Güncelleme Tarihi:
8. Kırmızı Reklam Ödülleri sahiplerini buldu / Foto Galeri
63 ajanstan 634 reklam içeren 486 ilanın katıldığı 8. Kırmızı Reklam Ödülleri’nde en yaratıcı reklamcı ve reklamverenler ödüllendirilirken, büyük ödül "Kıpkırmızı" dahil olmak üzere toplam 39 kategoride Kırmızı ödülü verildi. Sunuculuğunu Tiyatro Sanatçısı Derya Durmaz’ın yaptığı gecede ödül verenler arasında Doğan Holding Onursal Başkanı Aydın Doğan, Hürriyet Yönetim Kurulu Başkanı Vuslat Doğan Sabancı, Hürriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Enis Berberoğlu, Hürriyet Gazetesi İcra Kurulu Başkanı Hasan Yılmaz, Hürriyet Gazetesi Köşe Yazarı Sedat Ergin, Milliyet Gazetesi Başyazarı Güneri Civaoğlu, Radikal Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Eyüp Can Sağlık da yer aldı. Hürriyet Gazetesi İcra Kurulu Başkanı Hasan Yılmaz’ın doğum günü olması vesilesiyle, ödül vermek için sahneye çıktığında "Happy Birthday" şarkısı çalındı.
8. KIRMIZI REKLAM ÖDÜLÜNÜ ALANLAR
Basında En İyi Dergi Reklam Kampanyası ve Basında En Yaratıcı Sayfa Kullanımı kategorisinde Art Grup;
Basında En İyi Gündem Bağlantılı Reklam, Basında En İyi Özel Hedef Kitle Uygulaması kategorisinde Grey İstanbul;
Basında En İyi Kurumsal İmaj Reklamı, Basında En İyi Diğer Otomotiv, Yan Sanayi & Aksesuar Reklamı ve Basında En İyi Banka & Bankacılık Hizmeti Reklamı kategorisinde DDB&Co.İstanbul;
Basında En İyi Dayanıklı Tüketim Ürünü Reklamı ve Basında En İyi Gıda Reklamı kategorisinde Medina Turgul DDB;
Basında En İyi İnsan Kaynakları ve Eğitim Reklamı, Basında En İyi Mobilya & Dekorasyon Reklamı kategorisinde TBWAİstanbul ödüle layık görülürken; Leo Burnett İstanbul, Basında En İyi Kültür, Sanat & Eğlence Reklamı, Basında En İyi Reklam Fotoğrafı, Basında En İyi Sigorta & Diğer Finans Hizmetleri Reklamı ve Basında En İyi Perakende Reklamı kategorisinde Kırmızı ödülünün sahibi oldu. Rafineri ise, Basında En İyi İçecek Reklamı, Basında En İyi Reklam Metni, Basında En İyi Sanat Yönetimi, Basında En İyi İllustrasyon ve Basında En İyi Moda, Tekstil & Kişisel Aksesuar Reklamı kategorilerinde ödüle layık görüldü.
BÜYÜK ÖDÜL "KIPKIRMIZI", GOOGLE TÜRKİYE İÇİN HAZIRLADIKLARI KAMPANYA İLE GREY İSTANBUL’A
Google Türkiye için hazırladıkları kampanya ile Grey İstanbul, büyük ödül "Kıpkırmızı"nın sahibi olurken, aynı zamanda, Basında En İyi Gazete Reklam Kampanyası ve Basında En İyi Bilgi Teknolojisi, İletişim Ürünü ve Hizmetleri Reklamı kategorilerinde ödül kazandı.
Basında En İyi Sosyal İçerikli Reklam kategorisinde Kırmızı ödülü 3 ajans arasında paylaşılırken; Leo Burnett, Grey İstanbul ve DDB&Co İstanbul ödülün sahibi oldular. Basında En İyi Reklam Metni kategorisinde TBWAİstanbul ve Rafineri ödüle layık görüldüler.
Kırmızı Kalem Eğitimleri Ödülü Berk Pişirici ve Arda Yeşilbağ’ın olurken; Genç Kırmızı Ödülü Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Ana Sanat Dalı ekibi Fatih Çevik ve Yunus Karaca’nın oldu. 38 kategori birinciliğinin yanı sıra, Hürriyet Özel Ödülü, FG İletişim’e verilirken, Jüri Özel Ödülü ise, bu yıl ilk kez düzenlenen Kırmızı Bölge Reklam Ödülleri’nde Foça Yoğurt ilanları ile büyük ödül kazanan İzmir’li ajans Reklam Merkezi’ne verildi.
YARIŞMA İÇİNDE YARIŞMA
Ayrıca ödül gecesi canlı olarak düzenlenen Radikal Canlı Kırmızı yarışmasında ise, tören gecesi açıklanan "Sosyal Medyanın Gücü" konusunda, katılan ekipler sadece kağıt ve kalem kullanarak reklam eskizi hazırladılar. Bu eskizler arasından tören misafirlerinden 425 kişinin oylarıyla Mürekkep Tanıtım’a ait iş birinci, Lowe Tanıtım’a ait iş ikinci ve Öykü Diyalog’a ait iş üçüncü seçildi.
Ödül töreninin ardından Sertab Erener sahne aldı.