Güncelleme Tarihi:
Kibar, Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) tarafından hazırlanan yerli otomobil raporunda öngörülen 2,5 milyar avroluk tasarım, üretim ve markalaşma maliyetine ilişkin yaptığı açıklamada, sektör temsilcilerinin hazırladığı raporla ilgili çalışmalara kendi kurumundan pek katılım olmadığını söyledi.
Yerli otomobil üretimine yönelik ilk giriş için daha makul rakamların söz konusu olabileceğini belirten Kibar, “Ben, çıktı olarak rakama baktığınızda, evet Sayın Bakan'ı haklı buluyorum. Rakam fazla. Harcamak isterseniz harcamayla ilgili sınır yok. 10 milyar da harcasanız bir şey çıkartamayabilirsiniz. Bunun daha makul ölçekteki bütçelerle elde edilebilir olduğunu düşünüyorum” şeklinde konuştu.
Türkiye'de 3-5 yılda yerli bir otomobil markası geliştirilebileceğine inandığını dile getiren Kibar, şöyle devam etti:
“Bizim yan sanayi üretim şirketimiz var. Hyundai'nin dışında 80 civarında ürün üretimi yapan alt şirketimiz söz konusu. Türkiye'de sadece biz değil, birkaç tane buna benzer üretim yapan şirket var. Bunlar çok zor şeyler değil. Ben 1994 yılında ortaklık anlaşması yaptım. 1996 yılında temel attım. 1997 yılının Eylül ayında 16 ayda ortağımla birlikte fabrikayı devreye aldım. Geçen hafta Posco ile (Posco Assan TST Çelik Sanayi A.Ş için) temel attık. Mayıs 2013 yılında, hatta talimat verdik daha da erken, üretimi devreye almayı planlıyoruz. Bu işler böyle, oturursun, çalışırsın, zamanını koyarsın, her şeyini planlarsın, öyle olur.”
OSD'nin raporunda otomobilin sıfırdan a'dan z'ye Türkiye'de üretilmesi, tasarım ve markalaşmaya yönelik ortalama olarak 2,5 milyar avroluk bir yatırım yapılması öngörülüyor.
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, OSD raporunun sunulmasının ardından, yerli otomobilin üretilebilmesi için hesaplanan maliyetle ilgili, “Firmalarımızdan bir tanesi yeni bir marka, yeni bir model ortaya koymak için yatırım yapsalar 2,5 milyar avroluk yatırım mı yapacaklar? Öyle bir yatırım yapmayacaklar. Dolayısıyla, biz aslında daha iyi bir noktadayız” şeklinde görüş belirtmişti.