Oluşturulma Tarihi: Mayıs 31, 2005 00:00
Arjantin’in Patagonya Bölgesi’nde yetiştirdiği kirazlarla adından söz ettiren Alara Tarım, 2010’a kadar ulusal ve uluslararası borsalara girmeyi planlıyor. Kirazda Avrupa’nın, incirde ise dünyanın en büyük ihracatçısı konumundaki şirket, 2-3 yılda 100 milyon
dolar ciroya ulaşmayı hedefliyor.ERNST&Young Türkiye ve Milliyet Business tarafından düzenlenen ‘Yılın Girişimcisi Yarışması’nda birincilik ödülünü kazanan Alara Tarım’ın CEO’su Kerim Taner, stratejilerini mevcut müşterilerinin satış kapasitesini maksimize edip yeni pazarlara açılmak üzerine kurduklarını söyledi. Kısa vadedeki en önemli hedeflerinden birinin şirketi halka açmak olduğunu da kaydeden Taner, ‘Önümüzdeki 2-3 sene içerisinde 100 milyon dolarlık ciroya ulaşıp borsaya girmek istiyoruz. Amacımız önce ulusal daha sonra da uluslararası borsalara kote olmak’ dedi. MONACO’DA YARIŞTI: 32 ülkeden gelen katılımcılarla Monte Carlo’daki ‘Dünya Yılın Girişimcisi Yarışması’ finalinde Türkiye’yi temsil eden Taner, kendi sektörlerinde dünyanın en verimli, kaliteli ve kárlı şirketi olurken, dünyanın değişik bölgelerinde farklı amaçlarla yeni yatırımlar gerçekleştireceklerini ifade etti. Organizasyon yetkilileri tarafından, ‘çok zor bir işi başararak, Türk tarımında devrim yapan kişi’ olarak tanıtılan Taner, küresel pazarda büyümeye devam edeceklerini anlattı. Yatırım planlarında bahçelerini genişletmek ve ikinci bir kiraz tesisi kurmak bulunduğunu kaydeden Taner, ürün portföylerini yeni çeşit elmalar, kirazlar, kayısı, nektarin ve eriklerle takviye edeceklerini açıkladı. İHRACATLA BÜYÜYECEK: Kerim Taner, incirde dünya birincisi, kirazda dünya ikincisi olan şirketlerinin ihracat hedeflerini büyüttüğüne de dikkat çekti. Buna göre, 2004’te 7 bin tonla 26 milyon dolarlık kiraz ihracatı yapan Alara Tarım, bu yıl 12 bin ton kiraz ihrac etmeyi hedefliyor. Şirket, geçen yıl 2 bin 300 tonla 4.6 milyon dolar olarak gerçekleşen incir ihracatını ise 3 bin tona çıkarmayı amaçlıyor. Meersman: Hayatımdaki en doğru karar Türkiye’ydiTÜRKİYE’de ‘Egepen’ ve Sabancı Grubu’ndan satın aldığı ‘Winsa’ markalarıyla faaliyet gösteren Belçikalı PVC sistemleri üreticisi Deceuninck’in CEO’su Clement De Meersman, çevresindeki herkesi Türkiye’ye yatırıma davet ettiğini söyledi. Monte Carlo’daki ‘2005 Dünya Yılın Girişimcisi’ yarışmasında Belçika’yı temsil eden De Meersman, ‘Türk pazarına girmek hayatımdaki en doğru karardı’ dedi. Türkiye’nin 70 milyonluk nüfusu ve önemli pazarlara yakınlığı sebebiyle yatırım yapmak için çok uygun bir ülke olduğunu vurgulayan De Meersman, genç nüfusun toplam nüfusa olan oranının yüksekliği nedeniyle gelecekte konut ihtiyacının artacağını, bu nedenle Türk inşaat sektörünün gelişmeye devam edeceğini ifade etti. Türkiye’de 2001 yılında yaşanan ‘Anayasa Krizi’ sırasında yatırımı açısından çok endişelendiğini ve Türkiye’de bulunmaktan pişmanlık duyduğunu da kaydeden De Meersman, şimdi sağlanan istikrar ortamı sayesinde önümüzdeki 10 yıllık döneme güvenle baktığını söyledi. De Meersman, cirolarının 75 milyon
Euro’yu bulduÄŸunu ve Türkiye’deki PVC pazarında ‘top quality’ olarak adlandırılan en üst segmentte yüzde 12.5 pazar payına ulaÅŸtıklarını bildirdi.Â
button