Kimse pazarı Vahşi Batı sanmasın, Anadolu çocuğu çalımları yemez

Güncelleme Tarihi:

Kimse pazarı Vahşi Batı sanmasın, Anadolu çocuğu çalımları yemez
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 17, 2009 00:00

Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane, teknoloji mağaza zincirleri arasında yaşanan fiyat rekabetine veryansın ederken, “Kavga başlatan olmayız ama bize karşı bir atak olursa elimiz armut toplamayacak. Kimse bizim pazarımızı ‘Vahşi Batı’ zannetmesin. Çalım atmaya kalkanlara Anadolu çocuğu yedirmez” dedi.

ELEKTRONİK mağaza zinciri Teknosa, yerli ve yabancı teknoloji mağaza zincirleri arasında yaşanan ‘en ucuz’ olma rekabetine veryansın etti. Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane, pazarda umduklarını bulamayanların bel altından vurmaya başladığını belirterek, “Bizim elimizde kadife bir eldiven vardı. Artık bunu çıkardık. Kavga başlatan olmayız ama bize karşı bir atak olursa artık elimiz armut toplamayacak. Kimse bizim pazarımızı ‘Vahşi Batı’ sanmasın. Fiyat indirimini en önce başlatan biziz. Bunu Türkiye’de yabancılar başlatmadı” dedi.

Anadolu çocuğu yedirmez

“Sizin alınteri verdiğiniz bir konuda gelip biri çalım atmaya kalkarsa Anadolu çocuğu yedirmez” diyen Nane şöyle konuştu: “Başbakan’ın dediği gibi Uysal koyunuz diye kasabın önüne boynumuzu uzatacak değiliz. Yaser Arafat’ın bir sözü var silah kınından artistlik için çıkmaz. Biz minimum agresifiz ama ekmeğimizle oynanmak istenirse vurmaktan çekinmeyiz. Vurunca da oturturuz.”

Sektörü biz kurduk

2009 yılının ilk 6 ayında sektörün yüzde 20 daraldığını kaydeden Nane, şunları söyledi: “2000 yılında Teknosa’yı kurduğumuzda, Türkiye’de böyle bir sektör yoktu. Sektörü biz kurduk. Bu alanda dünyanın en büyük ilk 4 firması Türkiye pazarında olabilir ama sektörün lideri biziz. Sektördeki daralmaya karşın Teknosa yüzde 10 büyüdü. Beyaz eşya hariç sektördeki pazar payımız da yüzde 11.8’den, yüzde 15’e ulaştı. Organize teknoloji perakendesinde de Teknosa’nın payı yüzde 50’ye ulaştı.”
Mehmet Nane, ayda iki kere rakipleriyle fiyat karşılaştırması yaptıklarını belirterek, şöyle konuştu: “Daha ucuz algısına sahip firmalar aslında daha ucuz değiller. Biz indirimlerimizi bölgelere göre farklılaştırıp, sadece bölgesel duyurular yapıyorduk. Ancak, fiyat algısını oluşturmak için tüm Türkiye’de tanıtım yapılması gerektiğini anladık. Biz de pazarlama stratejimizi bu yönde değiştirdik.”

Muş’a da gidiyoruz

Doğudaki mağazalarında beklenenin üzerinde ilgi gördüklerine de değinen Nane, şu değerlendirmeyi yaptı: “Kars, Batman ve Tatvan’da bir satmayı beklerken iki sattık. Oralarda insanlara büyük şehirdeki imkanlar sunulduğunda seviniyorlar. İstanbul standartlarını, yaşadıkları şehirlere götürdüğümüz için bizi sahiplendiler. Bu ülkenin her yerinde bulunmak bizim sorumluluğumuz. Biz gitmezsek başkaları gider. Ağrı, Artvin, Mardin ve Tunceli’de yer bakıyoruz. Türkiye’nin en fakir ili Muş’da da mağaza açıyoruz.”
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!