Güncelleme Tarihi:
Dünyada son yıllarda e-ticaret sektörünü saran ikinci el modası hem giyim hem de eşya ve elektronik alanında giderek yaygınlaşıyor. Türkiye'de de son zamanlarda sıkça karşılaştığımız online ikinci el kıyafet siteleriyle popüler hale gelen ikinci el furyası 2015 senesinde sektörün sayılı oyuncularının çabalarıyla yüzde 500 büyüme gösterdi. Güçlü bir iş modeline sahip olan bu sitelerde ikinci el markalı ürünleri dolapta bekletmektense kullanıma sunan kişiler hem nakit para sağlıyor hem de sıfır fiyatlarıyla el yakan markalı ürünlere oldukça cazip fiyatlarla sahip olma şansı sunuyor.
Özellikle kadınların tercih ettiği moda platformlarından olan modacruz.com, markobs.com, gardrops.com vb. sayesinde bu sitelerden alışveriş yapan kadınların toplam kârı 50 milyon TL'yi aşmış durumda. Ayda en az 5 milyon kez tıklanan bu siteler web üzerinden ve mobil olarak ziyaretçilerine hizmet veriyor. Ürünlerin orijinal olmasını şart koşan bu siteler herhangi bir sahte veya replika ürün satışını da engelliyor veya iade politikası uyguluyor.
Birçok ünlü simanın ve moda blogger'ının bu platformlar üzerinde gardıropları bulunuyor ve en gözde kıyafetlerini bu platformlar üzerinden satışa çıkarıyorlar. Türkiye'deki moda ve stil meraklılarını buluşturan bu platformlar online pazar yeri girişimi olarak önümüzdeki sene cirolarını geçen yıla oranla ikiye katlamayı hedefliyor.
Türkiye'deki internet kullanıcılarının beğenilerine uygun olan ve tüketici alışkanlıklarına hitap eden bu platformlar orijinal ikinci el ürünlerin uygun fiyatlara alındığı ve giyilmeyen ürünlerden nakit para elde edildiği oldukça avantajlı bir iş modeli sunuyor. Fast fashion markaların yanı sıra lüks markalar ve tasarımcı markalarının da göze çarptığı bu girişimlerde dünyaca ünlü 800'ün üzerinde markaya ulaşmak mümkün.
Türkiye'de ikinci el eşya ve elektronik pazar yeri olarak öne çıkan e-ticaret girişimleri ise beklenmedik bir taleple karşılaştıklarını vurguluyorlar. Amerika pazarından daha hızlı büyüdüklerini kaydeden site yetkilileri ikinci el eşya satmanın ve almanın en kolay ve karlı yolunun kendi platformları üzerinden gerçekleştiği için tüketicilere cazip geldiklerini belirtiyor.
Agresif pazarlama kampanyaları ile tüketicilerin kısa sürede dikkatini çekmeyi başaran ikinci el pazar yeri girişimleri önümüzdeki dönemlerde başarısı giderek artıracağa benziyor.