Güncelleme Tarihi:
Trubnikov’un öyküsüne yer veren New York Times’ın haberine göre, üniversite öğrencisiyken Rus istihbarat servisi KGB’ye girmek isteyen Trubnikov, bu amaçla İspanyolca ve Hırvatça gibi dilleri öğreniyor. Ancak KGB tarafından reddedilen Trubnikov’un hikâyesi tam da burada başlıyor.
KGB’YE ALINMAYINCA VOTKA İŞİNE GİRİYOR
KGB’ye alınmayınca iş dünyasına atılan Trubnikov,1990’ların sonunda votka imalathanesi açıyor. Ancak bu işte de başarıyı yakalayamıyor. Rusya, 1998’de finansal krize giriyor. Ülke borç tahsisinde zorlanıyor ve ekonomik bunalım başlıyor. Votka fiyatları da hızla düşünce, Trubnikov borçlarını ödemekte zorlanıyor ve iflas ediyor. Bir yıl sonra, umutsuzluk içinde Sovyet dönemi Volga sedan otomobilini 5 bin dolara satan işadamı, buradan elde ettiği geliri Moskova’nın dışında eski bir bulaşık sabunu fabrikasını satın almak için kullanıyor. Şansı da işte burada dönüyor. Şampuan üretmeye başlayan Trubnikov, ilk başlarda adını Sibiryalı şifacı Agafia Lykova’dan alan bir marka kurarak, ürünlerini ‘Büyükanne Agafia’nın Tarifleri’ markasıyla satmaya başlıyor. Ürünlerde Sibirya’ya özgü bitkiler kullanılıyor. Daha sonra markanın ismini Natura Siberica olarak değiştiren işadamı, bugün Rusya’daki en başarılı işadamlarından biri haline geliyor. Natura Siberica, Rusya’nın ilk organik sertifikalı kozmetik şirketi oluyor.
Trubnikov’un yeni ürünleri piyasaya sunduğu hız da dikkat çekici. Yeni ürün çeşidinde Natura Siberica, yabancı üreticileri aşıyor. Ürünleri Arjantin’den Avustralya’ya onlarca ülkede, süpermarketlerde hatta Londra’daki Harrods gibi üst segment mağazalarda satılan Natura Siberica’nın son yıllarda zor durumda olan Rus ekonomisinin nadir parlak noktalarından biri olduğu belirtiliyor.