A.A.
Oluşturulma Tarihi: Aralık 18, 2008 11:02
Her yılbaşı öncesi, uğur getirdiğine inanılan kırmızı iç çamaşırı ihracatını artıran Adana ve Mersin'deki firmalar, Rusya'nın en önemli müşterileri olmasına karşın, krizin etkilendiği ülkelerin başında gelmesi nedeniyle şu ana kadar talep gelmemesinden şikayet ediyor.
Adana'dan, 5 ayrı marka adı altında iç çamaşırı ihraç eden Ayyıldızlar firması yönetim kurulu ve Adana Giyim Markaları Derneği (AGİMAD) Başkanı Hasan Ayyıldız, en büyük pazarları Rusya'dan bu yılbaşı için talep gelmediğini söyledi.
Ayyıldız, gelen talepler nedeniyle önceki yıllarda Rusya'nın Başkenti Moskova'da bir toptan satış mağazası bile açtıklarını anımsatarak, “Daha sonra bu mağaza kapandı. Kesilen talep nedeniyle iç piyasaya ağırlık vermeye başladık. Kaliteli ürün ve düşük fiyat uygulamasıyla yerli tüketicinin taleplerine cevap vermeye çalışıyoruz” dedi.
Mersin'in Tarsus ilçesinde faaliyet gösteren ve iç çamaşırında yörenin en büyük ihracatçı firmalarından olan Modelal Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Yeşim Sancaktar ise talep daralmasının tüm ülkelerde yaşandığını ancak, Rusya'nın adeta bıçak gibi kestiğini söyledi.
Rusya'dan sonraki önemli pazarlar arasında yer alan Yunanistan, Fransa gibi Avrupa ülkeleri ile Dubai ve Suriye gibi Orta doğu ülkelerinde ise talep daralması olduğunu ifade eden Sancaktar, “Bu ülkelere şu ana kadar yılbaşına özel toplam 25 bin parça iç çamaşırı gönderdik. Yeni talepler de gelmeye devam ediyor ancak, önceki yılların yüzde 50'sini bile bulacağımızı düşünmüyorum” dedi.
Sancaktar, 2 bin metre kapalı alana sahip, ayda 200 bin adet sutyen ve külot gibi iç çamaşırı ile 1 milyona yakın penye üretimi yaptıkları fabrikada bu üretimi her geçen gün daralttıklarını belirterek, “yıllık 800 bin doları bulan iç çamaşırı ihracatının daralması nedeniyle kapasitemizin sadece yüzde 50'sini kullanabiliyoruz. Bundan sonraki hedef pazarlarımız, krizden daha az etkilenen ülkeler olacak” diye konuştu.