OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 30, 2002 00:00
Dünya modasının merkezlerinden biri olan Paris, bugünlerde otomobil modasının merkezi oldu. Yeni trendlerin sergilendiği Uluslararası Paris Otomobil Fuarı, otomobilseverlere kapılarını açtı. Bu yıl 1.5 milyon kişinin ziyaret etmesinin beklendiği ve bu açıdan dünyanın en büyük fuarı olan Paris'te sayıları 72'i bulan dünya tanıtımı gerçekleşti. Otomotiv firmalarının yeni model ve konseptlerini sergilediği fuarda, gelecekteki ‘‘otomobil modası’’ dikkat çekti. Bu yeni moda, lüks 4x4 SUV'lar ve coupe cabrio araçlar... Porsche ve Volkswagen, gelişen bir segment olan lüks 4x4 SUV pazarına Paris'le birlikte adım attı. İki firmada 4x4 modellerini ilk kez sergilediler. Geçmişte lüks spor otomobillerde bulunan ‘‘coupe cabrio’’ özelliğinin, küçük otomobil sınıfında bile yer alması, fuara damgasını vuran başka bir yenilikti. Peugeot 206 CC (coupe cabrio) ile büyük ilgi bu yeni gelişme, şimdilerde bazı otomobil firmalarından tarafından mini ve orta sınıf otomobillerinde uygulanıyor. Nissan'da sergilediği konsept Micra C+C ile bu modaya göz kırpan firmalar arasında dikkat çekti.Yoldan çıkanlarPorsche'de off-road pazarına giriş yapan otomobil firmalarından... Spor otomobilleriyle tanınan Porsche, tarihinin ilk 4x4 SUV aracını Cayenne'i Paris Otomobil Fuarı'nda sergiledi. Mercedes ML ve BMW X5'e rakip olacak bu yeni model, lüks donanıma ve üst seviyede motor performansına sahip. Porsche Cayenne'de 340 beygir güç üreten 4.5 litrelik bir motor bulunuyor. Bu motor Cayenne'i 0'dan 100 km'ye 7.2 saniyede çıkarıyor. Aracın maksimum hızı ise 242 km. Aynı motorun 450 beygirlik Turbo S versiyonu ise Cayenne'i 0'dan 100 km hıza 5.6 saniyede ulaştırıyor. Aracın ulaştığı son hız ise 266 km. 2.5 ton ağırlığa rağmen, bu rakamlara ulaşabilen araçta Porsche Çekiş Kontrol Sistemi PTM, Porsche Stabilite Kontrolü PSM, 6 kademeli olarak ayarlanabilen süspansiyon yüksekliği, zengin donanım paketi ve birçok elektronik sistemin yer aldığı sportif kabin bulunuyor. 4x4 Porsche'nin Almanya'da satış fiyatının 80 ile 110 bin
Euro arasında olması bekleniyor. Cayenne'in Türkiye'ye de Avrupa'dan kısa bir süre sonra ithal edilmesi bekleniyor.Volkswagen ilk kez Paris Otomobil Fuarı'nda sergilediği 4x4 aracı Touareg ile off-road pazarına giriş yaptı. Kasım ayında piyasaya sunulacak olan Touareg, off-road özelliklerinin yanı sıra, lüks bir binek otomobilin konforu ve rahatlığını, spor bir otomobilin sürüş özellikleriyle birleştiriyor. VW Touareg, 220 beygir gücünde V6 benzinli motor ve 313 beygir gücünde V10 TDI dizel motor ile sunuluyor. Daha sonra, her ikisinde de yeni tasarımlar olan 5 silindirli TDI motor ve V8 benzinli motorlar sunulacak. Bütün Touareg'ler 4Motion (sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi) ve altı ileri otomatik/manuel şanzıman bulunuyor.Touareg V10 TDI ayrıca yol şartlarına göre sürekli değişken özellikli süspansiyon sistemine (CDC sistemi) sahip. Bu sayede kullanıcısına, kendi sınıfındaki araçlarda olmayan bir yol ve arazi sürüş konforu sağlıyor. VW Touareg, 2003 yılında Türkiye'de satışa sunulacak.Üstünü açanlarLüks spor modellerde görmeye alıştığımız tek otomobilde ‘‘coupe cabrio’’ özelliği, Peugeot 206 CC ile kırılmıştı. Paris Otomobil Fuarı'nda bu özelliğin artık küçük segment otomobillerde de yaygınlaşacağı sinyali görüldü. Nissan'ın minik modeli Micra, C+C konseptiyle bu trendi yakalayan firmaların başında geliyor. Yeni Micra baz alınarak tasarlanan Micra C+C'de, Mercedes SLK/da olduğu gibi bagaja katlanan sert tavan sistemi kullanılmış.Japonya ve Avrupa'nın birlikte dizayn ettiği yeni Micra, İngiltere/Sunderland fabrikasında üretiliyor. Yeni jenerasyon Micra, mevcut Micra'nın sıcak hatlarını taşımakla birlikte daha modern bir görünüme sahip. Yeni Micra, eskisine oranla 72 mm artan dingil mesafesi ile daha fazla alan ve geniş bir bagaj hacmine sahip. Micra'nın tasarımı dışında teknolojisinde de yenilikler var. Bunlardan en önemlisi akıllı anahtar sistemi. Bu sayede, anahtarı herhangi bir yuvaya yerleştirmeden kapıları açık kapatabiliyor ve motor