Oluşturulma Tarihi: Mart 18, 2009 00:00
Basında En İyiler Reklam Ödülleri’nde ’Kıpkırmızı’yı alan Akşam Gazetesi’nin Genel Yayın Yönetmeni İsmail Küçükkaya, "Kıpkırmızı’yı alarak reklamverenlerin dikkatini çektik. Çok sesliliği korumak için basın reklamları önemli" dedi.
AKŞAM Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni İsmail Küçükkaya Kırmızı Basında En İyiler Reklam Ödülleri’nde büyük ödül olan Kıpkırmızı’nın Akşam gazetesinin ilanına verilmesinin çok sevindirici olduğunu söyledi. "Ajanslar ve reklamverenlerin de farklılığa, yaratıcılığa bakışını yakalamaya çalışıyorduk. Kıpkırmızı’yı alarak reklamverenlerin dikkatini de çektiğimizi görüyoruz" diyen Küçükkaya, farklılık yaratma ve yaratıcılık peşinde olduklarını belirtti.
Prestijli bir ödülKırmızı ödüllerinin, yaratıcılığı teşvik eden ve prestiji yüksek bir ödül olduğunu söyleyen İsmail Küçükkaya, sözlerini şöyle sürdürdü: "Kıpkırmızı ödülünü Akşam’ın ilanının alması yaratıcılığı teşvik ettiği için bizim açımızdan çok önemli. Ajanslar ve reklamverenlerin de farklılığa, yaratıcılığa bakışını yakalamaya çalışıyorduk. Kıpkırmızı’yı alarak reklamverenlerin dikkatini çektiğimizi görüyoruz. Basın ilanları şu anda kullanılandan çok daha büyük potansiyele sahip. Bunu ortaya çıkarabilmek için de yaratıcılığın teşvik edilmesi gerekiyor. Gazete olarak bunu teşvik ediyoruz. Ödül alan, estetik yönü güçlü ilanlarımızda, ’Akşam yazarı, gözü başka görür sesi başka duyar’ deniyor. Bütün anlatmaya çalıştığımızı da bu mesaj veriyor zaten."
Basın ilanları önemli
"İyi gazeteler yapmak, içerikleri zenginleştirmek zorundayız" diyen İsmail Küçükkaya, şunları söyledi: "Ödülü kazandığımızda Hürriyet İcra Kurulu Başkanı Vuslat Doğan Sabancı da ajansımıza ’Biz bu ilanı Hürriyet’te de görmek isterdik’ dedi. Bu çok önemli. Tabii, gazetelerin içerik olarak zenginliğinin önemini de belirtmemiz gerekiyor. Oralarda yer alacak ilanlar da zengin içerikli sayfaların içinde çok daha etkili olacak. Gazeteler tirajdan ziyade ilan gelirleriyle ayakta duruyor. Burada işverenlerin, sermaye sahiplerinin basını desteklemek bağlamında önemli bir sorumlulukları var. Bu sadece ekonomik anlamda değil demokratik kültürümüzün korunması anlamında da çok önemli. Çok sesliliği korumak için basın ilanları önemli."
Hepimiz aynı gemideyizSadece basınının değil, iş dünyasının da aynı gemide olduğuna işaret eden İsmail Küçükkaya, "İlan pastasını yukarılara çıkarmak gazetelere de iş adamlarına da ajanslara da yarayacak ve ülke ekonomisini de ayakta tutacak" dedi. Küçükkaya, sözlerine şöyle devam etti: "Bence bu yıl, Kırmızı’yı bulunduğu yerden çok daha geniş yerlere yaymanın da miladı. Çünkü biz gazeteler arasında sert rekabeti yaşarken bir taraftan da böyle adımlar daha iyi ürün çıkarma konusundaki çabaları teşvik eder. Kırmızı ödül töreninde yüzlerce kişi bizi tebrik etti. Birçok kişinin Vuslat Doğan Sabancı’yı da Akşam Gazetesi bu ödülü aldığı için tebrik ettiğini gördük. Bir taraftan tabii ki sert rekabet edeceğiz,
haber yarışı yapacağız ama bir taraftan da aynı gemideyiz."
