Güncelleme Tarihi:
Bu başarının altında 10 yıldır sürdürdükleri stratejinin olduğunu anlatan A101 Genel Müdürü Erhan Bostan, neredeyse Türkiye’nin her ilçesinde A101 marketi olduğunu, büyümenin de devam edeceğini söyledi. Türkiye’deki 973 kaymakamlığın 923’ünde A101 mağazası olduğunu ve Türkiye genelinde 8198 mağaza sayısına ulaştıklarını aktaran Erhan Bostan, “Hem ucuzuz hem de tüketiciye her zaman en yakın noktadayız. En işlek caddelerin en yakınındayız. Yüksek kirası olan yerlerde değiliz ama oraya en yakın yerdeyiz. Müşterilerimiz evlerinden, işlerinden çıkar çıkmaz bize ulaşıyor. Bunu sağlamak için de bir yazılım kullanıyoruz. Geçmişte insanlar ucuz alışveriş için şehir dışındaki hipermarketlere giderlerdi, şimdi kendilerine en yakın marketlere gidiyorlar” diyor. A101’lerde en çok nelerin satıldığı noktasında ise farklı verileri paylaşan Bostan, bir yandan da Türkiye’nin en çok kitap satan noktaları oldukları bilgisini veriyor. A101’lerde 2018 yılında 9.5 milyon kitap satıldığını, bunun 750 binin boyama kitabı olduğunu gerisinin ise en çok satan, klasik de diyebileceğimiz yazarların romanları olduğunu söyleyen Bostan, “Gelecekte A101’ler market mağazası olmanın yanı sıra tatil ve sigorta satabilir, mahallenin kargo merkezi ve fatura ödeme noktası olabiliriz” dedi. Dijitalleşmeyle birlikte sektörde büyük değişimin yaşanacağını söyleyen Bostan, A101’lerin e-ticaretini de geliştirmeye devam ediyor. 2018 yılında 1 milyar 30 milyon liralık fiş kestiklerini, fiş ortalamalarının ise 20 lira civarında olduğunu da söyleyen Bostan’a göre, en ucuz ve uygun ürün konusunda internet sayesinde bilinçli olan tüketicinin seçimlerinin kendilerini yönlendirdiğini de anlattı. A101 2018’de ciro bazında yüzde 42 büyüdü. Bostan, 2019 yılında 500 mağaza daha açmayı planladıklarını söylerken, A101’in yurtdışı hedeflerini ise 2020’den sonra gerçekleştirmeyi planladıklarını aktardı.