Güncelleme Tarihi:
Kuruluşunuzun pazarlama iletişim faaliyetlerinde yaratıcılık nasıl bir yer tutuyor, rol oynuyor?
Türkiye’nin en büyük kitap ve medya perakende şirketi olarak 20 yıldır her geçen gün büyüyor ve toplumun kültürel alışkanlıklarını artırmaya çalışıyoruz. Topluma sağladığımız ürünlere baktığınızda zaten işimizin ‘olmazsa olmaz’ının yaratıcılık olduğunu görüyoruz. Kitap, aksesuarlar, oyuncaklar, oyunlar, müzik, film ve kırtasiye. Ürünlerimizin hepsi yaratıcı, hepsi hayal gücünü motive eden ürünler ve bunları yaratıcı olmayan bir pazarlama tekniğiyle kurgulamak imkansız.
Biz müşterilerimizin ihtiyaçlarını günden güne daha iyi bir şekilde karşılamaya ve onları memnun etmeye çalışan bir kurumuz. D&R için sürekli daha iyi, daha üstün olma, daha kaliteli ürünler sunmak kaçınılmaz bir durumdur. İşte burada yenilikçi ve yaratıcı düşünmek, yaratıcı pazarlama tekniklerini uygulamak devreye giriyor. Artık zaman, çağı yakalama değil çağ ötesine geçebilme ve proaktif bir yaklaşım gösterme zamanıdır ve D&R bunu sağlamanın en etkin yolunun yaratıcılığı sağlamak olduğuna inanan bir kurumdur.
Bizim için yaratıcılıkta amaç sürekli gelişmeyi sağlamaktır. Bunu sağlayabilmek için de kurum kültürü, kurum iklimi oluşturmak, bireylerin yaratıcılıklarını keşfetmek ve değerlendirmek, yaratıcı personeli ödüllendirmek ve yaratıcılığı teşvik etmek gibi konulara önem veriyoruz. Biz, yaratıcı düşünceyi gerçekleştirecek olanın insan faktörü olduğuna inanıyoruz.
Kırmızı gibi reklamda yaratıcılığı destekleyen ve ödüllendiren organizasyonların sizce endüstriye katkısı var mı; neden?
Yaratıcılık ekonomik büyümenin itici gücü haline gelmiştir. Dünyada bilgi çok hızlı yayılmaktadır. Teknoloji ve bilginin bu denli hızlı gelişimi sonucu işletmeler "farklı olma- farkı yaratma" üzerinde odaklaşmalıdır. Çünkü üretilen yeni bilgiler yeni farklılaşmalar gerektirmektedir. Bu nedenle yaratıcılığın ve Kırmızı gibi reklamda yaratıcılığı destekleyen ve ödüllendiren organizasyonların önemi yadsınamaz.
Kırmızı gibi ödüller bir çok sektörde bir çok markanın yaratıcı olmasını desteklemekte ve bu ödüllerin iletişimini yaparak geniş kitlelere duyurmaktadır. Bu da sektörde ciddi bir etkileşim oluşturmakta, farklı sektörlerin ve firmaların da bu konuya özenerek üretimi yaratıcı hale getirmesini sağlamaktadır.