Güncelleme Tarihi:
Ancak günümüzde hem zevklerin sadeleşmesi hem de daha ulaşılabilir olması için tasarımcılar tarafından her kesime hitap eden aksesuarlar olarak da tüketicilerin beğenesine sunuluyor. Bunun yanında birçok yerli üretici yaptıkları tasarımlarla dünyaca ünlü mücevher markalarıyla işbirliği içine girerek, KOBİ olarak başladıkları tasarım yolculuğunda dünya markaları arasına da girmeyi de başarıyor.
GELENEKSEL VE YENİLİKÇİ TASARIMLAR İLGİ GÖRÜYOR
Dünya altın mücevherat üretiminde ilk üç ülke arasında yer alan Türk mücevherat sanayi, geleneksel ve zengin mücevherat üretme geleneğinin izlerini taşıyan yenilikçi tasarımları ve modern teknikler kullanarak yaptığı üretimlerle farkını ortaya koyuyor. Avrupa ve Ortadoğu başta olmak üzere yatırımcı ve alıcıları Türk pazarına çeken kuyumculuk sektöründe geleneksel ve yenilikçi tasarımların kombinasyonuyla ortaya çıkan mücevherler, talep görmeleriyle beraber ihracat rakamlarını da git gide yükseltiyor.
İHRACAT YÜZDE 35 ARTTI
Son 25 yıllık süreçte giderek artan bir oranla günümüzde mücevherat üretiminin yüzde 40’ı ihraç ediliyor. Geri kalan üretim ise yerli tüketicilere, turistlere ve bavul ticareti yapanlara satılıyor. Mücevher İhracatçıları Birliği’nin, 2018 yılı mücevher ihracatına ilişkin rakamlarına bakıldığında ise Türkiye'nin mücevher ihracatı, bir önceki yıla göre yüzde 35 artışla 4 milyar 410 milyon 461 bin 204 dolar olarak gerçekleşti. Mücevher ihracatı içinde en büyük pay, yüzde 48'lik oranla işlenmemiş veya yarı işlenmiş altından elde edilirken, 1 milyar 920 milyon 283 bin 434 dolar ile altından mamul mücevherci ve kuyumcu eşyası yüzde 44'lük pay ile ikinci en çok ihraç edilen mücevher ürünü oldu.
MÜCEVHER ÜRETİMİNDE İLK ÜÇ ÜLKE ARASINDA
Türkiye mücevheratı dönüştürme kapasitesi olarak da en önde gelen ülkelerin başında geliyor. Kuyumculuk sektöründe her sene yaklaşık 400 ton altın ve 200 ton gümüş işlenmesiyle de Türkiye, Hindistan, Çin, ABD ve Rusya pazarında yer alan en büyük beş pazardan biri. Üretimde ise Hindistan ve İtalya ile ilk üç ülke arasında yer alıyor.
ÜRETİMİN BÜYÜK KISMI İSTANBUL’DA YAPILIYOR
Türkiye’de kuyumculuk sektöründe yaklaşık 5 bin üretici, 35 bin perakende satış mağazası bulunuyor. Altın mücevherat üretiminde mağazaların büyük bölümü İstanbul’da bulunurken, Ankara ve İzmir’de de önemli miktarda üretim yapılıyor. Ancak İstanbul’da mücevher üretiminin ve satışının kalbi ise Kapalıçarşı’da atıyor. Üretim ve satış yapılmasının yanı sıra birçok tasarımcının eğitimini usta çırak ilişkisiyle aldığı ve mücevher yapmanın inceliklerini öğrendiği Kapalıçarşı, bugün dünya markalarının koleksiyonlarında yer alan tasarımlara imza atan, kendi ekolünden gelen tasarımcılara da ilham vermeye devam ediyor.