Güncelleme Tarihi:
Bir günde ortalama 1 milyon kullanıcıya ulaşan ve yıllık en az 10 milyon TL ciro elde eden e-ticaret siteleri sundukları ürün çeşitliliğin yanı sıra pazarlama stratejileriyle de tüketicileri kendisine çekmeyi başarıyor. Özellikle 24 saatle sınırlı olan ürün satışları e-ticaret sitelerine olan günlük tıklanmaların artışı konusunda bir anahtar.
MARKALAR YATIRIMLARINA DİJİTALE YÖNELTİYOR
E-ticaretteki bu gelişmeler ve pazarın giderek büyümesi markaları da bu alana yönlendirdi. Gün geçtikçe daha çok kişinin online alışverişe yönlenmesi sonucu markalar da pazardan pay almak ve rakiplerinden sıyrılmak için e-ticarete daha fazla yatırım yapmaya başladı. Markalar veya küçük ölçekli işletmeler e-ticaretle online üzerinden tüketicilere ulaşmak istediğinde ise bunu aynı ülke sınırları içinde yapmayı tercih ediyor. Türkiye’de faaliyet gösteren yerli yabancı birçok e-ticaret sitesinin merkezi ve yönetimi de Türkiye’den yapılıyor.
DÜNYADA 1,61 MİLYAR KİŞİ ONLİNE ALIŞVERİŞ YAPIYOR
Yatırımcılar için parlayan bir sektör olmaya devam eden e-ticaret 1 TL lik yatırımla 6 TL lik ciro geri dönüşü aldığı bu sistemi geliştirmek için de yeni birçok atılım içine giriyor. Sosyal ağlardan alışveriş yapmaya daha çok eğilimli olan Y kuşağı için de çalışmalara başlayan e-ticaret işletmeleri bu alanda da faaliyetlerini gün geçtikçe genişletiyor. Türkiye’de yaklaşık 48 milyon internet kullanıcısının yüzde 87’si yani 41,5 milyonu interneti her gün kullanıyor. Bunu yaparken de sosyal ağlara girmek dışında en sık yaptıkları eylem online alışveriş yapmak veya online marketlerden ürün incelemek. 1 aylık süre içinde ise internet kullanıcılarının etkinliklerine bakıldığında da yüzde 52’nin online alışverişle ürün aradığını, yüzde 43’ünün ise aradığı ürünü satın aldığı görülüyor. Küresel pazarda e-ticaretin ulaştığı nokta ise yüzde 22’lik bir oranla, 1,61 milyar kişinin online üzerinden alışveriş yapıyor olması, dijital pazarlamanın da gelecekte daha çok pazar payını artıracağının sinyallerini veriyor.