Aynı kampanya ile üç Kırmızı birden aldı
GREY İstanbul’un, Akşam Gazetesi için yaptığı ilan kampanyası, hem kültür sanat eğlence reklamı, hem illüstrasyon alanında Kırmızı ödülünü, hem de Kıpkırmızı’yı aldı. Kampanya için Grey İstanbul’da kreatif direktörler Engin Kafadar ve Tuğbay Bilbay ile Müşteri Direktörü Ufuk Satar çalıştı. Kafadar, yaratım sürecini şöyle anlattı: "Bu ilan iki süreçli oldu, bundan iki yıl önce yine Akşam için hazırladığımız ’gözler’ serisi Kristal Elma’da ’basında en iyi’ ödülünü almıştı. İlk gözlü ilanı yaptıktan sonra bunun kulağını da yaparız demiştik. İlanın binbir türlü hali olabilirdi. Daha anatomik olabilir, gerçekçi olabilir, ama biz sürreal bir illüstrasyon dilini kullandık. İlüstrasyonu Çağlar Bıyıkoğlu yaptı. Bu bir ekip işi, tipografisini bile üç gün tartıştık. Kırmızı gibi ödüllerin sektöre kattığı canlılık vazgeçilmez. Doktor değiliz, hayat kurtarmıyoruz ama o kadar önemli işler yapıyoruz ki, işlerimiz de bazı markalara can, kan oluyor."
Yaratıcılığın ekranlarla sınırlı olmadığı ortaya çıktı
BASIN reklamının pazarlama iletişimi ve ticari başarıya katkısını vurgulamak, basın reklamlarında yaratıcılığı teşvik etmek, reklam sektörü çalışanlarının başarılarını belgeleyip ödüllendirmeyi amaçlayan ’Kırmızı Basında En İyiler Reklam Ödülleri’, bu yıl 6’ncı kez sahiplerini buldu. Hürriyet Reklam Grup Başkanı Ayşe Sözeri Cemal, "Kırmızı altı yılda yaratıcılığın ekranlarla sınırlı olmadığını gösterdi" dedi. Kırmızı Ödülleri için bu yıl 97 ajanstan, 34 kategori için 907 başvuru yapıldı. Hürriyet Özel Ödülü bu yıl ’Kriz ve Reklam’ başlığı altında verildi. Bu başlık altında 217 basın reklamı içeren 118 katılım gerçekleşti. Kırmızı ödülleri için yıl boyunca ayrı bir ekip çalışıyor. Kırmızı, Gürül Öğüt’ün koordinatörlüğünde, Aslı Atamer ve Yasemin Berkman tarafından hazırlanıyor. Bu yıl Büyük ödül Kıpkırmızı’yı Akşam Gazetesi için yaptıkları ilanlarla Grey İstanbul kazandı.
Yaratıcılığı en iyi basın ilanları yansıtır
KIRMIZI Ödülleri bu yıl ilk kez farklı sektörlerden öncü firmaların desteğiyle düzenlendi. Kırmızı’nın ortaklarından Magic Life, "Her şey dahil" konseptiyle 1990 yılından bu yana turizm sektörüne hizmet veriyor. Magic Life Center Genel Müdürü
Başak Erel, "Bu kavramı Türk turizmi ile tanıştırması ve kalitesinden ödün vermeden uygulaması Magic Life’ın sektörde farklı bir konuma sahip olmasını sağladı. Bugüne kadar başta Avusturya ve Almanya’dan gelen turistler olmak üzere milyonlarca misafiri ağırlayan Magic Life, iç turizmde de yükselen bir başarı grafiğine sahip" dedi. Erel, bu yıl destek verdikleri Kırmızı ödüllerinin reklam sektörünü canlandırmak ve yaratıcılığı özendirmek konusunda itici bir güç olduğunu söyledi. Erel, şöyle konuştu: "Yaratıcılık hemen her sektör için vazgeçilmez bir hal aldı. Yaratıcılığın en iyi yansıtılacağı mecra basın ilanları. Çünkü basın ilanında ses, oyuncu, teknoloji yok. Basın ilanlarında yaratıcılık ve farkındalık çok daha fazla önem taşır."