Güncelleme Tarihi:
Kuruluşunuzun pazarlama iletişim faaliyetlerinde yaratıcılık nasıl bir yer tutuyor, rol oynuyor?
Doğan Egmont, yenilikleri yakından izleyen ve de destekleyen bir kurum. Yayıncılık, yaratıcılıkla beslenen bir sektör. Doğan Egmont bünyesinde farklı alanlarda yazılmış, çok farklı şeyler söyleyen kitaplar yayınlıyoruz. Türkiye'de okurun taleplerine karşılık verebilmek için son birkaç yılda birçok alt marka yarattık.
Okurların ve yazarların yakından bildiği Doğan Kitap ve Doğan Egmont dışında, içerikleri ve hedef kitleleri farklı olan alt markalarımız Doğan Novus, DEX, CEOPlus son yılların yaratıcı girişimlerinden. Türk ve dünya edebiyatının en iyi örnekleri, tıp alanında bildiğimiz doğruları sorgulayan, ezber bozan eserler, gençlerin elinden bırakamadığı romantik komediler ya da gündem yaratacak politik kitaplar... Hepsi Doğan Egmont çatısı altında yayınlanabiliyor.
Yayınladığımız kitapların içeriklerinin ve hitap ettikleri kitlenin geniş bir yelpazeye yayılmış olması, tanıtımlarının da farklılığını zorunlu kılıyor. Biz yayınevi olarak her kitabın lansmanı öncesinde o kitap için doğru iletişim stratejisini kurmak üzere yazarı dahil ettiğimiz bir beyin fırtınası süreci geçiriyoruz. Her kitabın reklam kampanyasında o kitaba özel, hedef kitleyi yakalamaya yönelik özgün bir dil kullanmaya çalışıyoruz. Hangi mecraları kullanacağımıza da kitabın içeriğine göre karar veriyoruz. Tüketiciye yani okura ulaşmak için geleneksel ve yeni medyaları farklı karmalarla kullanıyoruz.
Kırmızı gibi reklamda yaratıcılığı destekleyen ve ödüllendiren organizasyonların sizce endüstriye katkısı var mı; neden?
Kırmızı, bizim son derece önem verdiğimiz bir organizasyon. Her ne kadar reklam sektörünün içinde olmasak da, bu tür organizasyonların reklam sektöründeki insanları daha yaratıcı, daha farklı, daha iyi işler ortaya çıkarma konusunda motive ettiğini düşünüyorum. Sektörde çıtayı yükselttiği de kesin; tatlı rekabet, sektörde yaratıcılığın ve kalitenin artmasına katkıda bulunuyor.