Güncelleme Tarihi:
60 ajansın 378 reklam ile katıldığı yarışmada, yaratıcılık ve uygulamadaki başarı kriterlerine göre değerlendirme yapıldı. Yarışmada Hürriyet Özel Ödülü’nü Barek Reklam Ajansı kurucusu Bekir Çiftçi alırken, Kıpkırmızı Bölge’nin sahibi ise Foça Saf ayran reklamıyla Reklam Merkezi oldu.
Değişime ayak uydurduk
Hürriyet Gazetesi İcra Kurulu Başkanı Hasan Yılmaz, değişimin çok önemli olduğunu, Hürriyet’in de değişime ayak uydurduğunu belirterek, çok daha iyi habercilik ve gazeteciliğin yanı sıra İstanbul dışındaki bölgelere büyük önem veren bir stratejisi bulunduğunu söyledi. Yılmaz, “Kırmızı yarışmasına eskiden İstanbul dışından çok kısıtlı miktarda iş katılırken, bu gece burada 60 ajans tarafından 378 iş yarışıyor. Bu yaptığımız değişimin ve stratejinin ne kadar güzel ve doğru olduğunu gösteriyor” diye konuştu.
Yerelleşme hedefini başardık
Hürriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Enis Berberoğlu ise gazetecinin konuşmaktan çok yapan kişi olduğunu belirterek, “Yaptığımızı doğru yaparsak, zaten anlatmaya mahal kalmaz. Hepimiz buradayız. Bizim yerelleşme diye bir hedefimiz vardı. Benim hayalimdi. Bunu başardık gibi gözüküyor” dedi.
Marka yaratıcılık ister
Hürriyet Gazetesi Reklam Grup Başkanı ve “Kırmızı” fikrinin sahibi Ayşe Sözeri Cemal de “Kırmızı Bölge” düşüncesinin bir yıl önce ortaya çıktığını söyledi. Cemal, şöyle konuştu: “Arkadaşlarımız, ‘bu işi artık bölgede yapmamız gerekiyor, zamanı geldi’ dediklerinde bu kadar büyük bir heyecan uyandıracağını, katılımın bu kadar yüksek olacağını tahmin etmiyordum. Yaratıcılık çok önemli, çünkü her şeyden önce reklamın etkili olması, marka oluşturmak ve markanın sürdürülebilir olması açısından gerekiyor.”
Bölgelere ulaştık
Kırmızı Bölge Söyleşileri’yle reklamların ve ürün kampanyalarının nasıl ortaya çıktığı renkli sunumlarla anlatıldı. Reklamlara yönelik düzenlenen “Kırmızı Bölge” reklam yarışması ödül töreni öncesinde, “Kırmızı Bölge Söyleşileri” Cer Modern’de yapıldı. Kırmızı Ödülleri’nin Koordinatörü Gürül Öğüt, Kırmızı’nın 2010’da “Kırmızı Bölge” diye bir adım attığını belirtti.
Markalar tuzağa düşmesin
GREY Reklam Ajansı Genel Müdür Yardımcısı Esra Köprülü, Ülker’in “Mutlu Bir An Kampanyası”nı ele aldı. Bir markanın, insanların hayatına ne kattığının çok önemli olduğunu belirten Köprülü, şunları anlattı: “Kampanyanın farklılaşmaması markalar için bir intihar ama kısa ömürlü kampanyaların heyecanına da kapılmamak gerekiyor. Markalar dünya görüşlerini çok değiştirmemeliler. Ülker böyle şuuru olan bir marka. Kendi özünü ve marka değerinin çok farkında bir marka. Ülker 65. yıl kampanyasına ‘Mutlu Anlar Kampanyası’ diyoruz. Markaların kampanyalarda düştüğü tuzak var. O da neler yaptıklarını anlatmak.”
‘Kırmızı Bölge’de kim hangi ödülü aldı
Hürriyet Özel Ödülü: Bekir Çiftçi – Barek Reklam Ajansı
Kıpkırmızı Bölge: Reklam Merkezi - Foça Saf ayran
Kırmızı Bölge Basında En İyi Yerel Gündemli Reklam: Arsel Group Reklamcılık - Kavaklıderem
Kırmızı Bölge Basında En İyi Ulusal Gündemli Reklam: Ajans Akılişi - Marigold Otel
Kırmızı Bölge Basında En İyi Kurumsal İmaj Reklamı:Reklam Merkezi - Japar
Kırmızı Bölge Basında En İyi Moda Tekstil ve Kişisel Aksesuar Reklamı: Parma Reklam - Berk Optik
Kırmızı Bölge Basında En İyi Perakende Reklamı: Mandalina Reklam - Mamül, Pasta & Ekmek
Kırmızı Bölge Basında En İyi Konut, Mobilya ve Dekorasyon Reklamı: Öncül&Sefa - Ömer Bayram İnşaat
Kırmızı Bölge Basında En İyi Gıda ve İçecek Reklamı: Reklam Merkezi - Foça Saf Ayran
Kırmızı Bölge Basında En İyi Turizm & Seyahat, Sanat & Eğlence Reklamı: Kozmik Tasarım - Ankara Şehir Kulübü
Kırmızı Bölge Basında En İyi Eğitim ve İK Reklamı: ANL Creative - Stajyer
Kırmızı Bölge Basında En İyiler Diğer: Rekmay Reklam - Özel Mesa Hastanesi
Kırmızı Bölge Basında En İyi Dergi Reklam Kampanyaları: Parma Reklam - Yazgan Şarapçılık
Kırmızı Bölge Basında En İyi Gazete Reklam Kampanyası: Öncül&Sefa - Serafressh Şalgam