Kış sonunda kendini gösterdi ‘kar duası’ hazırlığı yerini yüzde 30 artan satışa bıraktı

Güncelleme Tarihi:

Kış sonunda kendini gösterdi ‘kar duası’ hazırlığı yerini yüzde 30 artan satışa bıraktı
Oluşturulma Tarihi: Aralık 06, 2010 00:00

Bahar tadındaki havalar kışlık ürün satışını durma noktasına getirdi. Dünden itibaren havanın “mevsim normallerine” dönmesi peraken-decilerin yüzünü güldürdü. AMPD Başkanı Mehmet Nane şakayla karışık, “Neredeyse yağmur-kar duasına çıkacaktık. Rüzgar karayele döndü, gerek kalmadı” dedi. Dün ilk kez eldiven satıldı.

Haberin Devamı

HAVALAR mevsim normallerinin epey üzerinde seyredince aralık ayında sokaklarda t-shirt ve hırkayla gezen kalabalıklar oluştu. Böyle olunca durma noktasına gelen kışlık ürün satışları perakendecilerin keyfini kaçırırdı. Dünden itibaren mevsim normallerine inen sıcaklık gecikmiş kışlık satışlarını patlattı. Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Başkanı Mehmet Nane, biraz da espriyle sektörün neredeyse yağmur-kar duasına çıkmaya hazırlandığını söyledi. Avrupa soğuktan kırılırken Türkiye’nin baharda olmayacak bir hava yaşadığını belirten Nane, “Lodos yüzünden böyle oldu. Rüzgar karayele döndü de mevsim normallerini yakaladık. Duaya çıkmaya gerek kalmadı” dedi. Birikmiş kışlık ürün talebinin patlama yaratacağına değinen Nane, sezon ürünlerinin elde kalmasının mümkün olmadığını söyledi.
Ortalama yüzde 30 artış var
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Yılmaz Yılmaz ise perakende sektörünün genel satışlarında değil sadece kışlık ürün satışlarında sıkıntı olduğunu hatırlatarak, şu tespitlerde bulundu: “Havalar sıcaktı, sezon ürünleri yavaş gidiyordu. Soğuğa döndü işler iyiye gidiyor. Toplam satışlarda geçen haftaya göre yüzde 15-30 arası sektörde artış var. Kabanlar hareketlenmiş, triko iyi, çizmeler gayet iyi gidiyor. Özellikle son 15 gündür kışlık ürünler yavaştı.”
Ceket hareketli, çizme uçuyor
Derimod Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Zaim de, “Bahar havasından kimse kışlık almıyordu ama hava soğudu herkes pazar günü alışverişe çıktı. Ceketler hareketlendi, çizmeler uçuyor. Böyle marta kadar gider” dedi. Zaim, eylül-kasım arası sıcak geçtiği için, nisan-mayıs aylarının soğuk geçmesini bekliyor.
Mudo Yönetim Kurulu Üyesi Ömer Taviloğlu da “Bere, atkı, kalın kazan gibi kışlık ürünler ağır gidiyordu. Pazar günü soğuk birden bastırınca bu tür ürünlerin satışları katlanarak arttı” diye konuştu. YKM Genel Müdür Jaklin Güner, geçen pazara kıyasla dün kışlık ürünlerde yüzde 48 artış yakaladıklarını söyledi.
İlk eldiven-bere satıldı
Akmerkez’de 30 Ocak’a kadar açık olacak geçici ‘gerilla mağaza’ açan Silk & Cashmere’in sahibi Ayşen Zamanpur ise, sezonun ilk bere ve eldivenini satmaktan memnun. Havalar sıcak gittiği için kışlık ürünlere ilginin az olduğunu ancak pazar günü satışların katlanarak arttığını belirten Zamanpur, şöyle konuştu: “Pazar günün önceki pazarla karşılaştırınca saf kaşmir aksesuvar ve kalın kazak satışı yüzde 60 arttı. Diğer ürün gruplarında yüzde 15 artış gözledik. Zürih mağazamız Avrupa’da kara kış olunca bizim kalın saf kaşmir ürünleri iki kez topladı bizden. Şimdi Türkiye’de de satışlar ısındı.”

Haberin Devamı

Kaz tüyü montlar depodan mağazaya geçti

Haberin Devamı

COLLEZIONE Yönetim Kurulu Üyesi Emre Akyiğit, 5 Aralık Pazar gününü 28 Kasım Pazar günüyle karşılaştırınca kışlık ürün satışlarının katlanarak arttığını söyledi. Toplam satışların bir önceki güne kıyasla yüzde 30 arttığını vurgulayan Akyiğit, “Kışlık ürün satışları yüzde 50 arttı. Eldiven, bere gibi ürünlerde satışlar katlandı. Bir kez kış hissedince sezonun önü açılır. İki gün önce kaz tüyü montları müşteri ilgi göstermiyor diye depoda tutuyorduk. Şimdi mağazada sergiliyoruz” diye konuştu. Desa Yönetim Kurulu Başkanı Melih Çelet, haftalardır beklenen soğuk havanın nihayet geldiğini dile getirerek şöyle konuştu: “Geçen pazara kıyasla toplam satışlarımız pazar günü yüzde 35 arttı. Cumartesiye kıyasla bile yüzde 20-25 artış görünüyor.”

Haberin Devamı

Sıcaklar yordu soğuk haberi bile yetti

HAFTA sonu beklentinin üzerinde performans gösterdiklerini anlatan İtalyan Stefanel’in Türkiye Genel Müdürü Füsun Çevikel Kuran, 3 haftadır kışlık ürün satışlarının kötü gittiğini söyledi. “Sıcaklar hiç olmadığı kadar bu yıl yordu” diyen Kuran şöyle devam etti: “İtalya neden diye soruyor. Haftasonu satışlar rekor arttı. Birden 10 dereceye düşünce ortalık yıkılmaya başladı. Soğuğun haberiyle bile satışlar hareketlendi.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!