Güncelleme Tarihi:
Sosyal medyanın önemli platformlarından biri olan Snapchat, anlık fotoğraf ve video uygulaması özelliği taşıyor. 2009 yılında temelleri atılan bu uygulama 2012 yılında yatırım almaya başlayarak yıldızı parlayan girişimlerden biri olduğunu gösterdi. Her gün 60 milyonun üstünde snap ortalamasına sahip olan girişim ayrıca günlük 140 milyonun üzerinde kişi tarafından kullanılıyor.
Snapchat'le para kazanmak mümkün mü?
Snapchat özellikle genç nüfus tarafından oldukça sık kullanılıyor. 12-24 yaş aralığında olan bu kullanıcı grubunun dikkatini çeken işlere ve platformun amacı olan hikaye anlatımına odaklanarak Snapchat'ten para kazanmak mümkün.
Snapchat'te ilgi çekici bir hesap yaratmak için öncelikle iyi bir izleyici kitlesi oluşturmaya odaklanmalısınız. Hitap etmek istediğiniz izleyici kitlesini belirledikten sonra canlı hikaye ve kurgunuz hakkında senaryolar yaratmaya ve planlar yapmaya başlayabilirsiniz.
İzlenebirliği yüksek ve hafızalarda kalıcılığı olan videolar çekerek ve hikaye anlatımları yaparak hedef kitlenizi etkilemeye ve marka imajınızı oluşturmaya çalışmalısınız. Düzenli postlar yayınlamak ve belirlediğiniz kriterlere sadık kalarak birbirleriyle tutarlı videolar düzenlemeye dikkat edin.
Kişiliğinizi yansıtan ve karakterinizi gözler önüne seren paylaşımlar yapmanız her zaman size fayda sağlar. Paylaşımlarınızın analizlerini yapmak da önemli detaylar arasında yer alıyor. Hangi videonuzun daha çok beğenildiği ve hangilerinin izlenme oranlarının düşük olduğunu analiz ederek neyin işe yaradığını ve hangi yöne doğru kaymanız gerektiğini belirleyebilirsiniz.
Rol yapma veya benzeri teatral yetenekleriniz varsa bunu Snapchat üzerinde kullanabilir ve marka olma yolunda daha hızlı ilerleyebilirsiniz. Komik ve eğlenceli videolar çekmek de sizi takip eden kişilerin sayısının artmasına katkıda bulunur.
Kendinize özgü bir anlatım dili geliştirmeniz marka olma yolunda size avantaj kazandırır. Yine sadece sizin yaptığınız imza bir hareket veya gülüş gibi değişik jest ve mimikler de tanınmanızı kolaylaştıran detaylar arasında yer alıyor.
Belirli bir takipçi sayısına ulaştığınızda platformdaki diğer etkili kişilerle veya markalarla işbirliği yaparak tanınma oranınızı ve kullanıcı ağınızı genişletebilirsiniz. Bunun yanında Snapchat üzerinde yaptığınız paylaşımları diğer sosyal medya platformlarında da paylaşarak görünürlüğünüzü daha geniş kitlelere ulaştırma şansı yakalayabilirsiniz.