Güncelleme Tarihi:
KOBİ olarak da tanımlanan küçük ve orta ölçekli işletmelerin başarıya adım adım yaklaşması sanıldığı kadar zor değil. Bu tip kuruluşlarda belki milyon dolarlar konuşulmuyor ama başarıya giden yolda doğru adımlar atarak büyüme planları devreye sokulabilir ve küçük işletmeler de gelecek vadeden bir pozisyona gelebilir. Küçük değişimler bile bu tip işletmelerde fark yaratabilir.
İşte küçük işletmelerin başarılı olması için bazı kurallar;
1. Müşteriler ile doğru ilişki kurun
Müşterilerle doğru bir iletişim kurmak başarının altın anahtarlarından biri. Müşteri geri dönüşleri, öneri ve şikayetlerini dikkate alan işletmeler diğerlerinden öne geçiyor ve işlerini büyütmede fark yaratıyor. Müşterilerin ilgi alanlarını ve zevklerini bilmek, ona göre hareket etmek ve pazarlama çalışmalarını bu alanlara kaydırmak da önemli adımlardan bazıları.
2. İşin başında bulunun
İşinizin başında bulunmak küçük işletmelerde oldukça önemli. Müşterilerle birebir iletişim kurmak küçük işletmelerin başarıya giden en önemli sırlarından. Büyük kurumlarda bu mümkün olmayabiliyor ama küçük işletmelerde bu durum müşteri memnuniyeti olarak size geri dönebilir. Ayrıca çalışanlarınızın günlük operasyonlarını incelemek de onları motive eder.
3. İnternette görünür olun
Çağımızın en büyük nimetlerinden olan internette görünür olmak size çok büyük fayda sağlar. Web sitesi kurmak ve ürün ve hizmetlerinizi burada doğru bir şekilde tanıtmak işletmenizin daha çok tanınmasını ve talep görmesini sağlar. Kendi e-ticaret bölümünüzü kurmak radikal bir karar gibi görünse de dünyadaki herkese ulaşmanın en kolay ve pratik yolu. Hazır e-ticaret paket programlarıyla başlayarak ürünlerinizi dünyaya tanıtmaya başlayabilirsiniz.
4. Başarılı bir ekip kurun
Güleryüzlü ve mutlu çalışanlar başarıya giden yolda en önemli adımları oluşturur. İşini seven ve değer katan insanlardan oluşan bir ekip kurun ve onları her daim motive ederek işlerini en iyi şekilde yapmalarını sağlayın. Motive olmuş çalışanlar size başarıyı kısa sürede getirecektir.
5. Fırsatları görün
Yeni trendlerin ve pazar değişkenlerinin farkında olun. Böylece rakiplerinize karşı nasıl konumlanmanız gerekeceğini bilir ve işletmenizin değerini korursunuz. Sektör değişimleri hakkında bilgi sahibi olmak ve yeni fırsatları görmek size büyümenin kapılarını açabilir.