Kızım sağ olsun

Güncelleme Tarihi:

Kızım sağ olsun
Oluşturulma Tarihi: Ekim 17, 2016 20:34

2009’da kurduğu ‘dermo kozmetik’ markası Cosmed’le büyük başarı yakalayan Deren Öztürk, BAE ve Suudi Arabistan pazarına eczanelerden giriyor. Küresel perakende devi Watsons ile de anlaşan Öztürk, geçen yıl 7 milyon lira olan cirosunu da bu yıl 9.5 milyon lira bekliyor.

Haberin Devamı

KİMYAGER ve sanayici bir babanın kızı olarak, işletme eğitimi alan ve 2009’da öğrenciyken ‘dermo kozmetik’ alanında bir Türk markası yaratma projesiyle

Kızım sağ olsun

yola çıkan Deren Öztürk, 45 kişilik istihdamla bu yıl 9.5 milyon lira ciroya yaklaştı. Babasının fabrikasında ayrı bir üretim hattı kurarak başarıyı yakalayan ‘ikinci kuşak’ girişimci Deren Öztürk’ün başarısı ‘babam sağ olsun’ şeklindeki Türkçe deyimi adeta ‘kızım sağ olsun’a çevirdi. 27 yaşındaki Deren Öztürk, kısa süre önce Cosmed markalı ürünlerinin küresel perakende devi Watsons’larda satışına başladı. Yakın zamanda da Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) ve Suudi Arabistan’a ihracata başlayacak. Deren Öztürk şöyle konuşuyor:

Haberin Devamı

AİLE İŞİMİZ KİMYA

Koç üniversitesi işletme mezunuyum. Bilgi Üniversitesi’nde de pazarlama yüksek lisansı yapıyorum. Aile işimiz kimya sektöründe. Babam, Taşkın Bey Deren Kimya’nın kurucusudur. 32 yıllık bir şirket ve sanayide su geçen her sistemde kireçlenmelere karşı çeşitli kimyasallar üretir. Su numunesini alıyor, ona özel çözüm üretiyor. 60 kişilik istihdamı var. Fabrika, Gebze-Şekerpınar’da. Ben küçük yaştan beri ‘babamın işini nasıl devam ettiririm ya da büyütürüm’ diye düşünürüm. İki kız kardeşiz. Küçüklükten beri pazarlamaya daha yatkın bir yapıdayım.

PARİS’TEN İLHAM ALDIM

16 yaşındayken Paris’e gitmiştim. Orada, kişiye özel kozmetik ürünleri satışı yapıldığını gördüm ve bu çok hoşuma gitti. Türkiye’de de böyle bir marka kurmanın çok iyi fikir olduğuna inandım. Paris’ten gelir gelmez projemi babama anlattım. Daha öğrenciyken 3 yıllık Araştırma Geliştirme (Ar-Ge) yaptık. Ondan da önce, pazar, rakipler, ulusal ve uluslararası markalar üzerine ciddi araştırmalar yaptık. Gördük ki, güçlü yerli üreticilerimiz var ama yerli marka yok gibiydi. Babamla ortak, Ege Teknoloji Kimya Sn. Tic. A.Ş.’yi kurduk ve 2009 yılının Eylül ayında Cosmed markası olarak 20 ürün ve 15 kişilik istihdamla babamın fabrikasının bir bölümünde üretime başladık. Şu anda 45 kişilik istihdamımız ve 39 ürünümüz var. Babamın iş tecrübesi ve üretim altyapısı çok büyük avantajımız oldu.

Haberin Devamı

ECZANELERE GİRDİK

Satış kanalı olarak eczanelerde karar kıldık. Dünyada da dermo kozmetik ürünler genellikle eczaneler kanalıyla satılıyor. Çünkü, kullanıcı için bir uzmanın bilgilendirmesi çok önemli. Saç, cilt, vücut ve güneş koruma şeklinde dört grupta ürünlerimiz var. Şu anda 60 ilde 850 eczanede ürünlerimiz satılıyor. 2014 ciromuz 4.5 milyon liraydı. 2015’de 7 milyon TL oldu. Bu yıl 9.5-10 milyon TL hedef koyduk. Ürünlerimiz pazara ilk çıktığında bazı piyasa oyuncuları bize ‘2 senede batarsınız’ diyordu. Ancak şimdi hikaye başka bir şekle dönüştü ve ihracat için de çalışmalarımız sürüyor.”

Kızım sağ olsun

İTO VE BAKANLIKLA DÜNYAYA AÇILIYORUZ

Haberin Devamı

DEREN Öztürk, bir girişimci olarak, devletin sağladığı imkanları da değerlendirmeye özen gösterdiğini belirtiyor ve şöyle konuşuyor: “3 yıl kadar önce İTO’nun ‘ihracata hazırlama programına’ müracaat ettim ve kabul edildik. Çok faydalı oldu. Bu kapsamda fuarlara da katılmaya başladık. Önce İstanbul sonra Dubai’de katıldık. Aynı anda Ekonomi Bakanlığı’ndan da Ürün Geliştirme (Ür-Ge) programına kabul edildik. Kozmetik sektöründen 13 kadın girişimci olarak bu kapsamda yakında Fas’a gideceğiz. Aralık ayında da Miami’ye gidiyoruz. Bizi potansiyel alıcılarla buluşturuyorlar ki bu bize çok önemli ihracat bağlantıları sağlayacak.”
sozdemir@hurriyet.com.tr


 

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!