sonucu aklına gelen fikirle yola koyulan Uber, bugün dünya çapında sayısız araç filosu ile hizmet veriyor. Mobil uygulama yardımı ile dakikalar içerisinde araç çağırma hizmeti sunan Uber, uygulamaya kayıtlı olan özel araçlar yardımı ile müşterilerine araç hizmeti sağlıyor. Paylaşım ekonomisine dayanan stratejisi ile Uber, yıllar içinde 60 milyon doların üzerinde değeri ile pek çok lider markayı da geride bırakan olağanüstü bir büyüme gösterdi
Basit düşünerek ve avantaj sağlayarak işe başladılar
Girişim hayatına San Francisco'da 4 kişilik bir ekiple başlayan Uber, Kalanick'in açıklamalarına göre ilk başlarda sadece hayatta kalma hedefi olan bir girişimdi. Sistemdeki az sayıda araçla birlikte iş yapabilme çabasında olan girişim, zor zamanlar geçirerek bugünlere gelmiş. İlk aylarda büyümenin hayal gibi göründüğünü söyleyen başarılı grişimci Travis Kalanick, hiçbir zaman vazgeçmeyi düşünmediğini ekliyor.
Şirket kurucu ortaklarından olan Garret Camp ise işe basit düşünerek başladıklarını ve sadece tek tuşla istedikleri yere ulaşmayı hayal ettiklerini belirtiyor. Büyük hırslar ve hedefler yerine akılcı ve basit çözüm yolları ile ilerlemeyi hedefleyen Uber, doğru politikalar uyguluyor. Müşterilerinin daha güvenilir, daha hızlı ve daha konforlu ulaşım gerçekleştirmelerine çabaladıklarını söyleyen şirket, her yönden en uygun ulaşım aracı hizmeti vermeyi hedeflemiş.
Çalışanlarına da etkin çözümler üretiyorlar
Araç sürücüleri yönünden de esnek çalışma saatleri avantajını sunan Uber, iş kurarken çalışanların da istek ve beklentilerine önem vererek başarılı olduklarını gösteriyor. Pek çok ülkede taksiciler tarafından protesto ve direnişle karşılaşan Uber uygulaması zorlukların kendilerini yıldırmadığını ve problemlerle mücadele ederek etkin çözümler üretmenin en önemli başarı kuralı olduğunu ortaya koyuyor. Kalanick, başarılı bir girişim kurmak isteyenlere her zaman engellerle karşılaşacaklarını ve bunların işin gelişimini ve ilerlemesini yavaşlatmaması için ellerinden geleni yapmalarını öğütlüyor. Uber'in bugünlere gelmesinde risk almaları, etkili yönetim stratejileri, basit hedeflerle yola koyulmaları ve engelleri aşmada olağanüstü başarı göstermeleri başarılarını en iyi açıklayan sebepler olarak gösteriliyor.