‘Kişiye özel çorap’a girdi, Murat Ülker’in iadesi ona ders oldu

Güncelleme Tarihi:

‘Kişiye özel çorap’a girdi, Murat Ülker’in iadesi ona ders oldu
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 15, 2010 00:00

Kişiye özel çorap üretimine başlayarak dikkat çeken Çorap Terzisi projesinin yaratıcısı Cihat Özbekli, “1.5 yıldır üzerinde çalıştığımız projede işadamı Murat Ülker, çoraplarımızı iade edince çok üzüldüm ama vazgeçmedim. Sonunda Murat Ülker müşterimiz oldu. Ben de bu arada iş hayatımın en önemli dersini aldım, inandığım ürünün arkasında durmayı öğrendim” dedi.

Haberin Devamı

‘ÇORAP bir detay değil, bütünü temsil eder’ anlayışıyla kişiye özel çorap üretimine giren Çorap Terzisi projesinin yaratıcısı ve Pulpa Çorap Yönetim Kurulu Üyesi Cihat Özbekli, 1.5 yıldır üzerinde çalıştığı projede en önemli dersi Ülker Grubu Başkanı Murat Ülker’den aldığını söyledi. Çorap Terzisi projesi kapsamında oluşturdukları premium üye listesinde yer alan Murat Ülker’e öncelikle projeyi anlatan bir mektup gönderdiklerini söyleyen Özbekli, “Murat Bey gönderdiğimiz mektuptan sonra sipariş verdi. Ancak sonra ‘çorapların konç kısmının çok sıkı olması’ nedeni ile çorapları iade etti. Ben de ürünlerime çok güvendiğim için Murat Bey’e e-posta yoluyla bir mektup yazdım. ‘Gönderdiğimiz kutudaki çoraplardan sadece birinin paketinden çıkarılmış ve denenmeden yerine konularak geri gönderildiğini, denediğinde memnun kalacağını anlattım ve yeni bir kutu çorap gönderdim” dedi.
En önemli dersi aldım
Murat Ülker’in ikinci kez gönderilen çorapları denediğini, beğendiğini ve yeni siparişler verdiğini anlatan Özbekli, şöyle konuştu: “Murat Bey bundan sonra birçok dostuna hediye olarak bizim çoraplarımızdan hediye gönderdi. Bu şekilde biz de birçok yeni müşteriye ulaştık. Bütün bunlar bana inandığım bir ürünün arkasında durmam gerektiğini ve gerçekten ürününüz kaliteli ise mutlaka kendisini sattıracağını gösterdi.”
Çorapta katma değer
Türkiye’nin dünyada Çin’den sonraki en büyük çorap üreticisi ülke olduğunu hatırlatan Özbekli, şunları söyledi: “Ancak son dönemde büyük alım grupularının kaprisleri ve çorapta kar marjındaki düşüşler bizi çorap üretiminde katma değerli ürünlere yöneltti. Pulpa olarak büyük çaplı üretim faaliyetimize devam ediyoruz. Çoraba değer katmayı amaçladığımız Çorap Terzisi projesinde ise, erkek giyimde üst gelir grubuna yönelik kaliteli ve ihtiyaca yönelik çoraplar üretmeye başladık. Bunları müşterimizin ayağına kadar götürdüğümüz bir pazarlama yöntemi geliştirdik.”
Son 3 aydır satışta
Son 2.5-3 aydır çorapların satışına başladıklarını kaydeden Özbekli, şunları dile getirdi: “Şu ana kadar aldığımız tepkiler son derece olumlu. Şimdilik büyük bir satış hacmi çok büyük değil ama önümüzdeki dönemde ilginin daha da yoğunlaşacağını bekliyoruz. Çünkü bu alanda bir açık var ve biz sadece internetten satış yapan bir marka olarak var olmayı amaçlamıyoruz. Bizim amacımız zaten çok yoğun bir çalışma hayatı içinde olan müşterilerimizin özel istek ve ihtiyaçlarını onları bu işle fazla meşgul etmeden son derece üst düzey ve butik bir hizmet anlayışı ile cevap vermek.”

Haberin Devamı

Kayın ağacından çorap yapıp elde dikiyorlar

Haberin Devamı

CİHAT Özbekli, ürettikleri çorapların özelleklerini şöyle sıraladı:
Çoraplar, ayağın terlemesini ve buna bağlı olarak çeşitli rahatsızlıklara yol açmasını engelleyen hammaddelerden üretiliyor.
Bu konudaki en son teknolojiyi kullanarak koton, kayın ağacı, bambu lifi, ipek, kaşmir, merserize ve yünden çorap üretiyoruz.
Çorapların burun ucu dikişlerini ayakları rahatsız etmeyecek şekilde elde yapıyoruz.
Çorapların bilekte toplanmasını engellemek ve aynı zamanda da müşterinin bacağını çok sıkmayacak şekilde kaliteli lastik kullanıyoruz.
Ayakkabı numarasına göre 38’den 46 numaraya kadar farklı ölçülerde üretim yapıyoruz.

Kuzey Avrupa’da ortak olabiliriz

Haberin Devamı

CİHAT Özbekli, “Daha projenin başında olmamıza rağmen bazı erkek giyim markalarından mağazalarında satış noktası açmayı düşünüp düşünmediğimizi soranlar oldu. Önümüzdeki dönemde uygun bir markanın mağazalarını düşünebiliriz. Kadın ve çocuk çorabı konusunda da sazı düşüncelerimiz var ama bunları uygulamak için daha zaman var. Yurtdışından da bazı öneriler geldi. Şimdilik Türkiye’de büyümeyi tercih ediyoruz” dedi.

Cüzdanda gönderiyor

CİHAT Özbekli, pazarlama ve paketleme konusunda bir çok yenilik gerçekleştirdiklerini belirterek şöyle devam etti: “Örneğin çoraplarımızı özel olarak hazırladığımız 10 çift çorabı bir arada tutacak bir cüzdanla müşterilerimize gönderiyoruz. Dileyen müşterilerimiz için de tasarladığımız çorap sandığı ile gönderiyoruz. Çorap sandığı daha çok çorapları hediye etmek isteyen müşterilerimiz tarafından tercih ediliyor.”

Haberin Devamı

Sütten çorap yapma planı

SPOR çorabı da ürettiklerini kaydeden Cihat Özbekli, “Bu konuda İsviçre’de bir şirketten danışmanlık aldık. Bu alandaki son gelişmeleri takip ediyoruz. İtalya’da çorap üretimi için butik bir makine aldık. İplik yatırımları gerçekleştirdik. Şimdi sütten üretilmiş bir iplik bulduk. Bu organik iplik ile çorap üretme konusunda çalışmalara başladık. Çorapta trendleri takip eden, belirleyen olmak istiyoruz. Desen değil, iplikte ve pazarlamada inovasyon yapıyoruz” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!