Güncelleme Tarihi:
E-ticaret sektörü dünyada hacmini giderek artırırken mobile olan ilginin çoğalması da sadece dünyada değil ülkemizde de e-ticaretin iş alanını genişletmesinde önemli rol oynuyor. Kullanıcı alışkanlıklarındaki önemli değişimler, yeni gelişen ödeme teknolojileri ve online alışverişin popüler olması gibi sebepler e-ticaret sektörünün geleneksel ticarete karşı önemli bir oyuncu olmasına katkı sağlıyor. İşte önümüzdeki yılların e-ticaret trendleri:
1. Analiz yöntemi ile kişisel alışveriş
Sosyal medya şirketlerinin temellerini attığı analiz ve kişiselleştirme yoluyla reklam ve satış konularını önümüzdeki yıllarda e-ticaret sektöründe ve online alışverişlerde daha sık görmeye başlayabilirsiniz. Davranışsal analiz yöntemleri ile sizin ilgi ve eğilimlerinize göre sıralanan favori ürünlerinizi anında görüntüleyebilecek ve daha hızlı ve kolay bir şekilde alışveriş yapabileceksiniz. Kişisel veri programlama yazılımcıları ve analiz şirketleri ise bu trendin öncülüğünü üstlenecek.
2. Mobil alışveriş
Masaüstü bilgisayarların yerini alan mobil cihazlar artık herkesin en büyük kurtarıcısı konumunda. E-ticaret sitelerinde de mobile uygunluk artık olmazda olmaz detaylardan biri. E-ticaret şirketlerinin mobil uyumlu sitelere yönelmesi ve kolay kullanım sunan arayüzleri tercih etmesi alışveriş hacmini önemli ölçüde artıracak.
3. Video içerik
E-ticarette SEO içerikleri kadar önemli olan ve son yıllara damga vuran video içerikler etkisini giderek artırıyor. Önümüzdeki yıllarda ürün tanıtımları ve çeşitli dijital pazarlama faaliyetlerini video içerikler halinde izleme şansına sahip olacaksınız. Video içerikler hem daha etkileyici olmaları hem de görsel açıdan daha iyi analiz şansı sunmaları nedeniyle tercih edilecek.
4. Lokasyona uygun içerik
Mobil sitelerin ve e-ticaret şirketlerinin üzerinde çalıştığı en önemli konulardan biri de lokasyon bazlı içerikler. Kullanıcıların lokasyonuna bağlı olarak onlara uygun olan içerik, haber, promosyon veya reklamlar göndermek veya kullanıcılar ile kategori bazlı iletişim kurmak gelecek yılların en trend online eğilimlerinden birisi olacak.
5. Online-offline alışveriş
E-ticaret sektörü ve mağazacılık sektörü entegre çözümler üreterek bir arada hareket etmeye başlayacak. Online siteler mağaza açmaya hazırlanırken, mağazalar ise online çözümlere yönelerek her iki tarafta da görünür olmaya çalışacak. Mağazadan değişim veya ürün teslimi ya da online siteden indirimli ürün satışı gibi iç içe geçen satış yöntemleri şirketlerin iki alanda da aktif olmasını sağlayacak.
6. Veri güvenliği
E-ticaret hacminin artması ile güvenlik ihtiyacı da daha önemli hale geliyor. Yeni gelişen teknolojiler ile kişisel veri güvenliği üst düzeyde tutularak ödeme ve veri güvenliğinin kapsamının geliştirilmesine kesin gözüyle bakılıyor. Böylece online alışverişin en büyük handikaplarından birinin önüne geçilmiş olacak.