Güncelleme Tarihi:
E-ticaret sektörünün gelişim göstermesiyle birlikte sektörün dinamikleri de farklı boyutlar kazanıyor. Yeni e-ticaret trendleri ve teknolojik gelişmelerin sunduğu yenilikler e-ticaret işlemlerinin de farklılaşmasını sağlıyor. Daha hızlı ve akışta olmak için e-ticaret mobil iletişime ve dijital platformlara daha fazla yönelmeye başladı.
İşte en yeni e-ticaret trendleri:
1. Video içeriği
E-ticarette içerik yönetiminin yerini video pazarlama çalışmaları daha fazla almaya başladı. Video içeriklerinin ürünle örtüşen tarzda ve pazarlamaya katkı sağlayacak şekilde tasarlanması şirketlere ekstra bir değer katarak daha fazla tanınırlık kazanmasına olanak tanıyor. Video içerikleri çok daha fazla kişiye ulaşıyor ve geri dönüşü çok daha hızlı oluyor.
2. E-mailing
E-mailing pazarlaması yine en gözde e-ticaret trendleri arasında. E-ticaret firmaları bu yöntemi kullanmayı farklı özellikler katarak devam ettiriyor ve satışlarını artırmayı başarıyor. Farklı ve göz alıcı tasarımlara sahip e-mailing pazarlaması ile kampanya ve yeni deneyimlerin duyurularını yaparak site trafiğine katkı sağlayabilirsiniz.
3. Kişiye özel alışveriş deneyimi
E-ticaret şirketleri son dönemlerde müşterileri ile daha nitelikli ilişkiler kurmak için müşteri verilerini daha detaylı bir şekilde analiz etme yöntemini tercih ediyor. Kişiye özel terzi işi alışveriş deneyimleri sunmak için müşterilerinin ilgi alanlarını tanıyan ve ona göre hareket eden e-ticaret şirketleri müşteri sadakatini ve satış oranlarını ciddi biçimde artırmayı hedefliyor.
4. Mobil e-ticaret
E-ticaret şirketlerinin mobil araçları keşfetmesi mobilin daha fazla etki alanına daha hızlı şekilde girmesi ile gerçekleşti. Mobile geçen e-ticaret şirketleri artık çok daha fazla kişi ile dakikalar içerisinde etkileşime girerek daha kolay bir alışveriş deneyimi sağlıyor. Bu yönü ile mobil pazarlama yeni trendler arasına çoktan girmiş durumda.
5. Birden fazla kanal ile pazarlama
İçerik yönetimi, e-mailing, video, reklam ve sosyal medya ile zenginleştirilmiş olan pazarlama stratejileri e-ticaret şirketlerini çok daha fazla görünür hale getiriyor ve bu tip şirketlerin daha kolay marka algısı oluşturmasını sağlıyor. Birden çok kanalda gerçekleştirilen pazarlama stratejileri ile daha agresif ve daha hızlı etkileşim kurmak ve site trafiğini yukarılara çekmek mümkün.