Güncelleme Tarihi:
Geçtiğimiz 2 yıl Doğan Egmont Canlı Kırmızı sponsorluğu, bu yıl ise Doğan Kitap Genç Kırmızı sponsorluğuyla Kırmızı Ödülleri’ne destek verdiklerini anlatan Doğan Egmont Genel Müdürü Gülgün Çarkoğlu, “Her şeyden önce, yaratıcılığı destekleyip sektöre canlılık kazandırdığı için Hürriyet’e teşekkür borçluyuz. Yaratıcılığı destekleyen projeler bizi hep heyecanlandırır. Kırmızı Ödülleri’ne sponsor olmamızın en büyük nedeni, yaratıcı düşünceye verdiğimiz önemin altını çizmek. Yaratıcı insanları bu konuda elimizden geldiğince yüreklendirmek ve ödüllendirmek. Genç Kırmızı Ödülleri’ne sponsor olarak yayıncılık dünyasında tasarımın önemini vurgulamak istedik. Bir kitapla ilk bağı, kapağı aracılığıyla kurarız. Dolayısıyla kitabın kaderi açısından tasarımcıya da büyük sorumluluk düşüyor. Bu sponsorlukla, bu alanda eğitim gören üniversite öğrencilerini kapak tasarımı üzerinde düşünmeye, kendi fikirlerini ortaya koymaya davet ettik. Katılımcı sayısının yüksek olması bize öğrenciler arasında yarattığımız heyecanı gösterdi. Yayınevleri reklam dünyasında büyük oyuncu değildir. Ama reklam verenlerin ve reklam ajanslarının buluştuğu bu önemli ortamda kitap dünyasının da yer almasını istedik. Çünkü kitap, tüm yaratıcı alanların buluştuğu vazgeçilmez bir mecra” dedi.
Geçtiğimiz 2 yıl Doğan Egmont Canlı Kırmızı sponsorluğu, bu yıl ise Doğan Kitap Genç Kırmızı sponsorluğunuzla Kırmızı Ödülleri’ne desteğinizi sürdürdünüz. Kırmızı Ödül Töreni sponsoru kimliğinizle sektöre nasıl bir mesaj veriyorsunuz?
Her şeyden önce, yaratıcılığı destekleyip sektöre canlılık kazandırdığı için Hürriyet’e teşekkür borçluyuz. Yaratıcılığı destekleyen projeler bizi hep heyecanlandırır. Kırmızı Ödülleri’ne sponsor olmamızın en büyük nedeni, yaratıcı düşünceye verdiğimiz önemin altını çizmek. Yaratıcı insanları bu konuda elimizden geldiğince yüreklendirmek ve ödüllendirmek. Genç Kırmızı Ödülleri’ne sponsor olarak yayıncılık dünyasında tasarımın önemini vurgulamak istedik. Bir kitapla ilk bağı, kapağı aracılığıyla kurarız. Dolayısıyla kitabın kaderi açısından tasarımcıya da büyük sorumluluk düşüyor. Bu sponsorlukla, bu alanda eğitim gören üniversite öğrencilerini kapak tasarımı üzerinde düşünmeye, kendi fikirlerini ortaya koymaya davet ettik. Katılımcı sayısının yüksek olması bize öğrenciler arasında yarattığımız heyecanı gösterdi.
Yayınevleri reklam dünyasında büyük oyuncu değildir. Ama reklam verenlerin ve reklam ajanslarının buluştuğu bu önemli ortamda kitap dünyasının da yer almasını istedik. Çünkü kitap, tüm yaratıcı alanların buluştuğu vazgeçilmez bir mecra.
Genç Kırmızı sponsorluğunuzda bu yıl Sayın Hakan Günday’ın Kinyas ve Kayra kitabı için yapılan tasarımlar yarıştı. Öğrencilerden gelen işler hakkında genel olarak ne düşünüyorsunuz? Kazanan çalışmayı nasıl buldunuz? Sayın Günday’ın konu hakkında yorumları oldu mu? (tercih ederseniz kendi görüşlerini fotoğrafı ile beraber gönderebilirsiniz).
Hakan Günday genç okurların yakından tanıdığı, edebiyatın farklı ve güçlü bir sesi. Kinyas ve Kayra ise yazarın ilk romanı ve edebiyat dünyasında çok konuşulmuş, alanının en önemli romanlarından. Bu özellikleriyle bu eserin kapak tasarımı açısından çok çekici olacağını düşündük.
Jüride yer alan yayınevimizin görsel yönetmeni Geray Gençer’e gelen çalışmalar hakkındaki değerlendirmesini sorduğumda oldukça özgün ve yaratıcı öğrenci işleriyle karşılaştıklarını, hatta bu nedenle jüri üyelerinin hem şaşırdığını hem de sonuçtan mutlu olduğunu söyledi.
Işık Üniversitesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü öğrencilerinden Elif Cemre Yardımcı ve Fatih D. Erol’un birinciliği alan çalışmasını ben de çok beğendim. Hakan Günday’ı ve üslubunu çok iyi yansıtıyor. Özgün olduğu kadar tipografisi ve çizim tekniği ile de oldukça profesyonel niteliklere sahip bir çalışma; tekrar tebrik ediyorum. Kazanan tasarımı önümüzdeki aylarda Kinyas ve Kayra kitabının kapağı olarak raflarda göreceğiz.
Sevgili Hakan Günday da bu çalışmayla ilgili düşüncelerini şöyle ifade etti:
“İyi tasarlanmış kitap kapakları birer anahtar deliğidir. Daha iyi tasarlanmış olanlar ise şeffaftır ve kitabın içini gösterir. Benim için Kinyas ve Kayra romandan çok, bir sokak gösterisiydi. İşte bu da o sokak gösterisinin afişi!”
Kuruluşunuzun pazarlama iletişim faaliyetlerinde yaratıcılık nasıl bir yer tutuyor, rol oynuyor?
Yaratıcılığın, sürekliliğin motivasyonu olduğunu düşünüyorum. Yayıncılık sektöründe birçok ilki gerçekleştirdik bugüne kadar. Pazarlama iletişimi değişen dünyayla birlikte sürekli şekil değiştiriyor. Biz de bu gelişmeleri yakından takip etmeye özen gösteriyoruz.
Sosyal medya en önemli araçlardan biri. Son yıllarda hepimizin içinde yer aldığı sosyal medyayı sadece kullanıyor olmak yetmiyor ama. Sürekli değişen, gelişen, yeni eğilimler sergileyen bir ortam orası ve bu gelişmelere hızlı cevap verebilmeniz gerekiyor. Biz de bu anlamda yeni ve değişik fikirler üretmeye özen gösteriyoruz. Pazarlama faaliyetlerimizde okuru da içine alarak, onların da kendilerini ifade etmelerine olanak verecek şekilde iletişim kurmayı hedefliyoruz. Okurlarımızın kendi yorumlarıyla, kendi fotoğraflarıyla kitaplarımıza sahip çıkmaları hem bizi hem de onları motive ediyor.
Pazarlama iletişiminde aynı medyayı, aynı yaklaşımı, aynı dili tekrar edemiyoruz artık. Yaptığımız işi yeni ve yaratıcı fikirlerle sık sık yeniden gözden geçiriyoruz. Günümüzde sürekliliği sağlamak biraz daha zahmetli bu nedenle.