‘Kırmızı Ödülleri’ dünyaya açıldı

Güncelleme Tarihi:

‘Kırmızı Ödülleri’ dünyaya açıldı
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 04, 2004 00:00

Kırmızı Basında En Ä°yiler Reklam Ödülleri Yarışması, Amsterdam'da yapılan WAN 2004 Dünya Gazete Reklamcılığı Konferansı'nda bir baÅŸarı öyküsü olarak sunuldu. Konferansa, bu yıl 61 ülkeden 426 reklamcı ve medya üst düzey yöneticisi katıldı.1990'dan beri her yıl düzenli olarak yapılan konferansta bu yıl ‘‘Kaynak Yaratma’’ teması iÅŸlendi.KIRMIZI Basında En Ä°yiler Reklam Ödülleri Yarışması, Amsterdam'da yapılan WAN - World Association of Newspapers (Dünya Gazeteciler BirliÄŸi) 2004 Dünya Gazete Reklamcılığı Konferansı'nda bir baÅŸarı öyküsü olarak sunuldu. 26-27 Åžubat 2004 tarihleri arasında yapılan konferansa, bu yıl 61 ülkeden 426 reklamcı ve medya üst düzey yöneticisi katıldı. 1990'dan beri her yıl düzenli olarak yapılan konferansta bu yıl ‘‘Kaynak Yaratma’’ teması iÅŸlendi. Konferansa Hürriyet Gazetesi Reklam Grup BaÅŸkanı AyÅŸe Sözeri Cemal, Grup Koordinatörü Taner İçten, Proje Danışmanı Gürül Öğüt ve Reklam Koordinatörü AltuÄŸ Acar katıldı.Kırmızı Ödülleri'nin, bir baÅŸarı öyküsü olarak anlatıldığı konferans öncesinde yapılan WAN Reklam Komitesi toplantısında da, Kırmızı'nın WAN iÅŸbirliÄŸiyle uluslararası yarışma olarak geliÅŸtirilmesi projesi ele alındı. Konferansın ilk gününde yapılan ‘‘Gazete OkurluÄŸu ve Reklam Satışlarını GeliÅŸtirme’’ konulu oturuma katılan AyÅŸe Sözeri Cemal, 20 dakikalık sunumunda Kırmızı fikrinin doÄŸuÅŸundan ilk yıl sonuçlarına kadar yaÅŸanan süreci katılımcılarla paylaÅŸtı. Sunumda Kırmızı Ödülleri'nin ilk töreninden video görüntüleri de yer aldı.AyÅŸe Sözeri Cemal, ‘‘Hürriyet Basın Reklamının Cazibesini Geri Getirdi’’ baÅŸlıklı sunumunda Kırmızı Ödülleri'nin Türk reklam yaratıcılarını basın reklamını daha çok düşünmeleri konusunda teÅŸvik ettiÄŸini ve Türk pazarlama iletiÅŸimi sektörüne basının en etkili reklam mecrası olduÄŸunu bir kez daha anımsattığını anlattı. KonuÅŸmasında, tüm dünyada olduÄŸu gibi Türkiye pazarında da farklı mecralar arasında yoÄŸun bir rekabet yaÅŸandığını belirten AyÅŸe Sözeri Cemal, harekete geçilmesi gereken üç temel noktayı şöyle sıraladı:‘‘Reklam yaratıcılığı televizyon mecrası ile sınırlı deÄŸil. Reklamverenlerin dikkati gazetelere geri çekilmeli. Basın reklamlarının gücü yeniden hatırlatılmalı.’’AyÅŸe Sözeri Cemal, Hürriyet Reklam Grubu'nun, bu üç ihtiyacı karşılamak amacıyla reklamcılığın ticari ve yaratıcı iki yanını buluÅŸturan Kırmızı Ödülleri'ni düzenlediÄŸini söyledi.WAN Reklam Komitesi Kırmızı'dan etkilendiKIRMIZI Ödülleri, konferansın baÅŸlamasından bir gün önce WAN'ın reklamcılık alanındaki projelerini yönlendirmek amacıyla oluÅŸturulan Reklam Komitesi'nin toplantısında gündeme alındı. Kırmızı Ödülleri'nin WAN iÅŸbirliÄŸinde uluslararası bir reklam yarışması olarak geliÅŸtirilmesi fikrinin tartışıldığı toplantıda AyÅŸe Sözeri Cemal ve Gürül Öğüt, komite üyelerine Kırmızı Ödülleri projesinin uygulama detaylarını ve ilk yıl sonuçlarını anlattı.Kırmızı Ödülleri'nin Türkiye'de elde ettiÄŸi baÅŸarının etkileyici olduÄŸunu belirten komite baÅŸkanı Jim Chisholm, komitenin Kırmızı Ödülleri modelini örnek olarak bir çalışma yapacağını ve önümüzdeki günlerde projenin uluslararası boyuta taşınması konusundaki görüşmelerin hızlandırılacağını söyledi.AyÅŸe Sözeri Cemal, konferans sonrasında da katılımcıların yarışma hakkındaki sorularını yanıtladı. Malezya'da yayınlanan The News Straits Times Press Berhad gazetesinin Grup Editörü Datuk Ahmad A. Talip, Kırmızı Ödülleri'nin kendi ülkeleri için ideal bir örnek olduÄŸunu, daha fazla bilgi sahibi olmak amacıyla önümüzdeki aylarda Hürriyet Reklam Grubu'nu ziyaret etmek istediÄŸini belirtti.Dünya reklam pazarı büyüyorWORLD Association of Newspapers (WAN) Genel Direktörü Timothy Balding, ‘‘Konferansa rekor katılımın olması dünya genelinde reklam pazarlarının yeniden büyüme eÄŸilimi göstermesinin dikkatli ama iyimser bir yansıması olarak deÄŸerlendirilebilir’’ dedi. Balding, uluslararası gazete ve reklam yöneticilerinin bu olumlu ekonomik geliÅŸmeden azami faydayı saÄŸlayabilmek için yeni fikirler arayışında olduÄŸunu vurguladı.Yarışmanın adı neden Kırmızı?AYÅžE Sözeri Cemal, yarışmaya neden ‘‘Kırmızı’’ ödülleri adının verildiÄŸini şöyle özetledi:Türk okurunun en fazla dikkatini çeken renk ve Türkiye pazarında özellikle marka iletiÅŸiminde en fazla kullanılan renk.Ä°letiÅŸim açısından bakıldığında kırmızı durdurur, çeker, etkiler, fark ettirir.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!