Güncelleme Tarihi:
HİNTLİ Tata’nın bünyesindeki İngiliz arazi aracı üreticisi Land Rover, 2017 yılında tam anlamıyla model atağına kalktı.
Yıllarca Navaho Kızılderililerinin atlarla tırmandığı kanyon tepelerine biz yeni Discovery ile çıktık.
PEMBE KUM YERLİLERİ
Bugüne kadar tüm dünyada 1.2 milyon adet satılan ve kısaca ‘Disco’ denilen Discovery’nin tamamen yenilenen 5’inci neslini test etmek için önce Los Angeles’a oradan da özel bir uçakla Utah’a bağlı St. George şehrine uzun bir yolculuk yaptık. Havalimanında bizi bekleyen yeni Discovery’nin direksiyonuna oturup 2 gün yaklaşık 1000 kilometrelik heyecan dolu bir deneme sürüşü gerçekleştirdik. ABD’de federal olarak tanınan en büyük yerli halk Navaho (Navajo) Kızılderililerinin anavatanı Utah ve Arizona bölgesinde yeni Discovery’i kanyonlarda, pembe kumlu çöllerde, dağlarda, tepelerde, karlı yollarda yani her ortamda test ederek inanılmaz bir deneyim yaşadık. Kızılderililerin ayak izlerini takip ettiğimiz bu büyük deneyimde yeni Discovery’nin tüm özellikleriyle tanıştık. Kayaların ve kanyonların üstünden, uçurum kenarlarından, pembe kum tepelerinden Land Rover ekiplerinin profesyonel yönlendirmeleriyle bazen tek teker üzerinde kalarak geçtik. Aracın arazi özelliklerini ve yeni teknolojilerini denenebilecek en zor şartlarda denerken, özellikle kaya tırmanışlarını aracın kendi kendine yapmasına şahit olduk.
FENOMENLİK YOLUNDA
Kayalardan ve tepelerden arazi araçlarının kendi kendine inmesine yabancı değilim, birçok kez görmüş ve birebir test etmiştim ama ilk kez bir tepeye hem de kayaların üzerinden aracın kendi kendine çıkması çok heyecan vericiydi. “Bu nasıl bir güçtür, yok artık” gibi sözler ağzımdan sıklıkla döküldü. Bu eşsiz deneyim sırasında bize arka koltukta eşlik eden Borusan Otomotiv CEO’su Eşref Biryıldız’la yaptığımız aydınlatıcı sohbetlerin de bu deneyime büyük keyif kattığını söylemeliyim.
Yaşadığım bu deneyim benim için sosyal medyada da fenomenlik yolunda (aman fenomenleri kızdırmayalım) önemli bir adım oldu. Bu arazi özellikleri arttırılmış araçla dağlara, tepelere tırmanırken Sabah Gazetesi’nden arkadaşım Ufuk Sandık’ın çektiği video, Instagram’da şu ana kadar 8 binden fazla kişi tarafından izlendi. Bu da benim sosyal medyaya bakışımı değiştirerek yeni bir sayfa açtı. Sanırım artık 14 yaşındaki kızımı daha fazla dinleyerek daha etkin bir şekilde sosyal medyayı, hikaye (story) bölümünü kullanmaya başlayacağım.
YILDIZLARIN OTELİ
Yeni Discovery’yi test etmek için yaptığım seyahatte kuşkusuz beni en çok etkileyen şeylerden biri kaldığımız oteldi. Amerika’nın Utah eyaletinde Arizona sınırına yakın çöl ortasına inşa edilmiş Amangiri bence dünyanın en dikkat çeken otellerinden biri. Zaten yapılan araştırmalar da bunu resmi olarak ortaya koymuş. Kesinlikle bambaşka bir coğrafyada, etkileyici bir ambiyansın ortasında, tam anlamıyla yoktan var olmuş bir otel görünümündeydi. Birçok Hollywood yıldızının da stres atmak ve dinlenmek için konakladığı bu otel 600 dönümlük fazlasıyla geniş bir arazide yer almakta. Kanyonun kurak görüntüsü bile o kadar çarpıcı ki, alışık olduğumuz yeşil ağaçlarla süslü tepe manzaraları kadar akla kazınıyor. Muhteşem manzaralı ama zamansızlıktan ve çöl soğuğundan giremediğimiz yüzme havuzu etrafında yayılan otel, derin kanyon ve yüksek plato görüntüleriyle görülmeye değer listemin ilk sıralarına yerleşti.
113 BİN EURO’YA MARTTA TÜRKİYE’DE
YENİ Discovery, mart ayının ikinci yarısı itibariyle 2.0 litre dizel seçeneği ve 113 bin 500 Euro’dan başlayan fiyatlarla Türkiye’de satışa sunulacak. 180 beygir (HLHV) ve 240 beygir (HNHV) alternatiflerine sahip 2 litre dizel motorla Türkiye’de satılacak yeni Discovery’nin 3 litre motor hacmine sahip versiyonları ise özel sipariş ile getirilecek. Borusan Otomotiv CEO’su Eşref Biryıldız, Jaguar ve Land Rover’da gerçekleşen ürün yeniliklerinin markanın aslında uzun bir süredir ciddi bir değişim sürecinde olduğunun göstergesi olduğunu belirterek, “Son olarak Discovery modelinde gerçekleşen yenilikler bu yeni sürecin içeriğini ve geleceğe ilişkin markanın iddialı yaklaşımını gözler önüne seriyor. Discovery, 27 yılın ardından tarihindeki en büyük değişimi yaşıyor. İç ve dış tasarım açısından çok önemli değişimler geçiren Discovery, çok yönlülük ve kullanışlılık gibi temel değerlerinden ödün vermiyor ve segmentinde rakipsiz olmayı sürdürüyor. Türkiye’de Land Rover satışlarının yüzde 20’si Discovery’den oluşuyor. Yeni Discovery ile bu oranı arttıracağız. Yılda yaklaşık 500 adet yeni Discovery satmak istiyoruz” dedi. Yeni Discovery ve yılın üçüncü çeyreğinde satışa sunulacak Range Rover Velar’ın bu yıl için kendileri için büyük koz olacağını kaydeden Biryıldız, ÖTV artışına rağmen Türkiye’de satışlarını yeni modellerle koruyacaklarını belirtti.
KOLTUKLARI ‘CEP’TEN KATLAYABİLİYORSUNUZ
YENİ Discovery sınıfının en iyilerinden biri olan off-road kapasitesi ve off-road sürüşüne yönelik teknolojik geliştirmeler, ‘Havalı Süspansiyon Sistemi’, ‘TwinSpeed Transfer Box’ ve ‘Terrain Response 2’ teknolojileri ile donatılmış.
VELAR, ÜÇÜNCÜ ÇEYREKTE GELİYOR
LAND Rover’ın bünyesindeki Range Rover ailesi, yeni Velar’ın katılmasıyla büyümeye devam ediyor. Jaguar Land Rover, 47 yıllık Range Rover ailesinin; Range Rover, Range Rover Sport ve Range Rover Evoque’tan sonra dördüncü üyesi Velar’ı ilk kez yarın Cenevre fuarında tanıtacak. Borusan Otomotiv Jaguar Land Rover Genel Müdürü Simay Alsan, Range Rover Velar’ın, 2017’nin üçüncü çeyreğinde 100’den fazla pazarla birlikte Türkiye’de de satışa sunulacağını belirtti.