Güncelleme Tarihi:
Web siteniz hangi amaca hizmet ediyor olursa olsun ziyaretçiyi daha fazla online tutabilmek, etkileşimi arttırabilmek ve sonuca ulaşmak için renklerin etkisi tahmin ettiğinizden de fazla. Renkler kullandığınız görsellerden, yazım dilinizden, sunduğunuz ürün ya da bilgiden önce ziyaretçinin dikkatini çekiyor. Hâl böyle olunca doğru renklerle kodlanmış bir web sitesinin amacına ulaşma ihtimali çok daha yüksek oluyor.
Renk seçimi yaparken cevaplanması gereken temel sorular şunlardır:
Web sitesinin hangi yaş grubuna hitap ettiği
Web sitesinin hangi cinsiyet ya da cinsiyetlere hitap ettiği
Satılan ürün kategorisi
Verilen hizmet kategorisi
Hangi sektörde faaliyet gösterdiği
Yansıtılmak istenen imaj (Soğuk ve kurumsal mı? Sıcak, enerjik ve dinamik mi yoksa samimi ve kurumsal mı vb.)
Web sitelerinin tasarımı yapılırken tek bir renk veya tek bir ton kullanmaktan kaçınılmalı, birbiri ile uyumlu olacak farklı renkler ya da tonlar tercih edilmelidir. Renklerin insan psikolojisi üzerindeki etkisi oldukça fazla olduğu için seçim yaparken renklerin anlamlarını göz ardı etmemek önemli bir ayrıntıdır.
Renklerin insan üzerinde yarattığı etkiler şunlardır:
Beyaz: Sadeliği, masumiyeti ve saflığı simgeler.
Mükemmellikle bağdaştırılır.
Dürüstlük, netlik, açıklık algısı yaratır.
Yeni başlangıçları temsil eder.
Pembe: Pazarlama sektöründe çocuksuluk ve romantizm ile bağdaştırılır.
Erotizm ve nezaketi temsil eder.
Sevimli, sıcak ve çocuksu duyguları simgeler.
Mavi: Verimliliği arttırıcı özelliği vardır.
Soğuk renkler listesinin başında gelir ancak hayal ve maneviyatı simgeler.
Güven ve samimiyet hissini temsil eder.
Sadakat, sempati ve uyumun rengi olarak bilinir.
Sarı: Pazarlama sektöründe gençliği, enerjiyi ve iyimserliği temsil eder.
Yaratıcılığı simgeler.
Dikkat çekilmek istenen ürün gruplarında kullanılması önerilir.
Kırmızı: İnsanlar üzerinde yarattığı etkiye bakıldığında kalp atışlarını hızlandırdığı ve aciliyet duygusunu tetiklediği görülmüştür.
Hem aşkı hem de nefreti simgeler.
Agresif yönleri simgeler, dinamik ve baştan çıkarıcıdır.
İştahı arttırdığı bilinir ve anlık satın alma kararlarını yönlendirmek için kullanılır.
Yeşil: Yeniden doğuşu, huzuru, yenilenme duygusunu ve doğayı simgeler.
Koyu yeşil ekonomiyi ve parayı temsil eder.
Sağlığı ve tabiatı simgeler.
Siyah: Zarafetin ve gizemin sembolüdür.
Gizem, sır ve güçle bağlantısı vardır.
Seçkinliği simgeler.
Turuncu: Pazarlama sektöründe sıcaklık, duygusallık ve alışveriş isteğini arttırıcı özelliği simgeler.
Çok yoğun kullanılması saldırganlıkla bağdaştırılır.
Dönüşümü temsil eder.
Mor: Kozmetik pazarlama sektöründe genellikle yaşlanma karşıtı ürünler için tercih edilir.
Maneviyatı, feminenliği, hayal gücü ve bilgeliği simgeler.
Çok yoğun kullanıldığında kararsızlık etkisi yaratır.
Hem belirsizliği hem de gücü temsil eder.