Güncelleme Tarihi:
Barış Ekinci, şöyle konuştu: “Sinpaş, gayrimenkul sektöründeki 43 yıllık birikimi ile yaratıcılık denilince ilk akla gelen markalardan biri. ‘Özgün ve yaratıcı konsept geliştirme’ misyonu ile yola çıkan markamız bu misyon çerçevesinde benzersiz projeleri hayata geçirdi. Kurum kültürümüz gereği her yeni projede yenilikçi, farklı ve yaratıcı tema geliştirmek için çalışıyoruz. Tüketicimizin duygularına, kalbine dokunmak istiyoruz. Bu nedenle farklı olmak, yaratıcı olmak ve her defasında kendimizi aşmak için çalışıyoruz. Ürün özgün bir ürün olunca, onu anlattığımız iletişim dili, tarzı da özgün oluyor. Bir projede Ege’nin mimarisini yaşatırken, bir diğerinde ormana komşu bir yaşamın izlerini sunuyoruz. Yaratıcı olmak için ürünümüzden besleniyoruz.”
Son 3 yıldır Kırmızı Ödülleri’ne sponsor oluyorsunuz. Bu sponsor kimliğinizle sektöre nasıl bir mesaj veriyorsunuz?
Sinpaş ailesi olarak 14 yıldır devam eden Türk reklam dünyasının prestijli organizasyonlarından biri olan Kırmızı Ödüllerine destek olmak bizi onurlandırıyor. Reklamcılık ödülleri Türkiye’de markaların itici gücü. Pazarlama dünyası bu gibi ödül törenleri ile daha da kenetleniyor ve birbirleri ile daha çok etkileşim sağlıyor.
Gayrimenkul sektörünün reklam çalışmaları son 10 yıldır yükselerek devam eden bir ivmeye sahip. Biz de Sinpaş olarak sektöre yön veren kampanyalarımızla hedef kitlemize ulaşıyor ve mesajlarımızı iletiyoruz. Kırmızı Ödülleri ise hem bizim sektörümüzün hem diğer sektörlerin reklamcılığa bakış perspektifini besliyor. Her sene çıtayı biraz daha yukarı taşıyor.
Kuruluşunuzun pazarlama iletişim faaliyetlerinde yaratıcılık nasıl bir yer tutuyor, rol oynuyor?
Pazarlama stratejilerinin odağında öncelik olarak tüketicinin mutluluğu geliyor. Çünkü rekabet artık fiziki pazarda değil, tüketicinin zihninde.
Sinpaş, gayrimenkul sektöründeki 43 yıllık birikimi ile yaratıcılık denilince ilk akla gelen markalardan biri. “Özgün ve yaratıcı konsept geliştirme” misyonu ile yola çıkan markamız bu misyon çerçevesinde benzersiz projeleri hayata geçirdi. Kurum kültürümüz gereği her yeni projede yenilikçi, farklı ve yaratıcı tema geliştirmek için çalışıyoruz. Tüketicimizin duygularına, kalbine dokunmak istiyoruz. Bu nedenle farklı olmak, yaratıcı olmak ve her defasında kendimizi aşmak için çalışıyoruz.
Ürün özgün bir ürün olunca, onu anlattığımız iletişim dili, tarzı da özgün oluyor. Bir projede Ege’nin mimarisini yaşatırken, bir diğerinde ormana komşu bir yaşamın izlerini sunuyoruz. Yaratıcı olmak için ürünümüzden besleniyoruz.
Kırmızı gibi reklamda yaratıcılığı destekleyen ve ödüllendiren organizasyonların sizce endüstriye katkısı var mı; neden?
Bugün inovasyon içeren, tasarıma ve yeniliklere fırsat veren tüm markalar gelecekten garanti belgesini almış durumda. Yaratıcılık ekonomik büyümenin itici gücü. Hangi sektör olursa olsun, işlerimize ve iş yapış şekillerimize katacağımız her yenilik şirketimize olduğu gibi endüstri açısından da fayda sağlıyor. Endüstri 4.0 gerçeği, teknoloji ve bilginin bu denli hızlı gelişimi sonucunda reklamverenler farklı olma üzerine odaklanıyor.
Kırmızı gibi ödüller birçok sektörde birçok markanın yaratıcı olmasını desteklemekte ve bu ödüllerin iletişimini yaparak geniş kitlelere duyurmaktadır. Bu da sektörde önemli bir etkileşim oluşturmakta, farklı sektörlerin ve firmaların da bu konuya özenerek üretimi yaratıcı hale getirmesini sağlamaktadır.
Ülkemiz reklam sektörünün yaratıcı yanını nasıl buluyorsunuz? Diğer pazarlardaki sektörlerle karşılaştırdığınızda Türk reklamlarını nasıl buluyorsunuz?
Türkiye’de son dönemde reklamlarda daha da özgün işler görmeye başladık. Bu sevindirici. Tüketicisiyle samimi bir bağ kuran, onların zihinlerinde kendilerine pozitif çekmece açan markalar başarılı olmaya devam edecekler.
Artık tüketiciye reklamlar dışında birçok kanalla özellikle ‘’Tüketici deneyimi yaşatma’’ ile ulaşmanın önemi fark edildi. Böylece biz pazarlamacılar olarak reklam yatırımlarımızı bu yönde de geliştirmeye başladık.
Son yıllarda daha çok sayıda firma dijital dünyanın önemini kavradı. Dijitale yapılan yatırımlar arttı ancak, dijital pazarlama büyük bir evren ve 2017 yılında etkili pazarlama ile satışlarımızı arttırmak istiyorsak geleneksel mecralarla dijitali doğru stratejiyle birleştirip kullanmak gerekiyor.