Kimliğime muhalif

Güncelleme Tarihi:

Kimliğime muhalif
Oluşturulma Tarihi: Haziran 02, 2014 01:02

4 kişiden birinin ‘bedava verseler almam’ dediği marka olmayın.

Haberin Devamı

MOSKOVA’da 250 Türk perakendecinin buluştuğu ‘Liderler Zirvesi’nde Konda Genel Müdürü Bekir Ağırdır, “Türkiye’de her 4 kişiden birinin ‘Kimliğime muhalif, bedava verseler almam’ dediği bir marka var” dedi.

KAMUOYU araştırmalarıyla ünlü Konda’nın Genel Müdürü Bekir Ağırdır, toplumsal dinamiklerin markalar üzerindeki etkisinin giderek arttığını belirterek, perakende patronlarının, kur riski, global ve yerel ekonomik gelişmeler gibi birçok faktörle beraber artık toplumsal riski de iyi yönetmeleri gerektiğine dikkat çekti. Bunun siyasi kutuplaşmanın yanı sıra, ‘kültürel’ ve ‘yaşam tarzı’ kutuplaşmasının da giderek derinleşmesinden kaynakladığını söyleyen Ağırdır, “Bugün Türkiye’de her 4 kişiden birinin ‘kimliğime muhalif, bedava verseler evime sokmam’ dediği bir marka var. Bu tek bir marka değil. Kimisi karşı olduğu markayı yeşil sermaye diye tanımlarken, kimisi Ergenekoncu, kimisi gezici, kimisi de Siyonist marka diyor. Önemli olan bu listeye hiç girmemek. Bir kez girerseniz, bu krizi yönetmek çok zor” dedi.

Haberin Devamı

Soysal Danışmanlık tarafından bu yıl 9’uncusu düzenlenen LİDKO Perakende Liderler Konferansı kapsamında Moskova’da bir araya gelen 250 perakende patronu, değişen dinamikler ışığında perakende sektörünün gündemini ve gelecek ajandasını tartıştı.

3 MARKA SIKINTIDA

Soysal Danışmanlık’ın davetiyle katıldığımız konferansa Ağırdır’ın, ‘toplumsal risk’ için yaptığı uyarılar damga vurdu. Ağırdır isim vermese de Türkiye’de şu anda 3 markanın ‘kimliğime muhalif’ sorunuyla karşı karşıya olduğunu söyledi. Perakendecilere “Değerler üzerinden iletişim yapmayın” uyarısında bulunan Ağırdır, İstanbul’da işe yarayan bir reklamın Diyarbakır’daki bir tüketiciyi kızdırabileceğini veya Konya’daki birine ağır gelebileceğini belirtti.

Türk toplumunun ‘balık hafızalı’ olduğunun yanlış bir algı olduğunu vurgulayan Ağırdır, şöyle konuştu: “Toplumsal riskler Gezi olaylarına kadar hiçbirinizin hesabında yoktu. Ancak şu anda her kesim bunu dikkate almak zorunda. Dolayısıyla ezberin dışında bir dil geliştirilmeli. Türk insanının sokak ve bireysel yaşamdaki tutumu farklı olabiliyor. Perakendecilerin gelecekte yönetmekte zorlanacağı 3 konu var. Kadın, çevre ve tüketici hakları. Müşteri artık bu 3 konunun öznesini devlet değil, özel şirketler olarak görüyor. Yani ithal edilen bir oyuncak 3 bebeği öldürürse Soma’dan büyük bir toplumsal tepki oluşabilir.“

Haberin Devamı

Moskova’daki Perakende Liderler Zirvesi’nde 250 perakende patronu Posta gazetesinin sponsorluğunda gerçekleşen akşam yemeğinde bir araya geldi.

Tüketiciler indirim yapıldığına inanmıyor

KONFERANSTA Konda’nın Perakende Liderler Zirvesi için özel olarak 3-4 Mayıs’ta yaptığı ‘Alışveriş Algısı’ araştırmasının sonuçlarını da paylaşan Bekir Ağırdır, şu bilgileri verdi:
12 bölgede 18 yaş üstü 2 bin 660 tüketiciyle yüz yüze görüşerek yapıldı.
Katılımcıların yüzde 25.8’i biriktirdikleri parayı ev ya da beyaz eşyaya harcayacağını belirtiyor.
Bunu yüzde 16.6’yla giyim, yüzde 14.4’le eğitim, yüzde 14’le de kısa tatil takip ediyor.
Tüketicilerin yüzde 43.5’ine göre bir markanın sahibini tanımak o markaya raha yakın hissetmesine neden oluyor. Ancak yüzde 56.5’e göre bunun bir önemi yok.
Müşteri indirime inanmıyor. İndirim kampanyalarının doğru olduğuna inananların oranı yüzde 10. Üstelik bu, cinsiyet, eğitim, gelir gruplarına göre değişmiyor.

Haberin Devamı

Oltayla avanak balina avlama

TÜKETİMİ ihtiyacın değil, arzuların yönlendirdiği şeklindeki algıya bütünüyle katılmadığını belirten Ağırdır, “Türk halkı hayal kurar. Oltayla avanak balina avlama sevdasından vazgeçmez ama akşam yemeğini de buna göre planlamaz. Dizilerle insanlar uyutuluyor diyorlar. Tüketici televizyonu kapattığı anda gerçeğe dönüyor” dedi.

Rus ‘ticari orman’ Türkiye’nin 4 katı

ZİRVEDE son yıllarda yıldızı parlayan Rusya pazarı da Türk perakendeciler için bir fırsat kapısı olarak ele alındı. Yıllar önce bu pazara giren Fiba ve Eroğlu grupları ile Moskova Büyükelçiliği eski ticaret Başmüşaviri Atilla Gökhan Kızılarslan ülkedeki yatırım ortamını ve bölgedeki fırsatları anlattı. Atilla Kızılarslan Rusya’daki ticari ormanların, Türkiye’nin yüzölçümünün 4 katı kadar alana denk geldiğini ve Eski Sovyet Coğrafyasında gidilecek daha çok yol olduğunu belirtirken, Fiba Perakende Grubu Rusya Genel Müdürü Yeşil Bulum Aydınoğlu da Rusya’nın 140 milyon nüfusuyla Avrupa’da nüfus açısından 1 numara olduğunu ifade etti. Rusya’da ekonomik büyümenin önemezdeki yıllarda yüzde 1.5 -2 olarak öngörüldüğünü, bunun yüzde 4’lük bir perakende büyümesi anlamına geldiğini belirtti. Aydınoğlu, 2013’te 680 milyon dolar olan perakende pazar büyüklüğü içinde kadın nüfusunun fazlalığından dolayı kadın giyim ve ayakkabı sektölerinin ön planda olduğunu, Rusya’daki hazır giyim ve ayakkabı pazarının 67 milyar dolar seviyesine ulaştığını sözlerine ekledi.


Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!