çalıştırılabiliyor. Peugeot, Avrupa'da büyük ilgi gören ve son yılların modası haline gilen 206 CC'den sonra, 307 modelinin de CC versiyonunu geliştirmiş. Paris'te sergilenen 307 CC, 2003 yılında Avrupa ile aynı zamanda Türkiye'ye gelecek. Elektrikli olarak açılıp kapanan sert tavanı sayesinde hem coupe hem de cabrio olan 307 CC, fuarın gözde araçlarından oldu.Tofaş'tan oto sahibi olmak için yeni ‘Formül’TOFAŞ, ‘‘Otoekonomist’’ hizmeti bünyesinde hem şahıs, hem de şirketler için araç alımını kolaylaştıracak yeni bir uygulama başlattı. ‘‘Formül’’ olarak adlandırılan bu yeni finansal hizmet, Avrupa'da uygulanan bir ödeme sisteminin Türkiye'deki ekonomik koşullar ve tüketicinin beklentileri de göz önüne alınarak Türkiye şartlarına adapte ediliyor. Bu ödeme sistemiyle tüketiciye klasik
kredi taksitlerinden daha düşü aylık taksit ödeme imkanı yaratılıyor ve vade sonunda aracın kolaylıkla yenilenmesine yönelik cazip seçenekler sunuluyor. Müşteri, aracın anahtar teslim fiyatının minimum yüzde 15'ini peşinat olarak ödüyor. Daha sonra, kredi tutarını, ödemelerin vadelerini belirliyor. Son olarak vade sonuna kadar yapacağı tahmini kilometreyi belirliyor. Kalan tutar 36 aya kadar vadelendirilebiliyor. Vade sonunda, son taksit olan final ödeme tutarını ödeyerek, araç üzerindeki tüm haklara sahip olabiliyor. Ya da son ödemeyi yapmıyor ve aracı piyasa değeri üzerinden bayiye iade ediyor. Dönem boyu yapmış olduğu ödemelerle aracı kiralamış gibi oluyor. Son seçenekte ise müşteri aracını o günkü piyasa değerinden bayiye takas vererek yeni bir araç alabiliyor. Avrupa'daki durgunluk Türkiye'yi de etkilediEKONOMİK kriz nedeniyle iç pazarda darboğaz yaşayan Türk otomotiv sanayii, Avrupa otomobil pazarındaki durgunluktan da olumsuz etkileniyor. Avrupa’da trafiğe kaydedilen yeni otomobillerin sayısında yüzde 4.5 gerileme yaşanması, Tofaş ve Oyak Renault gibi büyük hacimli ihracat yapan kuruluşların ihracatını yüzde 7.5 ile 23.3 arasında düşmesine neden oldu. Ocak-ağustos döneminde Tofaş'ın ihracatı yüzde 23.3, Oyak Renault'un ihracatı ise yüzde 7.5 geriledi. Bu dönemde Tofaş'ın hafif araç ihracatı 15 bin 837 adet kayıpla 52 bin 145, Oyak Renault'un ihracatı 4 bin 534 adet kayıpla 55 bin 575 adet oldu. 2001 yılının 8 ayında Tofaş'ın 39 bin 752 adet olan otomobil ihracatı, bu yıl 25 bin 370 adede, hafif ticari araç ihracatı da 28 bin 230'dan 26 bin 775'e geriledi. Tofaş, ağırlıklı olarak Doblo ve Albea modellerini, Oyak Renault ise Megane ve Clio Symbol modellerini ihraç ediyor. Adanalı Temsa Avusturya yollarındaSABANCI Holding bünyesinde yer alan Temsa A.Ş. tarafından üretilen Temsa Safari yolcu otobüsleri Fransa, Belçika, Hollanda, Macaristan, Hırvatistan, Luksemburg, Almanya gibi Avrupa ülkelerinden sonra şimdi de Avusturya'da kullanılıyor. Temsa Adana'daki tesislerinde üretilen Temsa Safari yolcu otobüsleri, şehiriçi ve şehirlerarası toplu yolcu taşımacılığı yapan Postbus (Avusturya Posta Otobüsleri Şirketi) firmasının filo alımıyla Avusturya'da da kullanılmaya başlandı. IAA 2002 Hannover Fuarı'nda, bu özel amaç için üretilen ilk Temsa Safari, yapılan bir törenle Temsa A.Ş. Genel Müdürü Mehmet Buldurgan tarafından Postbus Yönetim Kurulu Üyesi Werner Ott'a teslim edildi. SOL ŞERİTVOLVO Car Corporation'ın üç noktalı emniyet kemerinin mucidi Nils Bohlin, ABD'deki Ulusal Mucitler Müzesi'ne alındı. Bohlin'in icadı olan ilk kez 1959 yılında, Volvo otomobillerinde kullanılmaya başlanan üç noktalı emniyet kemeri, tüm dünyada
trafik kazalarının sonuçlarını hafifleten bir emniyet çözümü haline geldi. BP, yol güvenliÄŸi bilincini geliÅŸtirmek ve bu sorunun çözümüne katkıda bulunmak amacıyla yeni bir sosyal kampanya baÅŸlattı. BP'nin kampanyanın ilk adımı olarak hazırladığı ve emniyet kemeri kullanmanın önemini vurgulayan televizyon filmi CNN Türk'te yayıma girdi.CASTROL, düzenlediÄŸi yeni promosyon kampanyası ile şık bir armaÄŸan veriyor. Kampanya kapsamında, Türkpetrol istasyonlarından 4 litrelik Castrol GTX motor yağı alan herkese, ‘‘sırt çantası’’ armaÄŸan ediliyor. GTX Magnatex, normal mineral yaÄŸlara oranla 4 kat daha fazla koruma saÄŸlıyor.Â
button