Güncelleme Tarihi:
‘LOVEMARK-Aşk markası’ gerçeğinin kendini iş dünyasında daha fazla hissettirmesi, şirketleri müşterilerin sadece aklına değil, kalbine de hitap etmeye zorluyor. Bu nedenle bu yıl ikincisi düzenlenen Brandweek İstanbul konferansının ilk günü tamamen aşk markalarına ayrıldı. Konferansın ilk gününde, Çaykur’dan, Samsung’a Elidor’dan, Hürriyet’e ve yakın zamanda Türkiye pazarına giren Eataly’ye kadar pek çok ‘aşk markası’nın öyküsü anlatıldı. Omni Medya’nın kurucusu ABD’nin ünlü televizyon yapımcısı Martha Stewart ve Eataly’nin Kurucusu Oscar Farinetti, aşk markası yaratmanın uzun ve zorlu yolculuğunu anlatırken bir yandan da iyi yemenin ve iyi yaşamanın sırlarını verdi.
LİDERLİĞİ GERİ KAZANDI
Hürriyet’in de sponsor olduğu Brandweek İstanbul’un ‘Aşk Markası Günü’nde, konuşan Unilever Global Başkan Yardımcısı Sandrine Conseiller, kadın kozmetiği alanında ikonik bir marka olan Elidor’un, 2000’li yıllarda hem Türkiye’de hem de dünyada kaybettiği liderliğini yeniden nasıl kazandıklarının öyküsünü paylaştı. Elidor olarak tüketicilerini ‘kızlar’ olarak tanımladıklarını söyleyen Conseiller, “Gördük ki, biz kızlarla konuşmayı bırakmışız. Onlarla pazar kurallarının diliyle konuşmaya başladık. İşte bu bizim liderlik stratejimizin odağı oldu. Yeniden açık ara liderliği yakaladığımız bu stratejiye biz Elidor ile kızlar arasında yaşanan ‘Bir aşk hikayesi’ diyoruz. Ve bu aşkta mutlu sonu, kızlarla yeniden konuşmaya başlayarak sağladık” dedi.
Kızlara yönelik araştırmalarında, araştırma şirketleri yerine bizzat Elidor ekiplerinin yer aldığını söyleyen Conseiller, böylelikle hikayelerini ilk elden dinledikleri kızları yeniden kazanmaya dönük çalışmalarda akıllarıyla değil, kalpleriyle de düşünmeyi başardıklarını kaydetti. Conseiller, “Aşk markası olmanın bir sihirli formülü yok. Bu uzun bir yolculuk ama bizim Elidor için vazgeçmediğimiz 3 temel prensibimiz var; empati, samimiyet ve inovasyon” dedi.
STEWART: İSTANBUL BİR AŞK MARKASI
OMNI Medya’nın kurucusu ABD’nin ünlü televizyon yapımcısı Martha Stewart, İstanbul’un tıpkı New York gibi giderek büyüyen bir ‘aşk markası’ olduğunu belirterek şöyle konuştu: “Türkiye’ye, İstanbul’a gelmek için ikna olmam hiç zor olmadı. Çünkü Türkiye ve özellikle İstanbul bence ABD’ye çok benziyor. Kapadokya’yı kastetmiyorum elbette. Dolayısıyla İstanbul bir aşk markası ve bu uzun bir yolculuğun sonucu.” Televizyon yayıncılığı yanında yazılı basında da faaliyetleri bulunan Stewart, “Her sektörde olduğu gibi medyada da dijital dönüşümü yakından takip ediyoruz. Şunu söyleyebilirim, dijital medya çok önemli mutlaka bir parçası olmak zorundasınız. Ancak okuyucu hala fiziksel olarak okumak istediği materyali hissetmek istiyor. Bu çok uzun bir süre daha böyle devam edecek” dedi.
TAVUK BİLE PAZARLAMA YAPIYOR
PAZARLAMANIN, markalaşmanın doğanın bir parçası olduğunu söyleyen Eataly’nin Kurucusu Oscar Farinetti, “Düyanın her yerinde bir tavuk yumutlayınca gıdaklar. Yani bir ses çıkarır, sahibine haber verir, ‘ben yumurtladım’ der. Yani önce üretir, sonra söyler. İşte bütün dünyada olan biten budur. Pazarlama hayatın her anında, her alanında” dedi. Eataly’yi kurarken ve halen benimsediği prensipleri anlatan Farinetti şöyle konuştu: “Kalite illaki pahalı değildir. Biz İstanbul’daki Eataly’de kullandığımız tüm malzemeleri Türkiye’den alıyoruz. İhtiyacımız olan her şey İtalya’dakiyle ya aynı ya da daha iyi. Ben insanların vücutlarının dışına daha az, içlerine yani yiyeceklerine daha fazla harcama yapmalarını istiyorum.”
İLK VE EN ÖNEMLİ MARKA KENDİ İSMİNİZ
HÜRRİYET Yazarı Ertuğrul Özkök de, günümüzde insanların kendi egemenlik alanlarını benimsedikleri markalarla sağladıklarına dikkat çekerek şunları anlattı: “İnsanların yaratacağı ilk ve en önemli marka kendi isimleridir. Çünkü hiçbir ürün artık tek başına bir marka olarak var olmuyor. Mutlaka altından başka markalar çıkıyor. Örneğin Apple markasının yanında dünya kurucusu Steve Jobs’u da bir marka olarak tanıdı. Şimdi aynı markanın CEO’su Tim Cook da kendi markasını ortaya koyuyor.” Bugün gelinen noktada kötülüğü temsil eden markaların da artık lovemark (aşk markası) olabileceğini söyleyen Özkök, “İzlediğim son birkaç filmde gördüğüm kadarıyla kötü görünen karakterler de iyi para kazandırabiliyor” dedi.
4-8 Kasım arasında gerçekleşen Brandweek İstanbul Konferansı’nda Hürriyet standına gelip Hürriyet Dünyası oyunu oynayan katılımcılar Hürriyet E-Gazete aboneliği kazanıyor.